Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Køb af Bar i Thailand.
|
|
| NaturallyVain |
Lagt på d. 27/09-2009 15:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej alle ![]() Jeg påtænker i samråd med en kammerat, at flytte til Thailand, og åbne/ købe en eksisterende bar derude. Mit spørgsmål til Jer herinde, er nu således : Er dette overhovedet muligt? Kan man få et banklån i Thailand til en evt. overtagelse af eksisterende forretning derude? Hvad er en realistisk sum til startkapital, osv? Jeg vil være meget taknemmelig for alle svar, enten herinde, eller på På forhånd tak. Venlig hilsen Peter |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 27/09-2009 15:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Go' fornøjelse og held og lykke, i vil få brug for det sidste! Læs den her: http://www.stickm...er567.html - og den her: http://friskodude...-hogg.html JD Redigeret af JD d. 27/09-2009 15:54 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 27/09-2009 15:58
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
NaturallyVain skrev: Hej alle ![]() Jeg påtænker i samråd med en kammerat, at flytte til Thailand, og åbne/ købe en eksisterende bar derude. Mit spørgsmål til Jer herinde, er nu således : Er dette overhovedet muligt? Kan man få et banklån i Thailand til en evt. overtagelse af eksisterende forretning derude? Hvad er en realistisk sum til startkapital, osv? Jeg vil være meget taknemmelig for alle svar, enten herinde, eller på På forhånd tak. Venlig hilsen Peter Håber det bedste for jer, men må indrømme i skal være usandsynlig heldige for at få noget op og stå. Tvivler også på i kan få en thaibank til og låne jer penge, men hu intet prøver så får man heller ikke lov. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2009 16:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvor gamle er i? Hvor meget kender i til thai kultur? snakker i thai? |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 27/09-2009 16:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Som farang.........Key-money + bestiekkelse til BIB + allede andre der vil ha' en del af den lille kage.........Banklaan.......555555555555 jg maa le.555555555 GLEM DET.......Med mindre i har visse kontakter i TH. |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 27/09-2009 16:11
|
Som farang.........Key-money + bestiekkelse til BIB + alle de andre der vil ha' en del af den lille kage.........Banklaan.......555555555555 jg maa le.555555555 GLEM DET.......Med mindre i har visse kontakter i TH. TH er PHUCKING KORUPT, ha' det i mente inden i begynder at lege med jeres penge. Redigeret af Dream d. 27/09-2009 16:18 |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 27/09-2009 16:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Eftersom i ikke selv kan arbejde direkte i baren - kun snakke og drikke med kunderne saa plejer aeventyret at tage slut naar enten pengene eller leveren siger stop. Banklaan til bar og falang = glem det. boes har talt "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 27/09-2009 16:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Bar i Thailand .. Glem det !! Køb 3-4 stk. Jet-Ski og lej dem ud til turister , det skulle der være ganske gode penge i . !!!
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 27/09-2009 16:45
|
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2009 16:52
|
|
Er det muligt at aabne en bar herude ? Ja, uden problemer. Kan du arbejde i den bar. Ja,hvis du har en arb tilladelse som ikke er helt umulig at faa i panang/malaysia(Thai ambassade). Dog vil jeg anbefale ikke at faa arb tilladelse men blot lege chef fra hjoernet af, og ikke roere en finger da der er for meget voevl med der arb tilladelser. Startkapital ? Jeg vil skyde paa hvis du vil aabne et nyt nogenlunde anstaendigt sted i selve byen (Mine erfaringer er baseret pa pattaya) at du er i omegnen af 150-200.000,-kr som minimum. Banklaan ? Som udgangspunkt skal du for at modtage laan i thailand have registreret adresse i thailand, bankkonto i thaibank i 6 mnd og overfoere gode penge til den konto hver mnd i minimum 6 mnd inden du overhoved snakker om at laane i banken. Og selv da er det 99 ud af 100 gange kun 70% du kan laane. Skal selv bringe de sidste 30% paa banen. Politiet og korruption.. Jeg har selv forretning i pattaya, kender flere der driver barer i flertal, og der er ingen af dem der betaler 1 kr i bestikkelse for noget. Tror det er ved at vaere ovre i bar miljoet hvad angaar bestikkelse pga politiet proever at rydder lidt op i raekkerne.. Men det komme jo nok retur naar cheferne mangler penge, hehe.. Min personlige mening er at det ikke er det smarteste i kan goere, men at komme herud og lave anden type forretning er yderst fornuftigt, men kom herud foerst og laer lidt inden i rykker op med rode og dropper sikerhedsnettet drhjemme. Det er en anden verden, men det opdager i nok hurtigt.. Men alt held og lykke! |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2009 16:56
|
|
Fik iovrigt tilbudt eksisterede bar (leje) i naerheden af centrum forleden af en lokal, for 100.000B keymoney pr aar + 18000 pr mnd i leje. Det er nok det alm du kan forvente hvad det angaar. |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 27/09-2009 17:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Det lyder faktisk rimeligt, kennyhawk, måske det var noget for mig at prøve! Altså, det fungerer da faktisk for mange af de farang bar-ejere jeg har mødt, men hovedproblemet er vel at holde sig ædru, og holde sig fra pigerne i baren! Hvad med militæret, skal de ikke ha' penge også? Har sakset denne her fra "i-ved-nok-hvem": "Corruption at every level is nothing new in Thailand. Although I must admit that the crims are getting bolder. Having first set foot in LOS in '87, a friend who lived there took me to an upmarket restaurant serving European food owned by an Austrian. The restaurant was well patronised, so at the end of our dinner while chatting with the owner (my friend was a regular) I remarked that there was ample room for setting additional tables in the place. He could make more profit. He remarked that he wasn't booked out every night and that he had to pay the local military a monthly bribe based on the number of tables or the place might "accidentally" go up in flames. If he set additional tables on the busy nights and was caught out doing it, he would have to pay for that higher number even if he removed them on the quiet evenings. That week there was a news item in one of the English language newspapers about an American couple that had boiling water poured over them as they were passing through some slum soi. The restaurant manager said that they had been campaigning about sweatshop conditions involving minors operating in the area and were agitating for justice. Having ignored warnings to stop stirring things up, they got badly burnt for their efforts. Of course everybody knew who was behind it, but as usual nobody was caught." JD "In Thailand every Westerner is a winner, which is why it attracts so many losers." Redigeret af JD d. 27/09-2009 17:17 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/09-2009 17:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
NaturallyVain skrev: Hej alle ![]() Jeg påtænker i samråd med en kammerat, at flytte til Thailand, og åbne/ købe en eksisterende bar derude. Mit spørgsmål til Jer herinde, er nu således : Er dette overhovedet muligt? Kan man få et banklån i Thailand til en evt. overtagelse af eksisterende forretning derude? Hvad er en realistisk sum til startkapital, osv? Jeg vil være meget taknemmelig for alle svar, enten herinde, eller på På forhånd tak. Venlig hilsen Peter Rejs afsted til thailand og snak med dem der driver forretning. Folk er generelt ikke bange for at fortælle lidt om hvilke hurdler man skal igennem, før man står med en god forretning. Hvad jeg selv har oplevet, syntes jeg at det mere er et lotto. Og så er der trods en god forretning, langt fra den slags penge vi er vandt til fra vores breddegrader. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 27/09-2009 18:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
kennyhawk skrev: Fik iovrigt tilbudt eksisterede bar (leje) i naerheden af centrum forleden af en lokal, for 100.000B keymoney pr aar + 18000 pr mnd i leje. Det er nok det alm du kan forvente hvad det angaar. Ja det er da et kanon tilbud man! det kunne godt friste hvis det var mig, ja bare det var mig, der fik sådan et tilbud. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 27/09-2009 18:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Ja for køb en Bar det har aldrig været prøvet !!!! GLEM det er den sikkerste måde at tabe alle dine/jeres penge på
[img][/img]
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 27/09-2009 20:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
modigt i disse krise tider.. troede ikke der var nok turister for tiden til endnu en bar.. GOD LUCK
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| dp |
Lagt på d. 27/09-2009 20:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
#1 Hvorfor skyde ideen ned, hvis ikke i har afprøvet det? Ca. halvdelen af ejerne bar i Pattaya er udlændinge, primært englændere. Hvis du er klar på ideen, så vil det være en god ide at tage ned til det område hvor du påtænker at åbne en bar, og så snak med de nuværende bar ejere. Nogle er åbne og giver gode info. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 27/09-2009 20:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
jeg tror bare folk herinde, generlt mener man skal passe på, med at brænde sin snor i begge ender.. (gem penge nok til en rainy day, eller turen hjem)
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2009 22:13
|
|
der er ikke noget der er umuligt. Kender de til at drive en bar, har en god indsigt i den thailandske kultur, kender nogle thaier de kan stole 100 % på og måske taler sproget er det måske ikke en så dum ide. Man skal bare vide hvad man går ind på og ikke investere mere end man har råd til at tabe, for jeg er sikker på det er en svær branche. specielt i bangkok/pattaya. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 28/09-2009 02:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Kender en del i resturantions/hotel branchen der gør det godt og tjener rim,ige penge! Men de har så også erfaring fra branchen på forhånd! Kender endnu ingen der har kunne klare sig alene af bar branchen. Dem jeg kender har skulle/skal "hjem" for at lave penge til at leve af! Mit ordsprog om bar branchen: Vil du have en million, så start med to, og stop når der en tilbage!
Redigeret af jesperfrb d. 28/09-2009 02:12 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.