Se indlæg|
Hvad der kan ske når kone mister sit ID
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 24/10-2009 09:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Vi fik i går en brev fra et firma i bankok hvor der stå at vi skulle indbetale et beløb. Man skal passe på hvis en kones ID bliver væk. Selvfølgelig gik min kone til poltit og fik en rapport på det for at kone kunne få et nyt ID Så min kone ringe til det firma i dag og fik at vide at det var over 20.00 bath der hvad købt vare for Så nu køre vi til poltit for at høre hvad man så skal gøre. Kone sige hvis hun ikke betaler kommer hun i fængsel ? Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Havnso |
Lagt på d. 24/10-2009 10:20
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
jeg tror i gør det rigtige i at køre til politiet jeg tror ikke konen kommer i fængsel ps jeg formoder at det er 20.000 bath der er købt for fortel vengligst hvad der sker i sagen mvh havnsø |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 24/10-2009 10:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Kunne ogsaa vaere interessant at vide, hvilket firma, samt hvilke vare...... Der er noget der luger ! ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 24/10-2009 10:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ja det sku noget pis.. har næsten lige fået en regning fra sonofon for et tlf nr jeg aldrig har ejet.. har ringet til dem og sagt de aldrig får en krone. (de vil ha 1753kr) de vil så sende en kopi af min underskrift til mig, så jeg kan sende den tilbage til dem og sige om det er min eller ej, før de vil gå til politiet med den. ![]() de får ikke en skid. så står jeg heller i rki resten af mine dage men held og lykke med thai policen det skal nok gå iorden igen
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
|
Lagt på d. 24/10-2009 10:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Thai Kurt! Du kan tage det helt roligt, der sker ikke din kone noget. Når I har anmeldt det er der vel skrevet en rapport med alle detaljer, send kopi af denne til firmaet hvis de fortsætter, og så anmeld dem igen. Firmaet må jo have en kopi bonen af det indkøbte med din kones signatur. Alt andet lige er det dokumentfalsk og det er de samme love der gælder stort set over hele verden. I har fat i den lange ende Skeptikeren |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/10-2009 12:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg er helt enig med Skeptikeren. Men derudover forstår jeg ikke rigtig historien. Et thai ID kort er da ikke et kredit kort, derudover er der et billede på, som identificerer indehaveren. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 24/10-2009 15:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
rinpoche skrev: Jeg er helt enig med Skeptikeren. Men derudover forstår jeg ikke rigtig historien. Et thai ID kort er da ikke et kredit kort, derudover er der et billede på, som identificerer indehaveren. Er helt ening med Rin. ID kort er med billede og hvis en foretning har solgt noget på baggrund af kun et ID kort, så tror jeg ikke på den. Der skal som regel også bruges hus ID (Tabian bahn). Og normalt bruges der kopi af disse. Kan de fremvise disse.? Michael B Kristensen
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 24/10-2009 17:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg ved ikke og jeg skal græde eller smil men at blive gal på min kone hjælpe jo ikke noget. Men i skal alle havde et stor tak fordi at i ville hjælpe mig og kone, når man stå og skal bruge hjælpe er der altid nogen her som har tid til at hjælpe en. Min kone havde misforstå den samtale og det brev som hun havde fået det var ikke et så stor beløb som jeg skrev det var med et kun 265,50 der er tale om. Nej jeg tro ikke på at min kone ville snyde mig da hun ved at jeg ikke betale hvis jeg ikke ved hvad det er der skal betalet.så kan man kalde mig naiv når det glæder thai. Så næste gang der komme et brev hvor der skal betalet et beløbet vil jeg lige tage det med ro. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.