Se indlæg|
Garanti i forbindelse med FS
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 04/11-2009 18:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Hvis det skulle ske at man på et senere tidspunkt skulle blive skilt hvordan er reglerne med hensyn til de 60.011 kr. man ligger som garanti. Kan man få frigivet garantien hvis ens kone rejser hjem til hjemlandet og at man kan dokumentere dette ? Jeg håber selvfølgelig ikke det sker men vil være lidt bitter over og miste garantien. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 04/11-2009 19:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Ja, det kan du godt. Jeg husker ikke lige proceduren for det. Men jeg er 100% sikker på at du får pengene igen når hun har forladt Danmark. Jeg mener også der finde et par indlæg lige netop om det ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 04/11-2009 20:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
styx32 skrev: Hej Hvis det skulle ske at man på et senere tidspunkt skulle blive skilt hvordan er reglerne med hensyn til de 60.011 kr. man ligger som garanti. Kan man få frigivet garantien hvis ens kone rejser hjem til hjemlandet og at man kan dokumentere dette ? Jeg håber selvfølgelig ikke det sker men vil være lidt bitter over og miste garantien. jo,jo, men det er bare en langsommelig proces, uls skal have dokumentation for endelig skilsmisse > udrejse af schengen > henvendelse på dk ambasade i Bkk. > indraglse af ret til at rejse ind i schengen igen o.s.v når alt dette er dokumenterert så skulle du gerne få frigivet din garanti stillelse. håber da ikke at det skulle blive nødvendig, i elsker vel hinanden ![]() |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 04/11-2009 23:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Famillie sammenføring garnti Har lige på skrift at uls skriver om det Vi skal gøre dig opmærksom på, at sikkerhedstillesen .Først frigives , når din ægtefælle Har fået tidsubgrænset opholdstilladelse Eller Har fået opholdstilladelse på andet grundlag. Eller er død Den frigives tillige hvis din ægtefælde opholdstilladelse er udløbet , Bortfaldet inddraget eller nægtet forlænget og din ægtefælde er udrejst af Danmark Herudover skal eventuel hjælp, der er udbetalt være indrevet. Det betyder ,at sikkerhedstilensen således ikke udmiddelbart frigives ved skilsmisse eller samlivsophør Alle henvendelser omkring frigivelsen af sikkerhedsstillsen skal rettes til din komune Det var det at uls lige har sendt til mig Bjarne som elsker sin kone i Thailand |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 05/11-2009 11:28
|
Det undre mig en del at man ikke kan få garantien tilbage hvis ens kone vælger og tage hjem. Danmark har jo ingen udgifter i den forbindelse. |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 05/11-2009 11:47
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
vedkommende kone som rejser tilbage til Thailand kan blive i thailand op til seks månder og så komme tilbage igen og forsætte sit danske liv men tror at det skal en god begrundelse til da jeg ikke har sat mig ind i reglerne God vind fremover Bjarne som elsker sin kone i Thailand |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 05/11-2009 12:22
|
|
styx32 skrev: Det undre mig en del at man ikke kan få garantien tilbage hvis ens kone vælger og tage hjem. Danmark har jo ingen udgifter i den forbindelse. Det lyder til du er ved at være træt af konen ![]() |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 05/11-2009 12:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
er ret sikker på hun ikke kan komme tilbage eller blive her hvis man bliver skilt... og selvfølgelig får man garantien tilbage hvis man bliver skilt. Det tager bare et stykke tid. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 05/11-2009 13:20
|
|
Man kan ikke komme tilbage da betingelserne for familiesammenføringen ikke overholdes. Dvs. hun mister sin 2 (eller 3) årige opholdstilladelse. Jeg formoder DK Ambassade fjerner stickeren i hendes pas. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 05/11-2009 13:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
hfb skrev: Man kan ikke komme tilbage da betingelserne for familiesammenføringen ikke overholdes. Dvs. hun mister sin 2 (eller 3) årige opholdstilladelse. Jeg formoder DK Ambassade fjerner stickeren i hendes pas. ENIG |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 05/11-2009 15:54
|
Jeg er ikke træt af konen men vil bare sikre mig at jeg ikke sidder i saksen med hensyn til garantien. det er jo ret mange penge man kan miste hvis ikke man kan få dem tilbage hvis det skulle ende galt. mere der den ligger.. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 05/11-2009 16:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
...så hvis man har stillet garanti for en, og bliver knap så gode venner med hende, så kan hun bare lade være med at tage på ambassaden når hun kommer til BKK , så bliver ens garanti ikke frigivet ???? Hvis det forholder sig sådan må man da håbe at det ikke kommer de thai piger for øre..... ja jeg aner ikke en skid om det indrømmet og derfor mit spørgsmål |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/11-2009 16:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hvis vedkommende forbliver i landet, bliver skilt og gift på ny i løbet af kort tid, ryger garantien velsagtens også? |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 05/11-2009 18:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
rinpoche skrev: Hvis vedkommende forbliver i landet, bliver skilt og gift på ny i løbet af kort tid, ryger garantien velsagtens også? hvis det lykkes vedkommende at forblive i landet og det offentlige får udgifter såsom overføeselsindkomst til vedkommende, ja så ryger garantien, " med statsgaranti " |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 05/11-2009 19:35
|
|
styx32 skrev: Jeg er ikke træt af konen men ............ Jeg forsøgte også bare at være sjov Jeg synes det er et ganske godt spørgsmål du har stillet. Det er godt at vide hvad der sker og det sker da nogle gange at der er nogen der går fra hinanden ![]() Af samme grund har vi en ægtepagt. Jeg elsker min kone meget højt, men derfor behøves man jo ikke at være naiv og tro man aldrig bliver skilt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.