Se indlæg
 Udskriv debat
Garanti i forbindelse med FS
styx32
Hej

Hvis det skulle ske at man på et senere tidspunkt skulle blive skilt hvordan er reglerne med hensyn til de 60.011 kr. man ligger som garanti.

Kan man få frigivet garantien hvis ens kone rejser hjem til hjemlandet og at man kan dokumentere dette ?

Jeg håber selvfølgelig ikke det sker men vil være lidt bitter over og miste garantien.

hfb
Ja, det kan du godt.
Jeg husker ikke lige proceduren for det. Men jeg er 100% sikker på at du får pengene igen når hun har forladt Danmark.

Jeg mener også der finde et par indlæg lige netop om det Wink

TG950
styx32 skrev:
Hej

Hvis det skulle ske at man på et senere tidspunkt skulle blive skilt hvordan er reglerne med hensyn til de 60.011 kr. man ligger som garanti.

Kan man få frigivet garantien hvis ens kone rejser hjem til hjemlandet og at man kan dokumentere dette ?

Jeg håber selvfølgelig ikke det sker men vil være lidt bitter over og miste garantien.

jo,jo, men det er bare en langsommelig proces, uls skal have dokumentation for endelig skilsmisse > udrejse af schengen > henvendelse på dk ambasade i Bkk. > indraglse af ret til at rejse ind i schengen igen o.s.v når alt dette er dokumenterert så skulle du gerne få frigivet din garanti stillelse.

håber da ikke at det skulle blive nødvendig, i elsker vel hinanden Wink

Bjarne 63
Famillie sammenføring garnti

Har lige på skrift at uls skriver om det

Vi skal gøre dig opmærksom på, at sikkerhedstillesen .Først frigives , når din ægtefælle

Har fået tidsubgrænset opholdstilladelse
Eller
Har fået opholdstilladelse på andet grundlag.
Eller
er død
Den frigives tillige hvis din ægtefælde opholdstilladelse er udløbet , Bortfaldet inddraget eller nægtet forlænget og din ægtefælde er udrejst af Danmark

Herudover skal eventuel hjælp, der er udbetalt være indrevet.

Det betyder ,at sikkerhedstilensen således ikke udmiddelbart frigives ved skilsmisse eller samlivsophør

Alle henvendelser omkring frigivelsen af sikkerhedsstillsen skal rettes til din komune

Det var det at uls lige har sendt til mig

Bjarne som elsker sin kone i Thailand

styx32
Det undre mig en del at man ikke kan få garantien tilbage hvis ens kone vælger og tage hjem. Danmark har jo ingen udgifter i den forbindelse.

Bjarne 63
vedkommende kone
som rejser tilbage til Thailand
kan blive i thailand op til seks månder
og så komme tilbage igen og forsætte sit danske liv
men tror at det skal en god begrundelse til
da jeg ikke har sat mig ind i reglerne

God vind fremover

Bjarne som elsker sin kone i Thailand

hfb
styx32 skrev:
Det undre mig en del at man ikke kan få garantien tilbage hvis ens kone vælger og tage hjem. Danmark har jo ingen udgifter i den forbindelse.

Det lyder til du er ved at være træt af konen Wink

L
er ret sikker på hun ikke kan komme tilbage eller blive her hvis man bliver skilt...

og selvfølgelig får man garantien tilbage hvis man bliver skilt.
Det tager bare et stykke tid.

hfb
Man kan ikke komme tilbage da betingelserne for familiesammenføringen ikke overholdes.
Dvs. hun mister sin 2 (eller 3) årige opholdstilladelse.
Jeg formoder DK Ambassade fjerner stickeren i hendes pas.

L
hfb skrev:
Man kan ikke komme tilbage da betingelserne for familiesammenføringen ikke overholdes.
Dvs. hun mister sin 2 (eller 3) årige opholdstilladelse.
Jeg formoder DK Ambassade fjerner stickeren i hendes pas.

ENIG

styx32
Jeg er ikke træt af konen men vil bare sikre mig at jeg ikke sidder i saksen med hensyn til garantien. det er jo ret mange penge man kan miste hvis ikke man kan få dem tilbage hvis det skulle ende galt.

mere der den ligger..

claus31130
...så hvis man har stillet garanti for en, og bliver knap så gode venner med hende, så kan hun bare lade være med at tage på ambassaden når hun kommer til BKK , så bliver ens garanti ikke frigivet ????
Hvis det forholder sig sådan må man da håbe at det ikke kommer de thai piger for øre..... ja jeg aner ikke en skid om det indrømmet og derfor mit spørgsmål

http://www.cs-web.in.th/
rinpoche
Hvis vedkommende forbliver i landet, bliver skilt og gift på ny i løbet af kort tid, ryger garantien velsagtens også?

TG950
rinpoche skrev:
Hvis vedkommende forbliver i landet, bliver skilt og gift på ny i løbet af kort tid, ryger garantien velsagtens også?

hvis det lykkes vedkommende at forblive i landet og det offentlige får udgifter såsom overføeselsindkomst til vedkommende, ja så ryger garantien, " med statsgaranti "

hfb
styx32 skrev:
Jeg er ikke træt af konen men ............

Jeg forsøgte også bare at være sjov Wink

Jeg synes det er et ganske godt spørgsmål du har stillet. Det er godt at vide hvad der sker og det sker da nogle gange at der er nogen der går fra hinanden Wink
Af samme grund har vi en ægtepagt. Jeg elsker min kone meget højt, men derfor behøves man jo ikke at være naiv og tro man aldrig bliver skilt.

Spring til debat: