Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
dansker gif som 23
|
|
| Hama |
Lagt på d. 15/10-2009 18:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hey hey... Jeg har arbejdet sammen med en sød pige på de 24,i en længere periode.. Hun er her i danmark på et skole visum. Hendes skolegang er nu blevet færdig og bliver snart tvunget til at forlade landet. Vi har så taget den dejlige beslutning at gifte os... Men jeg er 23 og nå' ikke de 24 før hun skal ud.. Er der nogen som kender til reglerne om at kunne gifte sig i Sverige som 23 årige ? |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 15/10-2009 18:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Forhør jer på Ambasaden/Konsulatet......Det koster jo ikke at spørge? vel. Men Held og Lykke med jer ![]() MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 15/10-2009 18:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Det du spørger om der kræver en masse flere informationer... 1: Er du dansk statsborger? (med indfødelses ret) 2: Har du modtaget nogen form for offentlig overførelses inkomst det sidste år? 3: Er hendes visum et RENT dansk studie visum? Eller et Schengen visa? 4: Hvor længe har i kendt hinanden? 5. Kan du flytte til sverige? Har du økonomisk mulighed for dette? 6. En masse mere... Normalt er et studie visum et rent dansk visum hvorfor hun IKKE kan rejse til Sverige. Normalt kan man IKKE blive gift på et rent uddannelses visum. Du KAN omgå 24 års reglen ved at flytte til Sverige, men tilhørskravet kan du ikke slippe for før du er 28. Eller har haft fast samliv med din partner i et andet EU/Nordisk land i en hvis tid (som jeg ikke lige kan huske i hoved) men det drejer sig om mere end de der 10 dage der skal til for at benytte EU reglen for folk hvor den dansk boende part er over 28. Men for at svare på dit spørgsmål. Reglerne for at gifte sig som 23 årig er meget nemme - Ja det kan du godt. MEN Husk hun skal have en civilstandsattest der skal være under 3 måneder gammel ved vielsen uanset om i bliver gift i Danmark eller Sverige. Du rammes i DK af mindst 2 regler 1: Som du selv er inde på 24 års reglen (som primært er tiltænkt den til danmark indrejsende part) 2: 28 års ophold/statsborgerskab. - hvis du har under 28 års ophold/statsborgerskab skal i ud over at dokumenterer en masse andet også dokumenterer hvorfor i vil bo i Danmark og ikke i thailand. Det du vil er meget rodet og langt fra enkelt. Siger ikke det er umuligt, men noget du VIRKELIGT skal gennemtænke og overveje om ikke bør gøre over tid... Så du er fx 25 før du søger om sammenføring og ser til at kunne dokumenterer en masse samkvem. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 15/10-2009 18:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
i kan søge i Dk når du er 23.5 år det siger reglen så hvis du er 23, 5 eller bliver det snart. så kan du sagtens søge her. Men husk nu alle de andre ting, som bankgaranti, rimelig egen(eller lejet i dit navn) bolig osv. |
|
|
|
| Hama |
Lagt på d. 15/10-2009 18:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Ja jeg er både født og opvokset i danmark med danske forældre ect. Jeg modtog bistand her for 2 mån. siden ca. Studie visum med arbejdes tilladelse eller sådan noget fis.. Har ikke set på det, Vi har kendt hinanden i godt ½ år efterhånden Pengene er ikke noget problem på nogen kanter... Vi kan ikke dokumenterer at vi har kendt hinanden i så langt tid. Øhmm... En chancen for at det udvikler sig til et profor. er også tænkelige men ikke er realitet lige nu... |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 15/10-2009 19:33
|
Hama skrev: Ja jeg er både født og opvokset i danmark med danske forældre ect. Jeg modtog bistand her for 2 mån. siden ca. Studie visum med arbejdes tilladelse eller sådan noget fis.. Har ikke set på det, Vi har kendt hinanden i godt ½ år efterhånden Pengene er ikke noget problem på nogen kanter... Vi kan ikke dokumenterer at vi har kendt hinanden i så langt tid. Øhmm... En chancen for at det udvikler sig til et profor. er også tænkelige men ikke er realitet lige nu... Ja men så lad mig starte med at sige dette. I kan IKKE familiesammenføres til DK foreløbigt... 1: I kan ikke dokumenterer i har et størrere tilhørs forhold til DK end thailand. 2: Du har modtaget offentlig støtte 3: Du er under 28. Nå.. videre.. Sveriges løsningen. Du burde i teorien kunne benytte denne, men det kræver du faktisk flytter til sverige og bo der ovre. Det ved jeg så ikke om er muligt for dig? Altså det kan godt kringles, men ikke således at hun ikke kommer til at rejse til Thailand først som jeg lige kan gennemskue det hele. Jeg vil så lige komme med en personlig kommentar - at blive gift efter 6 måneder forekommer mig MEGET hurtigt. (uanset hvem der gifter sig med hvem) Personligt ville jeg vente. Du skal være opmærksom på at Sverige er ved at kopierer de danske regler således at du kan komme i nogle problemer der, men ved ikke hvor langt de er med dette og hvor meget de faktisk kommer til at benytte og hvor lig den bliver den danske lovgivning. Men lige nu og her burde det være som følger (Husk Sverige er ved at ændre regler) Du kan benytte sverige løsningen til at få hende herop. Men hun komme til at rejse hjem først. Du kan så rejse ned og blive gift med hende og så i Sverige som reglerne er nu få visum til hende - dette må max tage 4 uger i Sverige. Du skal så sikre du ikke har en addresse i DK imellemtiden da det efterfølgende kan give problemer. Du skal så være opmærksom på nogle ting ved dette.. Ingen gratis dansk undervisning til din kone efter hun kommer herop (ved ikke hvor meget hun har lært, men sikkert ikke nok) Ingen løntilskud for at komme ud på arbejdsmarkedet Oven i de andre begrænsninger der ligger... Det er en meget alvorlig beslutning du tager skal du huske på. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 15/10-2009 19:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Hama skrev: Ja jeg er både født og opvokset i danmark med danske forældre ect. Jeg modtog bistand her for 2 mån. siden ca. Studie visum med arbejdes tilladelse eller sådan noget fis.. Har ikke set på det, Vi har kendt hinanden i godt ½ år efterhånden Pengene er ikke noget problem på nogen kanter... Vi kan ikke dokumenterer at vi har kendt hinanden i så langt tid. Øhmm... En chancen for at det udvikler sig til et profor. er også tænkelige men ikke er realitet lige nu... hmm du modtog bistand for 2 mdr. siden, men penge er ikke noget problem nu? du er altså gået fra en "fuck-jeg-er-på-røven" til en "nu-kan-jeg-stille-garanti-og-forsørge" på 2 mdr? hatten af... anyway, du kan ikke bruge det jeg siger til en skid, men 1/2 år er fandeme ikke langt tid i har kendt hinanden, og så vil i giftes? mit råd er, vent dog noget tid, bliv de 24, rejs lidt derud og hun herop på ferie...jeg mener, WHAT'S THE RUSH?? i er begge unge...(kan forstå hendes rush, men ikke dit). Det simpelthen for dumt, kærlighed el. ej...og det denne mentalitet som har gjort reglerne skrappe.. JJ Redigeret af Johnson d. 15/10-2009 19:51 |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 15/10-2009 20:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
ovenstående indlæg ER fandme de mest fornuftige jeg har set på dtw i længere tid. Jeg er selv 55 min kone er 49 og vi er endnu ikke lovformelig gift, selv efter 5 år sammen. Så.........Hama, her skal du sgu lytte til hvad der bliver skrevet om din situation. Vent dog et par år eller tre, elsker hun dig-venter hun, det kan du være sikker på, men gør hun ikke så kan jeg kun sige, at så har du sparet mange penge. Held og lykke Steen |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 15/10-2009 20:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Hama skrev: Ja jeg er både født og opvokset i danmark med danske forældre ect. Jeg modtog bistand her for 2 mån. siden ca. Studie visum med arbejdes tilladelse eller sådan noget fis.. Har ikke set på det, Vi har kendt hinanden i godt ½ år efterhåndenPengene er ikke noget problem på nogen kanter... Vi kan ikke dokumenterer at vi har kendt hinanden i så langt tid. Øhmm... En chancen for at det udvikler sig til et profor. er også tænkelige men ikke er realitet lige nu... Ja det lyder sgu til det er et proforma ægteskab i mine øjne. Begrundet i: I har KUN kendt hianden i et ½ år. Hun skal snart sendes ud af landet. Tænk dig dog godt og grundigt om, du er ung og har livet foran dig. JEG TAGER AFSTAND FRA PROFORMA ÆGTESKABER ![]() Mon IKKE det er derfor Dansk Folkeparti har så stor indflydelse ..... Mit råd: Lad dig ikke narre, for normalen er ikke at unge Danske mennesker gifter sig så hurtigt.... ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 15/10-2009 21:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
SteenJ skrev: ovenstående indlæg ER fandme de mest fornuftige jeg har set på dtw i længere tid. Jeg er selv 55 min kone er 49 og vi er endnu ikke lovformelig gift, selv efter 5 år sammen. Så.........Hama, her skal du sgu lytte til hvad der bliver skrevet om din situation. Vent dog et par år eller tre, elsker hun dig-venter hun, det kan du være sikker på, men gør hun ikke så kan jeg kun sige, at så har du sparet mange penge. Held og lykke Steen meget godt skrevet, selv en på 23 år burde forstå det ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/10-2009 22:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Hama, Lad os slå fast med 7" søm, at forviring er næsten totalt, for som jeg ser/læser dit spørgsmål er der her tale om 2 forskelige begreber/situationer og du starter selv med sammenblænde disse to. Du starter selv med at spørge om du KAN blive Gift som 23 årig, og svaret er JA, ingen hindring ved det, men da du sikkert mente om du kunne blive familiesammenført med din tilkommende som 23 årig, så er reglerne klare og tydelige: NEJ, med de undtagelser som andre har allerede beskevet over for dig. M.h.t. at gifte sig efter kun 6 mnd bekendtskab skal DU selv bedømme, er jeres følelse stærkke nok til at bære det så ville jeg sige "GO for IT ". For over halvdelen af DTWs medlemmer har gjorde det, nogle enda uden at have set "bruden", måske et billede hos nogle dansk-thai venner, og mødte hende først da hun kom på "besøg" i DK.(husk eventyret "Fra THailand til Thy" ). Desvære er ofte de velmente (fra)råde som gives her på DTW baseret på det faktum at mange er blevet eller havde planer om at blive gift med en kvinde som de havde mødt på en 2-3 ugers ferie i Thailand og måske ( nogle ville synes værst, hvis hun arbejdede på en bar). Følge dit hjerte, og igen her udtaler jeg mig Kun om ægteskab. Jeg er selv blevet gift med min nuværende (14½ år nu) efter 5 mnd bekendskab og denne gang var der muligt at forlænge det første 3mnd opholdet med yderligere 3 mnd. Og jeg har ikke fortrudt, selv om det har også været nogle op og nedtur ind imellem. Så var det andet, familiesammmenføring, så er vi på en hele andet boldgade, og som mange har allerede påpeget ville du støde på mange forhindringer i form af : 24 års reglen, tilknytning, bopæl, forsørgelse osv. osv. Jeg håber ikke at du spiller med "fordækte kort"(din lille uskyldig bemærkning om "pro forma" , og hermed mener at du ikke fortæller hele "sandheden" vedr. dine motiver om at blive gift med den unge dame, fx. for at forsøge at omgås reglerne ved at forhindre at hun bliver sendt tilbage til Thailand. Hvis det er tilfælde så ville sige: LAD VÆRE, for bliver I opdaget så er der ingen pardon og værst ville hun få et stort PNG i sin sagsmappe og det ville veje meget tungt ved en evt. senere ansøgning om FS.Og her var slutning på min egen mening om denne sag. Så som de ofter siger i TH. Up to You. (for dem som ikke ved hvad PNG betyder er det et latinsk udtryk : Persona Non Grata = Uønsket Person). http://www.thefre...+non+grata Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 16/10-2009 00:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Hvis du spørger mig, så skal i gifte jer med hinanden hvis i elsker hinanden. Det med at i kun har kendt hinanden i 6 måneder betyder ikke noget, mange forhold er startet sådan. Jeg flyttede sammen med min kone da vi havde kendt hinanden i 5 måneder, det er nu 10 år siden. Vi kunne naturligvis bare have flyttet fra hinanden hvis det ikke gik, for hun havde allerede permanent opholdstilladelse da jeg mødte hende. Men for at være ærlig, hvis jeres kærlighed kræver at i bliver gift, så gør det, i kan jo altid blive skildt hvis den ikke holder. Men har du noget af værdi så husk en ægtepagt. Hvad angår 24 års regel og tilknytningskrav, så kan jeg ikke hjælpe alverden da jeg ikke har haft brug for det. Men som jeg forstå tilknytnigs reglen så vil det absolut tælle op at hun har boet i Danmark og at i har mødt hinanden her. Skulle 24 årsreglen give problemer så prøv og søg efter EU reglerne de er mere lempelige end de danske regler. Endeligt hvis det er proforma, så hold dig fra det det er dyrt hvis det bliver opdaget og endeligt skal i være gift i rigtigt mange år før hun kan få opholdstilladelse og at skulle leve med truslen om at blive afsløret i mange år. |
|
|
|
| helgegedser |
Lagt på d. 16/10-2009 04:38
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Spørgsmålet går på om han kan gifte sig med pigen. Der bliver ikke spurgt noget om familiesammenføring, så jeg forstår ikke hvorfor svarene kun drejer sig om sammenføring, når der bare bliver spurgt om giftemål. Hama - ja, du kan gifte dig med hende. Kort og godt - Ja. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 16/10-2009 06:11
|
Hejsa, Jeg svarede allerede meget tidligt at NEJ de kan ikke gifte sig umiddelbart i Danmark pga hendes visum sansynligvis er et rent dansk uddannelses visa. Dvs hun kan IKKE rejse til Sverige hvor han gerne ville gifte sig med hende og at hun som fx au-pair ikke kan bruge sit visum til at blive gift i DK. Samt at hun skal have en civilstandsattest på hun er single der ikke må være over 3 måneder gammel jo. Men ja naturligvis kan man gifte sig som 23 årig når formalia ellers er iorden. Se indlæg #3 Mvh Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 16/10-2009 09:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Hama skrev: Hey hey... Jeg har arbejdet sammen med en sød pige på de 24,i en længere periode.. Hun er her i danmark på et skole visum. Hendes skolegang er nu blevet færdig og bliver snart tvunget til at forlade landet. Vi har så taget den dejlige beslutning at gifte os... Men jeg er 23 og nå' ikke de 24 før hun skal ud.. Er der nogen som kender til reglerne om at kunne gifte sig i Sverige som 23 årige ? Du kan gifte dig så snart du er 18 år her i DK. Men har i de papirer som hun skal bruge? Hendes papirer skal være oversat til dansk eller engelsk og godkendt af Thailandsk myndighed med div. stempler..... Efter min mening forhaster i jer (det samme som mange andre antyder). Ved du noget om Thailand? Ved du noget om thai piger? Mit råd er at vente. Besøg hende i Thailand og bliv lidt klogere på det hele ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/10-2009 11:44
|
|
Djengis skrev: Hejsa, Jeg svarede allerede meget tidligt at NEJ de kan ikke gifte sig umiddelbart i Danmark pga hendes visum sansynligvis er et rent dansk uddannelses visa. Dvs hun kan IKKE rejse til Sverige hvor han gerne ville gifte sig med hende og at hun som fx au-pair ikke kan bruge sit visum til at blive gift i DK. Samt at hun skal have en civilstandsattest på hun er single der ikke må være over 3 måneder gammel jo. Men ja naturligvis kan man gifte sig som 23 årig når formalia ellers er iorden. Se indlæg #3 Mvh Venligst vis os HVOR der står i lovgivningen at hendes "uddanelses visum" forhindrer/forbyder dem i at blive GIFT i DK ? Det er mig bekendt mange kinesisk studentinde som har praktiseret i årevis, samt nogle Thai landbrugsmedarbejder på i DK. (selvfølgeligt underforstået at alle formaliaer var i orden). Igen taler jeg KUN on giftemålet. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/10-2009 11:59
|
|
helgegedser skrev: Spørgsmålet går på om han kan gifte sig med pigen. Der bliver ikke spurgt noget om familiesammenføring, så jeg forstår ikke hvorfor svarene kun drejer sig om sammenføring, når der bare bliver spurgt om giftemål. Hama - ja, du kan gifte dig med hende. Kort og godt - Ja. Både JA og NEJ. For hvis du læser Hama's indlæg ville du måske have bemærket det lille "skjult detalje" her : << ...............Hendes skolegang er nu blevet færdig og bliver snart tvunget til at forlade landet.......osv....osv Og dertil fornemmer Jeg en "skjult bagtanke" og derfor svarede jeg: ...Jeg håber ikke at du spiller med "fordækte kort"(din lille uskyldig bemærkning om "pro forma", og hermed mener at du ikke fortæller hele "sandheden" vedr. dine motiver om at blive gift med den unge dame, fx. for at forsøge at omgås reglerne ved at forhindre at hun bliver sendt tilbage til Thailand. Hvis det er tilfælde så ville sige: LAD VÆRE, for bliver I opdaget........... Og det har han endnu ikke kommenteret (af/bekræftet). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 16/10-2009 12:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Hama---> Da I er over 18 år begge 2, kan i blive gift!!!! Hvis I efter moden overvejelse søger famillie- sammenføring en dag, ser det måske ovenikøbet lidt fint ud at I har været gift i længere tid? Tager hun som Din hustru hjem til Thailand, har Du vist nok ret til en form for forsørgerfradrag, evt. er det et fast fradrag, når blot Du kan dokumentere at Du vitterlig sender penge til hende. Spørg advokat/revisor/skat om dette!
Redigeret af FCKdk d. 16/10-2009 12:48 __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 16/10-2009 13:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
forsørgerfradrag? Den var hvis ny ![]() Venligst henvis til noget info omkring dette! |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2009 13:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ja heller ikke noget jeg har hørt om passer det ville jeg gerne haft vidst det for mange år siden ![]() god info til nye, hvis den holder i retten |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.