Se indlæg
 Udskriv debat
vedr. processuelt ophold m.m.
bb230366
Jeg synes at jeg tidligere har læst at når man indgiver ansøgning om FS fra Danmark (begge personer), så får man automatisk at vide fra US at vedkommende der søger får processuelt ophold mens sagen bliver behandlet. Er dette korrekt og er der nogen der har erfaring med hvor lang tid der går fra ansøgning er indgivet og til US svarer på dette? Så lige et andet spørgsmål, jeg bor sammen med min kone på min adresse og har anført det i ansøgningen, skal man anmelde det på folkeregisteret eller er det først nødvendig når hun har fået sit personnummer?

Mvh.

Brian

kylling
1. Når i giver ansøgning om FS får din kone automatisk processuelt ophold, indtil at sagen er afgjort(hvis mod alle forventninger det bliver et afslag får hun frist på ca 2 uger til at rejse til TH)

2. afhænger lidt af om alt er indsendt korret,så vil du nok få et svar er du er kommet i en selvbetjenings gruppe med særlig hurtig behandling(hvad fanden de så mener med det) , sagsbehandlingstiden kender kun US, men du vil få en seneste dato, i din bekræftelse du vil modtage fra US

3. Du kan først tilmelde din kone på din adresse når hun har fået opholdstilladelse(DVS stikers H i hendes pas)

Ingen problemer i det,god vind KYLLING

hfb
kylling skrev:
......,så vil du nok få et svar er du er kommet i en selvbetjenings gruppe med særlig hurtig behandling(hvad fanden de så mener med det) ,........

Det betyder (normalt) et garanteret svar indenfor 3 måneder Smile

Jake
Fra hvornaar faar man sin kones fradrag? Jeg formoder at det foerst sker naar opholdstilladelse og cpr-nr er givet. Men saa faar man vel fradraget med tilbagevirkende kraft eller??
Hvad hvis man fx bliver gift 10. dec 2009. og soeger om FS ugen efter, vil man saa faa fradrag for hele 2009??

hfb
Jake skrev:
Fra hvornaar faar man sin kones fradrag? Jeg formoder at det foerst sker naar opholdstilladelse og cpr-nr er givet. Men saa faar man vel fradraget med tilbagevirkende kraft eller??
Hvad hvis man fx bliver gift 10. dec 2009. og soeger om FS ugen efter, vil man saa faa fradrag for hele 2009??

Du får først din kones fradrag fra det år som hun flytter til Danmark. Det er lige meget om hun kommer til landet tidligt eller sent på året. Du får fradraget for hele året.
Derfor husk så hurtigt som muligt at få hende registreret på folkeregistret samt ændret forskudsskema hos skattevæsennet når hun er kommet til landet Smile

Jake
hfb skrev:
Jake skrev:

Du får først din kones fradrag fra det år som hun flytter til Danmark. Det er lige meget om hun kommer til landet tidligt eller sent på året. Du får fradraget for hele året.
Derfor husk så hurtigt som muligt at få hende registreret på folkeregistret samt ændret forskudsskema hos skattevæsennet når hun er kommet til landet Smile

Nu kan jeg jo foerst tilmelde hende folkeregistret naar hun har faaet opholdstilladelse og cpr. Det sker jo foerst 6 mdr senere, hvis vi bliver gift 10. dec.... jeg kan naeppe faa hendes fradrag foer hun har et personnr eller hvad??

jo du skal bare vise hendes pas på folkeregisteret med indrejse dato til danmark, Så skulle du få hendes fradrag fra den dato.

Sådan har jeg ihvertfald forstået det! om det virker finder jeg ud af lidt senere idag, vi skal nemlig op og høre hvad de siger på kommunen Smile

kylling
hfb skrev:
Jake skrev:

Du får ikke fradrag for hele året, men som Ezal skrive, fra den dag hun lander i DK

bb230366
hmm.. tak for svarene.. jeg blev dog ikke helt klog på om jeg får en tilbagemelding fra udlændingestyrelsen om at de har modtaget ansøgningen og om de oplyser at hun har fået processuelt ophold eller om politiets stempel om modtagelse af dokumenterne er nok... iøvrigt var den kære politimand meget omhyggelig med at gennemgå vores papirer for at se om vi havde husket det hele..

Brian

Til bb230366

[jeg blev dog ikke helt klog på om jeg får en tilbagemelding fra udlændingestyrelsen om at de har modtaget ansøgningen

Snakker om om ansøgninen på FS så får du en kvittering på den er modtaget. Vi har lige været det igennem og mener den ankom efter cirka 5 uger

skal man anmelde det på folkeregisteret eller er det først nødvendig når hun har fået sit personnummer?

Du skal ikke foretage dig mere nu, medmindre US skriver til dig efter yderligere oplysninger i sagen. Når i står med ophold til hende skal i på folkeregister for at få CPR-nummer og det gule sygesikringskort, valg af læge, indskrivning til sprogskole ect ect

hvad sagde politiet om tilbagerejse tilladelse? de sagde vel bare; kom herned så ordner vi det? Smile

Med hensyngning til procesuelt ophold, så skulle man jo i ansøgningen skrive hendes adresse, og eftersom hun jo boede her skrev jeg det og gjorde intet mere, vidste ikke det var noget man skulle søge om. da vi så fik de famøse brev med ophold til hende sagde jeg i telefonen at vi ville komme og hente det dagen efter var de lidt forbavsede over hun var i danmark, men det blev ikke til et problem.
syntes du skal ringe til dem Mandag så der er 100 % styr på tingene!

hav en god weekend alle sammen
Redigeret af d. 31/10-2009 08:33

Spring til debat: