Se indlæg
 Udskriv debat
Kan en thai få internationalt kørekort ?
nicefarang
Kan en thai med thai kørekort få et internationalt kørekort som de kan bruge omkring i verden lige som vi kan ?

I dk skal de tage nyt på lige fod med alle andre, mener jeg..

John
Thailand er tilsluttet konvetionen vedrørende internationalt kørekort, så hvorfor skulle en Thai ikke kunne få det?
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Saendaeng
Som John ,

Thailand er tilsluttet konventionen om international kørerkort og de kan få et.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxx
Ok men hvorfor er Thai køre kort så kun gyldig i et par af nabolandene..

Det har i hvert fald været sådan at thai kørekort ikke kan bruges i dk, men det er nogle år siden. så ved ikke om det er ændret.

helgegedser
Min kone var med i DK her i sommers og havde forinden lavet internationalt kørekort og kørte i DK fuldt lovligt.
Kan kun laves i Bangkok.
MVH

hanspeter
Som herhjemme, Danske kørekort gælder i EU og sikkert andre lande som USA, men er ikke sikker. Thai kørekort gælder i de nærmeste lande til Thailand, sikkertt som vi har i Eu.

Jeg tager til thailand i overmorgen og skal lige ordne mit Internationale kort imorgen. Ellers kan jeg ikke lovligt leje en bil og forsikringen ville være ingenting værd.

PS det internationale kørekort skal udstedes i det land man kommer fra, altså i Danmark til thailand og fra thailand til danmark,
Redigeret af hanspeter d. 25/11-2009 00:20

jesperfrb
Opholder Thaien sig i DK mere end 3 mdr, skal han/hun have dansk kørekort! Og det kræver en køreprøve, om man har intenationalt kørekort eller ej!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

nicefarang
Det er selvfølgelig det midlertidige internationale kørekort jeg tænker på.

Jeg har set på mit gamle kort, der står godt nok alle de lande der er tilknyttet konventionen.

Jeg overvejede bare om Danmark ville godkende et internationalt kort der er udstedt i lande med meget koruption.

Det er vil ikke svært at få et kørekort med lidt penge under bordet i en bananrepublik uden at kunne køre bil.

Jesper har ret, hvert enkelt land i konventionen om internationalt kørekort, bestemmer selv hvilke kriterier de har opnåelse af t.eks. dansk kørekort, og der er virkelig mange lande Danmark ikke vil give dansk kørekort til, i mange lande kan du købe et nationalt kørekort uden een køretime, og derefter internationalt kørekort, men den går ikke. Har selv prøvet det med et afrikansk land. Det kostede en formue for min daværende kone, at få dansk kørekort.SmileShock

Spring til debat: