Se indlæg
 Udskriv debat
Tur guide/Rejseguid i thailand?
thailandfreak
Hej alle, jeg viste ikke rigtigt hvilket forum dette emne ville passe ind i, så håber det er okay, det bliver postet her.

Er der nogle der ved noget om mulighederne for at live tourguide eller rejseguid i Thailand? Kunne være utrolig spændende og meget interressant. Har søgt lidt på google, men har desværre ikke fundet det store. Håber måske nogle af jer har nogle erfaringer eller ideer?

På forhånd tak.

rinpoche
Umiddelbart er det en beskæftigelse der er forbeholdt thailandske statsborgere.
Men som du også ved, bliver den omgået ved at udlændinge nominelt agerer tolke og har en thailandsk chauffør med, der på papireret er guiden.

Jeg ville foreslå dig at henvende dig til danske tur-arrangører med destinationer i Thailand. Startour?
Selv hvis du ikke taler thai, skal du ikke holde dig tilbage. Det er der også meget, meget få af de andre der gør.

Held og lykke.

PS, Jeg har haft min mor og 2 ældre tanter med til Thailand, hvor jeg skulle agere guide.
Det var et 24 timers job, aldrig har jeg hørt så mange spørgsmål og krav fra de 2 tanter. Jeg kunne end ikke forestille mig at have ansvaret for et helt rejseselskab. Cool
Redigeret af rinpoche d. 17/11-2009 18:12

thailandfreak
haha, kan sagtens se din pointe Smile Men kunne være en god og spændende måde at opleve landet og udforske nye steder, sammentidig med du tjener lidt knaster.
Har været i Thailand 5 gange nu og skal også derned til sommer.
Er 18 år, så sådan et abejde dernede ville aldeles være interessant Smile

Tak for dine råd.

rinpoche
Jeg ville mene du er i den rigtige alderskategori til at få et job hos et af rejseselskaberne, selvom du måske skal runde en guideskole først.
Og med din alder har du utvivlsomt langt mere overskud til allehånde fordringer fra rejseselskabet. Smile
Jeg ved der er online sites, der annoncerer jobs også i Thailand og også indenfor din interessesfære.
Husker dem desværre ikke, men jeg er sikker på at andre herinde gør.
Det er styrken ved DTW.

Som sagt held og lykke med projektet. Var jeg på din alder kunne jeg have overvejet det samme Smile

mvh

thailandfreak
Mange tak igen. Ville være dejligt med nogle links fra folk, til disse sider?

Ja, det er sku et vidunderligt land Smile Kunne være sjovt og spændende at prøve at arbejde der nede nogle år, også opleve kulturen ordenligt, også indse om det er noget for dig, istedet for bare at rejse derned og købe hus osv.

Bjarne
Hej thailandfreak

Ikke for at være negativ, for naturligvis er det en glimrende idé. Men når du kommer i kontakt med en rejsearrangør, skal du nok ikke "sælge" dig selv på ønsket om "at opleve landet og udforske nye steder, samtidig med du tjener lidt knaster".
Som guide-ansætter ville jeg forvente, at ansøgeren ikke først skulle til at udforske, men var helt opdateret på alle kroge af den destination, mine kunder betaler for at blive guidet på.
Jeg véd så udmærket, at mange af de guider, der kommer både til Thailand og andre steder på selskabernes rotations-ordninger, ikke aner et hammerslag om stederne.
Men sælg dig selv så godt som muligt på ønsket om at øse af alt det, du véd om Thailand fra dine hidtidige besøg.
Held og lykke.

Bjarne

thailandfreak
Jo tak Bjarne. Havde jeg så sandelig heller ikke planer om Smile spurgte jo bare om gode råd herinde. Og jo, jeg har været over alt på phuket, samt alle de små øer, turistattraktioner osv. Så intet problem den vej rundt. Kan også en del thai osv, som også burde være en lille fordel. Man skal desværre udstaioneres 1 år eller 1 sæson, hvor de vælger destination, hvorefter du selv kan komme med ønsker.

thailandfreak
Men afslutter min HHX uddannelse om noget tid. Så er klar på det meste Smile

Ville gerne lidt se nærmere på de sider Rinpoche snakkede om tidligere, som også søger ansætte. Håber nogle kan smide nogle links Smile

Spring til debat: