Se indlæg
 Udskriv debat
Forsvundne basefolk i Thailand
sune
Jeg har tit tænkt på, hvor mange der egentligt er fast herude fra de 2. baser Sdr. Strøm og Thule.

Jeg kom første gang herud for ca. 5. år siden, men når jeg tænker tilbage på mine mange år på baserne, så husker jeg flere, eller skal jeg sige mange, som dengang tog 8 måneder deroppe og 4 måneder til at bruge pengene i herude i Thailand. Jeg kan fra dengang huske kingkong og andre bl.a. stod i klubben og fortalte farvende om deres erobringer i Phuket.

Jeg var også hoppet på denne vogn dengang, hvis ikke denne dengang frygtede gonore var kommet op. Jeg kan huske flere af dem måtte en tur på rigshospitalet for at få dette fikset. Dette var ikke så heldigt, for det var jo ikke den så velkendte, som mange fik i kystbyerne ved besøg.

Jeg har nu efter at JD og andre er kommet med link, set på navne, men jeg sgu ved at blive gammel, for jeg husker ikke mange af navnene nu efter så mange år.

Med det arbejde jeg havde de første mange år på strømmen, bevirkede jo at jeg fik et meget stort kendskab til de enkelte ansatte fra manager og nedefter.

Da jeg jo ikke bor på et af de populære feriesteder for grønlandsfarerne, ser jeg jo nok ikke så mange, men det kunne da være sjovt at rode lidt i dette, og hvis nogle har samme mod, så kunne der måske komme lidt brugbart ud af det.

Jeg er sgu ved at være gammel. Jeg kan ikke huske om det var i 69 eller 70 jeg startede på Thule som ganske ung mand, men det er jo også ligegyldigt. Jeg forlod Grønland igen 1990. Jeg havde ikke været der uafbrudt disse år, for jeg lavede flere firmaer i Danmark. Når trangen så kom igen, til at komme tilbage på hjemmet sdr. strøm eller thule. Så solgte jeg og drog af sted til det dejlige fredfyldte nordlige Danmark.

Det kan da godt være nogen mener, at denne tråd ikke høre hjemme her, men alligevel…..

Det er jo tidligere og nuværende base boere der efterlyses, så hvis i kommer frem af busken, vil jeg tro, at tråden faktisk kunne blive ret underholdende. Grønland er jo også Danmark, så man kan vel sige det er thailandsk – danske relationer.

TG950
jeg har da kendskab til at der er nogle ex.basefolk der er bosat på grønland enda med nogle få Thai'er, så jo tråden er der yderst relevant.

b_j3ns3n
ja ja og min kæreste synes, gamle grøndlændere ligner asiater så den kan vel gå an. Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

TG950
b_j3ns3n skrev:
ja ja og min kæreste synes, gamle grøndlændere ligner asiater så den kan vel gå an. Grin

tripel Wink

Spring til debat: