Se indlæg
 Udskriv debat
Bank garanti i en andens navn ?
Hejsa

Idag fik jeg besked om stillelse af bank garanti.

Kan man bruge en bank garanti stillet af en ven fks ?

Situationen er den, at jeg stadig bruger samme bank og rådgiver som min Xkone.

Det er der selvfølgelig ikke noget galt i da banken har tavshedspligt, men de er i famillie sammen.

spørgsmålet er så, kan jeg få lavet en bank garanti i min vens navn som så kan bruges ?

Eller skal den laves i mit navn ?
Penge er vel penge.

Mvh Jesper

waree
find dig en ny bank er mit bedst råd

ingolf
Hvad med at bytte bank---have X-konens familie til at rådgive dig ökonomisk!!!!!ShockSad
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

bangkoknielsen
Donis5 - Bankgarantien skal naturligvis stilles i dit navn, så du må enten bide i "det sure æble" eller skifte bank...
Held og lykke...

jesperfrb
Det kan sagtens lade sig gøre at stille i en andens navn!

Har selv gjort det, men det kræver at banken godkender det! ULS godkender uden problemer!
Redigeret af jesperfrb d. 15/11-2009 09:04
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

b_j3ns3n
ja som sagt penge er vel penge
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

TG950
donis5 skrev:
Hejsa

Idag fik jeg besked om stillelse af bank garanti.

Kan man bruge en bank garanti stillet af en ven fks ?

Situationen er den, at jeg stadig bruger samme bank og rådgiver som min Xkone.

Det er der selvfølgelig ikke noget galt i da banken har tavshedspligt, men de er i famillie sammen.

spørgsmålet er så, kan jeg få lavet en bank garanti i min vens navn som så kan bruges ?

Eller skal den laves i mit navn ?
Penge er vel penge.

Mvh Jesper

du kan jo også få lavet en deponeringskonto, som din ven evt garanterer for, derved tjenes der jo " lidt renter Grin ) "
og i slipper jo osse for administrations omkostninger for en anfordringsgaranti som vel ligger på ca, 2,75 % p.a.

En deponeringskonto er en konto i et pengeinstitut, som referencen indsætter beløbet på, og som kommunalbestyrelsen i referencens bopælskommune har pant i. Det betyder, at det kun er kommunen, som har adgang til kontoen. Hvis kommunen har haft udgifter til fx starthjælp eller kontanthjælp til den udenlandske ægtefælle/partner, vil kommunen kræve udgifterne dækket af kontoen.

http://www.nyidan...kerhed.htm

helgegedser
donis 5, du skriver ikke om det er sikkerhedsstillelse til familiesammenføring eller et turistvisum. For du kan ikke bruge deponeringskonto, hvis det er til turistvisa.
helgegedser

Hejsa, det er min kæreste der skal herop for første gang, og hun SKAL hjem igen :-}

Jeg kender ikke de tekniske betegnelser.

Jeg gider bare ikke bokse med sagerne, de siger man skal stille garantien inden 3 uger osv.

Mvh Jesper

helgegedser
Så mu du i banken
helgegedser

TG950
donis5 skrev:
Hejsa, det er min kæreste der skal herop for første gang, og hun SKAL hjem igen :-}

Jeg kender ikke de tekniske betegnelser.

Jeg gider bare ikke bokse med sagerne, de siger man skal stille garantien inden 3 uger osv.

Mvh Jesper

nu ved jeg ikke hvor travlt du har med få din kæreste herop, men hvis din kæreste har nogle bekendte / famillie i tyskland så søg om schengen visa via den tyske ambasade i BKK ( hurtig proces ) for med schengen visa kan hun jo osse opholde sig dk, du sparrer osse alt bøvlet med at stille garanti, ( i tyskland skal der ikke stilles garanti ) plus at din ex.kone + famillie får ikke noget kendskab til dit besøg af kærsten, med mindre de selv opdager noget.

der er jo godt nok transporten til danmark, men det vil jeg mene er et lille problem.

Du kan læse lidt om det her

http://www.dansk-...pid=109982

Dertil skulle min kommende kone fremvise B20,000.00 for at få Visum
Redigeret af d. 15/11-2009 12:30

Spring til debat: