Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp 2 !!!!!!!!!!
Rene J
Hej

Har lige snakket med US , og fik at vide at der ikke skal stilles garanti ved FS , med hustru fra thailand
når som jeg har mindre børn som jeg har samkvem med , er der nogen her der har noget erfaring med dette og evt. ved om detter er rigtigt ????

Mvh
René

hfb
Det er rigtigt Smile
Læs mere her:

http://www.nyidan...aeller.htm

Læs under Skal alle betingelser være opfyldt?

"Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)"

Emnet er også behandlet mange gange her på siden. Søg og du skal finde Smile

Thongthai
Du får dispentation for alle krav der normalt skal være iorden for at ens ægtefælle skal komme til DK.ALLE

Thongthai
Nedenfor kan du læse mere om, i hvilke situationer en fritagelse for betingelserne typisk kan komme på tale.

I overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan navnlig følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere:

•24-årskravet
•tilknytningskravet
•boligkravet
•kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse
•kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen

hvad med kravet om sprog test? eller hvad det hedder.. den der eksamen? nogen der ved det?

MadsEJ
Smutter lige et par hurtige spørgsmål ind her, håber det er ok..
Den 24 års regel, betyder det at jeg ikke må tage min kæreste med til DK før jeg er 24.. Eller er det hende der skal være 24, eller os begge ? Og kan det omgås på nogen måde?(mig der er under 24, hun er over)
Nogle der kort kan skrive de vigtigste krav der stilles til hende, for at hun må komme på en kort ferie i DK ?
Noget med et hvis beløb på hendes konto, og en invitation, så vidt jeg har forstået..
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

Lung Yao
MadsEJ skrev:
Smutter lige et par hurtige spørgsmål ind her, håber det er ok..
Den 24 års regel, betyder det at jeg ikke må tage min kæreste med til DK før jeg er 24.. Eller er det hende der skal være 24, eller os begge ? Og kan det omgås på nogen måde?(mig der er under 24, hun er over)
Nogle der kort kan skrive de vigtigste krav der stilles til hende, for at hun må komme på en kort ferie i DK ?
Noget med et hvis beløb på hendes konto, og en invitation, så vidt jeg har forstået..

Desvære JA Angry Frown
Fra
http://www.nyidan...aeller.htm

Krav til ægtefællerne/partnerne :

Begge ægtefæller/partnere skal være over 24 år; det såkaldte 24-årskrav.
Ægtefællerne/partnerne skal bo sammen på den samme adresse i Danmark, når den udenlanske ægtefælle/partner har fået opholdstilladelse; det såkaldte samlivskrav.
Ægtefællernes/partnernes samlede tilknytning til Danmark skal være større end deres samlede tilknytning til et andet land; det såkaldte tilknytningskrav. Læs mere om tilknytningskravet.

Om det kan omgås, tjah, spørg dem der har valgte "Sveriges modelen" Wink
Redigeret af Lung Yao d. 13/10-2009 20:37
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Mads hvor gammel er du?

Hun kan jo sagtens komme på besøg 3 måneder af gangen og derefter være 3 måneder hjemme i Thailand, og sådan kan i fortsætte indtil du bliver gammel nok. Ikke optimalt, men...

I kan søge om familie sammenføring når du er 23½ år gammel. Medmindre selvfølgeligt i vælger at flytte fra Danmark, som lung yao omtaler.

Held og lykke med det hele!
Redigeret af d. 13/10-2009 21:01

Lung Yao
Ezal,
Tror ikke at Mads, også andre har råd til i disse tider at rejse frem og tilbage, med alle de omkostninger forbundet med det.
Og det kan vi takke Pia K., for at have vridet armen om på regeringen, som nu mener at "DU" som 19 årig kan sendes til Afganistan for at slå ihjel eller selv at komme tilbage til DK i en kiste, men du er ikke gammel nok til at hente en kone fra udlandet, hvis Hun eller Dig er under 24 år. Angry Angry Angry
Redigeret af Lung Yao d. 13/10-2009 21:12
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

MadsEJ
Tak for svaret Smile
Og Lung Yao: You got a pointWink
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

kunne stadigt godt tænke mig et svarmht den dansk prøve.. hvordan man bliver fritaget for den. ved at man søger eftereu reglerne, når man har sær børn?

tror jeg vil prøve US i morgen, så jeg er sikker i min sag når jeg siger noget Smile

Spring til debat: