Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Thailandsk Mælk
Hanuman
Hej alle,

Nu hvor jeg har været bosat i BKK i lidt tid, er jeg så småt begyndt at savne dansk mælk. Her mener jeg den ordinære letmælk fra Arla. Jeg har under tidligere ophold prøvet lykken med thailandsk mælk, og det var absolut ikke noget for mig (smagte nærmest som om man havde malket tyren).

Derfor vil jeg gerne høre om andre, nogensinde har fundet noget der nærmer sig en ækvivalent til den almindelige danske letmælk fra Arla? Bare noget der MINDER om Smile

På forhånd tusind tak!
One night in Bangkok and the world's your oyster...

jylland55
det mælk du drikker i thailand stammer fra Danmark...

http://www.ulandb...p?ID=12429
Hello ....

sony
Det mælk man køber i 7 / 11 butikkerne og de andre forskellige famili markeder er udemærkede der kan man både få sød, let og kærnemælk.

Hanuman
Er der evt. mærker der kan anbefales? Kan ikke fordrage såkaldt "UHT" langtidsholdbar mælk..

vandango
Gå efter plastflaskerne med blå top.
Nogle mælk er ekstrasødet med sukker og vanilie, det smager ad pommern til, vist nok grøn top, og så er der også en med nul fedt, vist nok lyseblå eller hvid top, den smager dårligt.
Og dem i de små papkartoner, er fra det danske projekt.
Så er der også nogle der smager lidt a la kærnemælkskoldskål.

Den du skal have er i plastflaske og har vist nok mørkeblå top, eller køb chokolademælk, en af dem smager næsten godt.
Redigeret af vandango d. 29/09-2009 12:04

Lung Yao
jylland55 skrev:
det mælk du drikker i thailand stammer fra Danmark...
http://www.ulandb...p?ID=12429
og måske lettere at få efter at Storebælts broen blev bygget Grin Grin Grin , medmindre at de thai køer bliver insimineret med "dansk tyresæd"Pfft Grin Grin
Den artikel du henviser til, er et projekt som er mindst 40 år gammel, startet af faderen til Tyge Søndergård fra Thai Airways/ROP.
<< Det varede ikke længe, før de danske køer fik problemer med klimaet og de tropiske sygdomme og insekter, de blev udsat for[/u]. Sygdommene blev overført af tæger, så en gang om ugen fik køerne en svømmetur i kemikalier for at beskytte dem mod insektangreb. Alligevel blev køerne syge, og en del af dem døde.
Man begyndte nu at krydse lokale thaikøer med de danske. Derved lykkedes det at opdrætte nogle køer, som kunne klare sig i klimaet, og som samtidig havde en rimelig mælkeydelse[u]
>>
En hele del unge Thai (mænd og kvinder) er i øjeblikket under uddanelse på forskelige gård i DK (især i Jylland), nogle af DTWs medlemmer har mødt/kender nogle af dem.
<< Thaier til Danmark
Gunnar Søndergaard tog selv rundt for at udvælge elever til den nye landbrugsuddannelse på de eksisterende thailandske landbrugsskoler. Eleverne blev uddannet på ”Den Danske Gård”, og en del af dem blev sendt til Danmark, hvor de blandt andet var i praktik hos danske mælkeproducenter. Nogle af thaierne fik danske kærester og blev i Danmark, men de fleste tog tilbage til Thailand, hvor mange af dem i dag sidder i ledende stillinger inden for mejerisektoren
. >>

Men til Hanuman,

Fortvil ikke for det kunne være at en dag ville du få dit ønske opfyldt Wink, se bare hvad jeg fik øje på sidste Juli i Fresh Mart Market - The Mall - Korat, ved siden af Lurpak smør og ikke langt fra "Den er go'- Haribo" :

[img]http://i34.tinypic.com/2q9hwyo.jpg[/img] is not a valid Image.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

ubon lynge
uden fedt er med lyse blaa top og ja smager af H til, jeg har provet mange slags paa den mdr jeg har vaeret her nu, men ikke fundet noget som smager bare lidt af dansk maelk.
Hanuman jeg skal taenke paa dig fredag naar jeg drikker et par liter i dkGrin
Ubon.

Pibe

Jesse James
Gå efter FOREMOST mælk som kan købes i alle store Supermarked så får du noget der ligner Arla.
Redigeret af Jesse James d. 29/09-2009 12:25
Hr Olsson

den med mørkeblå er udmærket , men smør kan de ikke lave , der må man i foodland efter dansk smør , osten er heller ikke særligt fremragende de få danske man kan købe er det man kalder skoleost derhjemme

Hanuman
ubon lynge skrev:
Hanuman jeg skal taenke paa dig fredag naar jeg drikker et par liter i dkGrin

HAHA, tak ska' du ha', Ubon Lynge.. Wink

Indtil da vil jeg kigge efter FOREMOST mælk med mørkeblå top.. Tak for hjælpen! Smile

Anonym Bruger
Enig 7/11 har den med blå top, plastflaske, smager fremragende, husk det er ThailandSmile Drikker ellers kun økologisk sødmælk I DK, SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, bar kom igang, ikke dårligt, søg og du skal finde, det har jeg også gjortCool
MVH NID

Natasha
Jeg synes nu, at de mælk man køber i Famaliy Mart eller 7/11 smager som det samme mælk herhjemme fra.

Riverkwai
så tror jeg du har drukket fra potten.det kan du sku da ik mene.Sad

Natasha
Riwerkwai: snakker du til mig? Smile

Hanuman
xD

Spring til debat: