Se indlæg
 Udskriv debat
For overvægtig til at flyve?
Webmaster
[img]http://multimedia.jp.dk/archive/00217/passenger_1532425c_217434e.jpg[/img] is not a valid Image.
Et foto af en stærkt overvægtig mand i et flysæde har skabt debat om, hvordan flyselskaber skal håndtere et stigende antal overvægtige rejsende.

Læs mere på:
http://jp.dk/rejs...904652.ece

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
kvindemin
tjaa, hvis billedet ikke er manipuleret, ser det noget uansvarligt ud, ingen tvivl her, manden skal betale for 2 sæder

xxxx
en fair løsning ville vel være der var en total vægt.. passager-bagage.
Og er røven for stor til et sæde, jamen så må man jo bare betale for 2.

Lung Yao
kvindemin skrev:
tjaa, hvis billedet ikke er manipuleret, ser det noget uansvarligt ud, ingen tvivl her, manden skal betale for 2 sæder
Sikkert "retoucheret", idet passagerer ikke må blokkere midtergangen som er nødvendigt til den fri bevægelse af de øvrige passagerer, personalets færden og ikke mindst er en flugtvej(sikkerheds hensyn).
.
Redigeret af Lung Yao d. 02/12-2009 12:48
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jc
Flere amerikanske selskaber forlanger at passagerer over 120 kg skal købe to sæder, ligesom de ikke må sidde ved nødudgangen.

Jeg vil ellers nødigt sidde ved siden af en på 119 kg klemt ned i et econmy sæde.
Boet i Bangkok 1980-1983.

Lung Yao
jc skrev:
Flere amerikanske selskaber forlanger at passagerer over 120 kg skal købe to sæder, ligesom de ikke må sidde ved nødudgangen.
Jeg vil ellers nødigt sidde ved siden af en på 119 kg klemt ned i et econmy sæde.
Ellers kan du se den "lyse side" af sagenWink. Hvis Thai Airways had den samme "pris politik", sikke masse af plads der ville være til os andre Pfft.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

pdrhan
jc skrev:

De ville ellers være mig en udsøgt fornøjelse at skulle sidde ved siden af dig JC på EY class....heldigvis findes der stadig folk +100 som godt kan sidde i et EY sæde....som jeg plejer at sige alt under 100Kg er feminint!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

rinpoche
hehe. Sandt pdrhan.
Personligt ville jeg hellere sidde ved siden af de "maskuline" end en bodybuilder med skuldre som Rocky Mountains der befinder sig halvvejs inde over mit sæde Grin

Saendaeng
De ville ellers være mig en udsøgt fornøjelse at skulle sidde ved siden af dig JC på EY class....heldigvis findes der stadig folk +100 som godt kan sidde i et EY sæde....som jeg plejer at sige alt under 100Kg er feminint!

Lige nøjagtigt..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Big-Viking
Billede af en "rigtig" mand.. skal man da betale ekstra for at se lidt godt ud.???Grin fandt så lige ud af at jeg ikke er feminin

Boes
He-he - har set en lignende situation paa en indenrigsflyvning i USA. Staklen sad paa armlanene i et midtersade og narmest kvalte sine naboer med det svulmende fedt. Stewardesserne var ubonhorlige og kravede at sikkerhedbaltet skulle spandes. Endte med at hun sad sidelans med sikkerhedsbalteextension. De er vant til dette her i USA. Turen tog kun 4,5 timer Grin
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Crafack
Hej.

Jeg har vægtige grunde til ikke at bryde mig om tanken om at folk over 120 kg skulle betale dobbelt takst Wink

Men selv om jeg vejer på den forkerte side af de 120 (vejer ca 132), har jeg altså ikke problemer med at være i eet economy sæde.

Hvis der skulle indføres en grænse, syntes jeg måske man skulle kigge lidt på sammenhængen mellem vægt/bredde inden man fastsætter grænsen præcist.

Jeg er overbevist om at flyselskaberne allerede tager højde for passagerernes gennemsnitsvægt når de beregner fuel cost og dermed billetpris.

/Crafack

Betyder det at jeg skal betale for to sæder ???? sådan en lille nips genstand som mig GrinGrin

Jeg får hele tiden at vide i Patty at jeg er "handsome man"

[img]http://i811.photobucket.com/albums/zz34/twoc44/fed.jpg[/img] is not a valid Image.

Payanak
---------> lastrummet!!!

Mikk
Man vil da nødigt sidde ved siden af et kødbjerg, der er ikke meget plads i forevejen...Sad

swed
Webmaster skrev:
[img]http://multimedia.jp.dk/archive/00217/passenger_1532425c_217434e.jpg[/img] is not a valid Image.
Et foto af en stærkt overvægtig mand i et flysæde har skabt debat om, hvordan flyselskaber skal håndtere et stigende antal overvægtige rejsende.

Læs mere på:
http://jp.dk/rejs...904652.ece

Send grisebassen som stykgods i et fragtflyWink
Swed

b_j3ns3n
kan man så få rabat vis man ikke vejer 120+ f.eks 200kr for 10 kilo under 400 for 20 kilo under 600 for 30 kilo under osv Grin
så er jeg nemlig med på fedme betaling for flyve plads
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

birkedhoj
Endnu et godt eksempel på, hvorfor jeg bedst rejser på premium economi. Er der nogen der skænker det en tanke, at en lille sylfide som jeg på 96 gode danske kiloer skulle have en tyksakGrin til at tage halvdelen af "mit" sædeSad

bagerbager
Crafack skrev:
Hej.

Jeg har vægtige grunde til ikke at bryde mig om tanken om at folk over 120 kg skulle betale dobbelt takst Wink

Men selv om jeg vejer på den forkerte side af de 120 (vejer ca 132), har jeg altså ikke problemer med at være i eet economy sæde.

Hvis der skulle indføres en grænse, syntes jeg måske man skulle kigge lidt på sammenhængen mellem vægt/bredde inden man fastsætter grænsen præcist.

Jeg er overbevist om at flyselskaberne allerede tager højde for passagerernes gennemsnitsvægt når de beregner fuel cost og dermed billetpris.

/Crafack
ja du kan få røven med, men hvad med armene det er jo også et stort problem. jeg havde en stor mand på begge sider på sidste tur hjem og blev nød til at holde begge arme ind foran kroppen (fik sq ondt i nakken af det ) da de (fede ) brugte mere end godt med plads.da de skulle spise kunne de ikke nå bordet og holdt maden helt op til munden og det gav jo mig en albue direkte i brystkassen. og der var ikke antydning af dårlig samvittighed at spore.

Big-Viking
Ser ud til at der er en del der kunne bruge en tudekiks eller 2. For Oh hvor er det synd for dem at de sidder ved siden af fede mennesker... De er sgu da også mennesker med samme rettigheder. Skal man have dårlig samvittighed fordi man er stor??? Sad

Spring til debat: