Se indlæg|
Gifte sig i Thailand
|
|
|
Lagt på d. 27/11-2009 11:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg har lige talt med en ægteskabsadvokat angående oprettelse af særeje ”ægtepagt” ved skilsmisse og det var vist en rigtig god ide, for jeg ville giftes i Thailand og min komme kone skal jo ikke flytte til Danmark. Så selvom jeg oprettet et særeje ville det ikke kunne bruges til noget som helst, da det ville være loven i Thailands der ville være gællende hvis vi skulle skilles, da hun ikke bor i Danmark og vi blev gift i Thailand. Så ægteskabsadvokatens råd var du skal oprette en ægtepagt og blive gift i Danmark så er du sikrede, hvad angår de ting du har her i Danmark. Så er der nogle her, der kender til loven i Thailand angående skilsmisse, hvilken rettigheder her en farang ved skilsmisse? Kan den thailandske lov, domstol give noget væk som jeg ejer i Danmark? |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 27/11-2009 12:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Den Thailandske lov (Domstol) gør i mangen tilfælde som de finder bedst overfor Faranger. De kan og gør som de har lyst til. Men om de for noget ud af at diktere din kommende kone noget som du har i Danmark tvivler jeg på.. Da jeg blev gift ( 2 gange) tænkte jeg sgu ikke på særeje. Havde ikke de negative tanker som en skilmisse er. Men nok klogt alligevel. Man høre jo så meget.. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 27/11-2009 12:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
de kan umuligt røre dine værdier i Danmark |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/11-2009 22:33
|
|
Loven i Thailand er, at alt hvad du bringer med i et ægteskab er dit særeje, hvad du erhverver under ægteskabet er fælleseje, dog med undtagelse af fast ejendom i konens navn. En Thailandsk domstol kan ikke røre værdier i Danmark. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/11-2009 16:41
|
|
Hej, Takker for svar, så kan jeg jo godt glemme alt om at få lavet særeje for det har jeg jo så i forvejen. Og særeje her i LOS det har jeg ikke noget at bruge til, for der er sq ikke ret meget der står mit navn på ikke engang min egen MC undskyld min kones MC som jeg har betalt og fået lov til at benytte ![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 29/11-2009 12:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Det går måske at få lidt ud af det her!! http://www.thaiko...ailand.pdf . Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.