Se indlæg
 Udskriv debat
Udedansker Ja/nej
Gamba
Er der nogen her I forumet der kan give et generelt svar om det kan svare sig økonomisk at blive permanent ude dansker. Hvis man stadig har indtægter i DK, diverse fradrag og ejendomme i Danmark og IKKE på overførsels indkomst. Dvs. Har altså stadig har økonomisk tilknytning til DK.
Jeg har pløjet masser af hjemmesider igennem og talt med skat og kun blevet forvirret på et højere plan. Shock Inden jeg kontakter en revisor, nogen her der var eller er i lignende situation og har et kvalificeret svar og ikke kun link henvisninger. Nogle fradrag mistes og andre skatte udgifter at spare. Min egen foreløbige konklusion er det ikke kan økonomisk svare sig at være ude dansker hvis det kan undgås. Syndes Skatte reglerne gør alt for man skal opgive tanken og helst stavnsbindes til DK fra vugge til grav. Mv. Gorm

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
Locturian
Det er jo et pænt svært spørgsmål. Det du bør gøre er at sætte alle dine indtægter/ejedomme op i et excell ark og så ellers begynde at sætte tal på hvor meget du ville miste i fradag på hver enkelt ting, og hvor meget du ville spare i skat hvis du rykkede til Thailand. Husk på, at der også skal betales skat i Thailand af dine indtægter. Du bliver ikke frataget skat med mindre du rykker til et land som Cayman Island Wink - Skatten i Thailand er dog væsentlig mindre.

Uden at have kendskab til din økonomi er det svært at give et tydeligt svar - Det er meget individuelt om det kan svare sig...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Fido
I modsætning til hvad mange går rundt og tror så bliver man ikke automatisk fritaget for at betale skat i Dk fordi man flytter udenlands. Det afhænger bl.a af hvilke indtægter man har, hvor de stammer fra og hvorvidt man ejer ejendom i Dk og om disse er fritaget for bopælspligt eller ej.

Du er nødt til at få noget professionel rådgivning da skat dårligt nok selv kan hitte ud af det.

[url]www.inwema.dk[/url]

Smile
One man's ceiling is another man's floor

VIP

Hej Gamba!

Jeg har også overvejet muligheden for at blive permanent ude dansker.

Har brugt tid (laaaang tid) på møde med Skat og blev lige så forvirret som dig, fordi Skat dårlig nok selv ved hvordan deres regler skal fortolkes.

For mit vedkommende, er jeg kommet frem til, at det ikke kan betale sig......alene af den grund, at jeg som dig, har indtægter i Dk.

Disse indtægter, bliver nemlig beskattet i DK. Ude dansker eller ej.

>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Satiariyan
Jeg tror godt at jeg kan tilslutte mig at man skal helt ned i de mindste regnearks detaljer for at afgøre om der kan spares en tusse eller to afhængigt af hvor stor en brøkdel af kalenderåret man officielt bor i hvilket land. Min mening er at det klogeste man kan gøre er spille over bordet (ikke under det). Min situation er at jeg har en del indtægter, der går ind på en dansk bankkontio, men pengene kommer fra udlandet - nul dansk kildeskat eller lignende. Jeg har i snart 5 år været så 100% Thai helårs-registreret som man kan blive og så 0,00% dansk som man kan blive incklusive at jeg pligtskyldigt har meldt enhver thailandsk adresseændring til det danske folkeregister, hvorved ingen dansk instans (skattevæsnet incl.) kan påberåbe sig at de ikke har kunnet komme i kontakt med mig. Thai-myndighederne kender nul og niks til bevægelserne på mine danske konti og eftersom pengene ikke kommer fra danske virksomheder og jeg ikke er dansk skatteborger så er de danske skattemyndigheder ligeglade med kontobevægelserne (vi snakker ikke om beløb i pengevaskeri størrelsen). De danske skattemyndigheder er dog højst interesserede i renteindtægterne, men disse kan dog gudskelov holdes under fribeløbsgrænsen ved f.eks. at overføre dem til en Thailandsk konto officielt som opsparede indtægter fra tidligere år, hvilket der ikke skal betales skat af i Thailand. - Nå, men det var vist et sidespring, undskyld.

Spring til debat: