Se indlæg|
At gifte sig i Thailand - mangler denne guide ikke noget?
|
|
| mahal |
Lagt på d. 20/11-2009 14:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Jeg har læst den her "guide" men synes der mangler noget om oversættelse? http://www.thaigu...teskab.htm Jeg mener bestemt at have læst nogle tråde (husker ikke hvor, og kan ikke finde igen) om folk som har stresset rundt mellem ambassaden, oversættelses kontor og det Thailandske udenrigsministerium. /Mahal |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 20/11-2009 14:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Mahal, Linket giver en fuldstandig brugsanvisning - det meste er hentet fra den danske ambassades hjemmeside (BKK) Folg bare slavisk punkterne og vips er du lovformeligt gift i Thai. Jo - det bliver lidt rejser mellem ambassaden, udenrigsministeriet, aukt. oversattere og amphur - men med lidt planlagning kan det ordnes paa 3-4 dage. good luck "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| mahal |
Lagt på d. 20/11-2009 15:02
|
Boes skrev: Mahal, Linket giver en fuldstandig brugsanvisning - det meste er hentet fra den danske ambassades hjemmeside (BKK) Folg bare slavisk punkterne og vips er du lovformeligt gift i Thai. Jo - det bliver lidt rejser mellem ambassaden, udenrigsministeriet, aukt. oversattere og amphur - men med lidt planlagning kan det ordnes paa 3-4 dage. good luck OK tak. Jeg har allrede booket 5 dage i Bankok. Min forlovet er fra Filippinerne, og jeg forventer at proceduren med at få legaliseret hendes papir er betydeligt mere besværlig end den Danske. Det er hvertfald min opfattelse af det Filippinske system (eller mangel på samme) /Mahal |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 20/11-2009 15:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Vi brugte denne: http://www.ambban...iThailand/ fremgangsmåde da vi blev gift i Thailand. Det gik "kun" 2 dage + et par timer en formiddag med det hele ![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 20/11-2009 15:12
|
|
mahal skrev: Boes skrev: Mahal, Linket giver en fuldstandig brugsanvisning - det meste er hentet fra den danske ambassades hjemmeside (BKK) Folg bare slavisk punkterne og vips er du lovformeligt gift i Thai. Jo - det bliver lidt rejser mellem ambassaden, udenrigsministeriet, aukt. oversattere og amphur - men med lidt planlagning kan det ordnes paa 3-4 dage. good luck OK tak. Jeg har allrede booket 5 dage i Bankok. Min forlovet er fra Filippinerne, og jeg forventer at proceduren med at få legaliseret hendes papir er betydeligt mere besværlig end den Danske. Det er hvertfald min opfattelse af det Filippinske system (eller mangel på samme) /Mahal Du skriver at hun er fra Philipinerne - hHar hun Thailandsk pas , husbog ? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| mahal |
Lagt på d. 20/11-2009 15:16
|
Boes skrev: Du skriver at hun er fra Philipinerne - hHar hun Thailandsk pas , husbog ? Nej, og hvad er en husbog? Vi kontaktede det Filippinske konsulat i Bangkok som har oplyst at vi godt kan gøre det. Det kræver en ligende process som for Danskere, dog med en 10 dages venteperiode inden man kan giftes. Jeg er stadig i tvivl om det betyder at de beholder hendes papir i 10 dage, eller om vi får papirene men ikke legalt kan giftes før de 10 dage er gået. Jeg håber sandlig ikke at vi er blevet oplyst forkert :-/ Redigeret af mahal d. 20/11-2009 15:20 |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 21/11-2009 05:42
|
|
Hvis hun ikke er Thai, har jeg desvarre ikke noget at tilfore ( jeg troede hun var Thai) Rekommanderer jer at kontakte det Phillipinske udenrigsministerium alt. konsulat. De har maaske en hjemmeside ? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 21/11-2009 07:59
|
|
Mahal Jeg beklager, jeg nåede ikke at se dit indlæg som du havde postet 5 minutter før mit. Men hvorfor vil i giftes i Thailand og ikke i Filippinerne eller Danmark? Det samme spørgsmål kan i også risikere at få hvis i skal søge om familie sammenføring. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 21/11-2009 11:56
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Boes skrev:Rekommanderer jer at kontakte det Phillipinske udenrigsministerium alt. konsulat. De har maaske en hjemmeside ? Der er to sider som måske kan hjælpe lidt:- http://www.philem... - http://www.ambkua...ppines.htm Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/11-2009 12:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Du kan prøve her http://www.filipp.../index.php lindy |
|
|
|
| mahal |
Lagt på d. 21/11-2009 16:27
|
Boes skrev: Hvis hun ikke er Thai, har jeg desvarre ikke noget at tilfore ( jeg troede hun var Thai) Rekommanderer jer at kontakte det Phillipinske udenrigsministerium alt. konsulat. De har maaske en hjemmeside ? Vi har kontaktet det Filippinske konsulat, som sagde at det kunne vi godt. Så længe vi får legaliseret, og oversat de nødvændige papir, og så venter de 10 dage som Filippinerne inistere på. Nu prøver vi hvertfald. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 21/11-2009 16:45
|
|
Undskyld - men det virker helt bagvendt paa mig. Der er noget der ikke stemmer. Hvis du er dansk og hun er phillipino, hvorfor i al verden skal i saa gifte jer i Thailand ???? Hvorfor ikke gifte jer enten i Phillipinerne eller Danmark ? Efter et evt. giftermaal skal dette jo legaliseres baade paa den tHAILANDSKE OG pHILLIPINSKE AMBASSADE OG UDENRIGSMINISTERIET ???? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 21/11-2009 17:17
|
|
Jeg fatter det heller ikke helt ![]() Jeg håber US fatter det hvis de søger familiesammenføring..... hfb skrev:
Mahal ... Men hvorfor vil i giftes i Thailand og ikke i Filippinerne eller Danmark? Det samme spørgsmål kan i også risikere at få hvis i skal søge om familie sammenføring. Redigeret af hfb d. 21/11-2009 17:18 |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 21/11-2009 18:49
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
AT gifte sig i Thailand Min kone og blev det 1 år 2008 i setember måned....og man kan blive gift på to måder Den ene er ampuer gift den anden tempel viet Tempel viet gælder ikke i Danmark Du begynder med at, at gå på kommunen i danmark og få lavet en erklæring om ægteskab så skal du tre løndsedler fra dit arbejde din dåb attest. kopi af pas altsammen sendes til sendes til den danske ambasade i thailand ellers tager det tre dage.. Gerne med en mail. Inden du kommer til Thailand. så det ligge klar når i kommer der.. du får et dukoment som du skal på udenrigsministeret med og få legaliseret nu tager det tre dage .dengang 4 timer. Så kan du blive gift på et ampuer ( som et rådhus i dk..) så skal du have ægteskabs erklæring oversat til engelsk. og ambasaden vil gerne hjælpe om at det er ok. og tilbage til udenrigsminesteret.. Og få det legaliserret. også tre dage...og tilbage til ambasaden ....det var det cirkus og en masse ventetid de forskellige steder. Hvis jeg skal gøre det omkring i dag . ville jeg gå omkring min kommende kones ampuer og få et pappier på. at hun er gifteklar det laves på thai og engelsk, få det legaliseret i udenrigsminnesteret i bangkok. og anden gang hun er i Danmark på turist visum og blive gift på rådhus. Da kirken ikke assepteret i Thailand og fri for en masse kontoer og få postueld til min kone mens fammiliesammenføring kører ovre i uls... Bjarne som elsker sin kone i Thailand |
|
|
|
| mahal |
Lagt på d. 21/11-2009 19:00
|
hfb skrev: Jeg fatter det heller ikke helt ![]() Jeg håber US fatter det hvis de søger familiesammenføring..... hfb skrev: Mahal ... Men hvorfor vil i giftes i Thailand og ikke i Filippinerne eller Danmark? Det samme spørgsmål kan i også risikere at få hvis i skal søge om familie sammenføring. Det kan vel være lige meget hvor det er henne man bliver gift? vi har været forlovet i 1½ år, og være i thailand før. Nu vil vi gerne på ferie der, og giftes (ceremonien) i Phuket. Mener i virkeligt at US vil lave et problem ud af stedet hvor giftemålet er indgået? |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 21/11-2009 19:45
|
|
Hej Mahal. Nej, jeg vil godt tage mine ord i mig igen ![]() Ja, man kan selvfølgelig blive gift hvor man vil. Men jeg kunne bare forstille mig det var "lidt" bøvlet i Thailand.. ![]() Jeg undrede mig bare over forældrene / familien i Filippinerne ikke nærmest "forlanger" et hjemmeligt bryllup lige som de fleste i Thailand (med mindre de er lidt mere moderne) ![]() |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 21/11-2009 21:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 221 |
mahal skrev: Jeg har læst den her "guide" men synes der mangler noget om oversættelse? http://www.thaigu...teskab.htm Jeg mener bestemt at have læst nogle tråde (husker ikke hvor, og kan ikke finde igen) om folk som har stresset rundt mellem ambassaden, oversættelses kontor og det Thailandske udenrigsministerium. /Mahal ja sikke en omgang vi tøffede rundt i 2 dage ! henholdsvis 7 og 8 timer ! vi lejede en taxa for hele dagen på dag 2, det var noget nemmere ! desværre havde vi vores søn på 5 mdr med det kan ikke anbefales men start hos jacob på den danske ambasade han har en nem og let forståelig guide/tjeck liste, og så tag den tid det tar !her er selvfølgelig tale om det officielle giftemål, ampur(rådhus) gift om du vil
Redigeret af styrt3 d. 21/11-2009 21:24 http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
| mahal |
Lagt på d. 22/11-2009 13:05
|
Vi er nu blevet så utrygge ved konsekvenserne for en senere FS, samt det Filippinske konsulats modstridene oplysninger på hvert andet opkald, at vi nu har valgt aflyst Ferien i Thailand :-/ Nu tager jeg til PH hvor vi gifter os, og så kan vi tage ferie i Thailand en anden god gang. Tak for al hjælpen ! /mahal |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 22/11-2009 17:45
|
|
Det første du skriver er jeg ked af. Men jeg synes det er en god ide med I gifter Jer i PH ![]() Jeg ved nogen, forhåbentligt få personer, er meget "firkantet" når de bedømmer en FS sag. På forhånd: Et stort tillykke her fra. Redigeret af hfb d. 22/11-2009 17:45 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

vi tøffede rundt i 2 dage ! henholdsvis 7 og 8 timer ! vi lejede en taxa for hele dagen på dag 2, det var noget nemmere ! desværre havde vi vores søn på 5 mdr med det kan ikke anbefales
men start hos jacob på den danske ambasade han har en nem og let forståelig guide/tjeck liste, og så tag den tid det tar !