Se indlæg
 Udskriv debat
Bygge et slot
Thongthai
Når man kigger på nybyggeri i Thailand så syntes jeg husene er meget flotte men jeg syntes det kører
i detsamme design.

Kunne der være et andet alternativ selvfølgelig kun i et meget lille omfang.
Der er det jeg tænker, hvad med et mini slot grundplan 200m2 bygget i sten osv.
Jeg prøver at forestille mig et stykke land på 3-10rai lidt oppe på en bakke med en udsigt på
bjergene, som Thailand jo har mange af.

Måske et skørt indlæg, måske er jeg halv tosset.Men det er faktisk muligt økonomisk for mange
at opfylde denne drøm i Thailand, hvis drømmen haves naturligvis.

Glæder mig til at høre fra jer positivt som negativt.

goldwing
Ja alt er muligt, og hver mand sin smag.
Dog ikke en tanke, jeg i min vildeste fantasi kunne få.

Hvorfor smide millioner af baht og for den sag skyld måske 1-2 mill danske kroner i noget som måske ikke kan sælges igen. ( eller bedre sagt....... du kan ikke eje jorden, men dog leje........... hvem vil købe hus på disse betingelser )

xxxx
korruptionen længe leve

så meget er muligt..

men du får aldrig lovligt tilladelse til at bygge på et bjerg, da det er stats ejendom.. 24 m fra bjerget fod........

Thongthai
Ok jeg skrev lidt forkert.
Husets plasering på en bakke med udsigt på bjergene.
Ikke et hus på et bjerg.

Thongthai
http://www.akecha.../index.php

Klik billedet på forsiden det er sådan jeg mener.

sank
Smile Ja medmindre du kender en sød pige som du gerne vil forære et flot hus Wink og bo hos hende ? så vil jeg nok nøjes med en Penthaus Lejlighed med god udsigt Grin

Lung Yao
xxxx skrev:
korruptionen længe leve

så meget er muligt..

men du får aldrig lovligt tilladelse til at bygge på et bjerg, da det er stats ejendom.. 24 m fra bjerget fod........
Det passer ikke helt, for "bjerg" kan være betegnelse på mange ting fx. Himmelbjerget, som jeg ville betegne som en "myretue"Wink. Det er mange faranger som har bygget huse på konens grund, bl.a. disse to i Baan Huai Phi , den første (hvide hus) tilhører en Svejtser gift med Wat Prasorn Kaew abbedens søster og den anden (røde mursten) en tysk læge. Se på de to sidste billeder af mit slideshow derfra:

http://s863.photo...=slideshow

Jeg ville gerne medgive dig at deres huse ligger under bjergets højde, men dog meget højere end den nærligende dal. Og det var det som Thongthai spurgte om.
Jeg prøver at forestille mig et stykke land på 3-10rai lidt oppe på en bakke med en udsigt på
bjergene
, som Thailand jo har mange af
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Evelynia
Thongthai skrev:
Når man kigger på nybyggeri i Thailand så syntes jeg husene er meget flotte men jeg syntes det kører
i detsamme design.

Kunne der være et andet alternativ selvfølgelig kun i et meget lille omfang.
Der er det jeg tænker, hvad med et mini slot grundplan 200m2 bygget i sten osv.
bjergene, som Thailand jo har mange af.

Måske et skørt indlæg, måske er jeg halv tosset.Men det er faktisk muligt økonomisk for mange
at opfylde denne drøm i Thailand, hvis drømmen haves naturligvis.

Glæder mig til at høre fra jer positivt som negativt.

Jeg går selv i samme tanke-gang og har en aftale med én om at købe hendes grund med bjerg-udsigt på 10 Rai her til sommer. Dog kan byggeprojektet først gå igang 2011. Grunden ligger for lavt og der skal masser af jord og sten til at få den hævet op..

Thongthai
Kunne du ikke lave fundamentet før du fylder jord på så er du fri for at vente til at jorden sætter sig og sammentidig
fri for at grave endnu dybere huller.

Hvoe ligger de 10Rai

b_j3ns3n
det kommer vel an på, hvor meget terænet skal hæves.
men mon ikke det er undersøgt Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Evelynia
Thongthai skrev:
Kunne du ikke lave fundamentet før du fylder jord på så er du fri for at vente til at jorden sætter sig og sammentidig
fri for at grave endnu dybere huller.

Hvoe ligger de 10Rai

Ligger i Prachinburi. Mht jord har jeg bare set at de andre her omkring fylder jord på først inden de bygger. Det er hvad min mor selv har gjort indne hun byggede hendes hus, men jeg har ikke selv forstand på sådan noget og skal nok snakke med bygningsingeniøren inden. Tror jord skal fyldes på for grunden er meget våd..

b_j3ns3n
et godt dræn så den skid slået. Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Nu der snakkes drømme. Min er et traditionelt træ Thai hus på pæle. Fruen har grunden i forbindelse med en arv. Vi har været ude og kigge på huse i forbindelse med sidste besøg, og en passende størrelse fåes for 2½ mill. bath. Jeg er bevidst om at hvis jeg finansiere dette, har jeg ingen ejer rettigheder, kald mig bare naiv :-) Men tanken om at når jeg kan trække mig tilbage, til det vidunderlige område, dyrke orkideer, og blot være sammen med familien 24/7 er min drøm. Huset jeg tænker på er ikke ret stort hvis der ses på indvendige m2. Men der er dobbelt så meget udv. overdækkede terrasser, i stue og 1 sals plan. Huset er til den pris, isoleret på alle flader og med cental aircon. Der er 85m2 bolig, fordelt på 1 badeværelse, værelse, stue, soveværelse. Køkken er outdoor på 1 sal. Beliggenhed ca 80 km vest for Bkk. Well, det er min lille luskede plan.
Naiv og dagdrømmer ? Feel free to blame me Wink

Uden drømme og håb, er alt gråt !

Kristian
Redigeret af d. 04/01-2010 20:24

ghj
jeg drømmer også om et lille slot i Korat området, som ferie BOLIG, kone vil sgu ikke tilbage til Thailand og bo igen, men vi skal hvis lige vinde i lotto først.

ønsker alle et godt NYTÅR

Hilsen

Haue
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

Spring til debat: