Se indlæg
 Udskriv debat
Argh: ombooke en billet ?
thorma
hej Smile

Ny her, men håber at blive regular på sitet ! tænkte i er de rette til at spørge.

Jeg står og skal bestille i hu-hej-vilde-dyr billetter arbejdsmæssigt til asien, og skal flyve udfra BKK.

Det er jeg nødt til at gøre idag, men jeg ville sindssyg gerne når jeg nu var i området, tage lidt ferie og holde det i thailand.

Men jeg har ikke overblikket over datoerne endnu, og om jeg overhovedet kan gøre det grundet det er arbejdsmæssigt jeg skal afsted, og datoerne kan rykkes.

Mine spørgsmål:

a) hvis jeg eks køber en cph-bkk return, afgang næste uge, hjemkost en vilkårlig dag i december - kan jeg så uden store omkostninger ombooke min retur til en anden dato, eks. i starten af januar ?

kender i omkostninger ved dette og proceduren ved at gøre det ? det er ikke business eller noget, det er ganske almindelig økonomi, med de der ca. 7K's rejser til BKK.

Cool hvis jeg ender med kun at købe 1 vej billet til BKK; og så købe en vej retur igen når jeg kender datoen, er det et problem for mig når jeg ankommer til thailand ? vil de kræve man har returnflight eller sådan noget når man bare er ordinær turist ?

håber i kan hjælpe Smile

Saendaeng
Normalt i Kastrup vil de gerne se en retur billet hvis du ikke har et visa.
Det skal være en åben billet du skal købe ellers er det meget svært at ændre sin afrejse. Almindelige månedes billetter kan ikke lade sig gøre.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
thorma
Tak for det hurtige svar...

Damn, og en åben billet den koster garanteret kassen ? eller er det et tilllæg man kan købe eller hvordan ?

Typisk når jeg har pludselig har mulighed for en næsten gratis ferie i thailand :/

Saendaeng
En åben billet er normalt en 60 dages og opefter. Du kan får 3 måneds billetter. Nu er det længe siden jeg selv har købt billetter , men jeg er sikker på at nogen herinde kan give bedre svar. Feks Lung Yao..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
lols
Har aldrig haft problemer med at få ændret hjemrejsedatoerne på kort eller landdistancer. Uanset om det er til 3 dage eller 2 mdr.

Det afhænger af den klasse billet du køber. De billigste billetter er typisk så der ikke kan ændres dato. De lidt dyrere kan der ændres dato, nogle gange mod et gebyr på måske 100 USD.

F.eks. SAS har vist ECO fixed og ECO flexible.
http://www.flysas...ew=Economy

De betingelser står typisk på nettet sammen med billetterne og ellers bliver du nødt til at ringe og forhøre dig.

Blot også sikre dig hvor lang tid billet kan bruges i.

Prøv at spørg dig frem.

Jens Ole
Er det ikke bre at få firmaet til at lave en åben billet.

De gange hvor jeg har rejst for firmaet , har jeg altid fået lavet en åben billet , da de som regel ikke har noget imod , at jeg tager et par extra fridage , når jeg er ude.
Så længe at jeg ikke kræver buisness eller firstclass , så gør firmaet nøjagtigt , som jeg gerne vil have den.
Dejligt , i modsætning til når man elv kal betale Smile

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
Fido
De billigste billetter på monkey class kan ikke ændres, economy flex eller hvad de nu hedder kan ændres men vær opmærksom på at der ofte er en tidsfrist og et tillæg - sidst jeg ændrede en billet med KLM Manila - Amsterdam kostede det 100 USD.
One man's ceiling is another man's floor

Lung Yao
Fido skrev:
De billigste billetter på monkey class kan ikke ændres, economy flex eller hvad de nu hedder kan ændres men vær opmærksom på at der ofte er en tidsfrist og et tillæg - sidst jeg ændrede en billet med KLM Manila - Amsterdam kostede det 100 USD.
Ikke 100% rigtigt. "Monkey Class billetter i V - W er dem du hentyder til , og ganske rigtigt er de fastlåst.
MEN du kan stadig flyve på en Økonomi Class billet i fx. Q -M- H kategori som koster fra 3 til 800 kr xtra, og de kan ændres. 100$ er peanuts hvis alternativet er at miste returen og skal derefter købe en enkelt billet i dyre dom.

Thorma,
Alt. er som Saendaeng og Lols har været inde på: Køb en 3 mnd billet(4 til 1200kr dyrere afhængigt af kategorien) med fx. afrejse dato d. 9-12-2009 (skal overholdes) og hjemmerejse d. 22-02-2010. Når du er i BKK, har ordnet dine forretninger og ved hvornår du skal tilbage så går du på hvilken som helst rejsebureau(1-150 baht) eller Thai Airways kontor og ændrer hjemmerejsesdato til fx. 21-12-2009. Er det ledige pladser så er der ingen problemer, og yderligere selv om du efter den ændring finder du nu ud af, at du kunne lige så godt opleve JUL i BKK, ja men så bare få lavet datoen om igen: FRI.
Redigeret af Lung Yao d. 03/12-2009 19:50
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
thorma skrev:

Damn, og en åben billet den koster garanteret kassen ? eller er det et tilllæg man kan købe eller hvordan ?
Typisk når jeg har pludselig har mulighed for en næsten gratis ferie i thailand :/
Ikke så dyrt som du skulle frygte, med mindre at du skal på Premium Økonomi eller Business Class.
Ja, du kan godt kalde det "tillæg", men spørge hellere efter andet end V-W Class billetter. Da det er også de første der ryger væk, og så får du at vide at der er ingen ledige pladser, men "trylle-trylle" så kan det lige pludseligt skaffes en billet i M kategori (måske 3-500 xtra, men sikkre).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

thorma
Lung Yao skrev:
thorma skrev:

Ikke så dyrt som du skulle frygte, med mindre at du skal på Premium Økonomi eller Business Class.
Ja, du kan godt kalde det "tillæg", men spørge hellere efter andet end V-W Class billetter. Da det er også de første der ryger væk, og så får du at vide at der er ingen ledige pladser, men "trylle-trylle" så kan det lige pludseligt skaffes en billet i M kategori (måske 3-500 xtra, men sikkre).

Mange tak Lung Yao !

Har til imorgen så har lige lidt tid - men eks. hvis jeg nu finder et eller andet rejsebureau på momondo som har en fin billet - hvem er det jeg ringer til omkring bilettypen ? skal jo købe online ? er det flyselskabet eller hvordan ?

Ja undskyld jeg er ikke lige ekspert på området kan jeg da godt mærke.
Redigeret af thorma d. 03/12-2009 22:02

Lung Yao
Ja undskyld jeg er ikke lige ekspert på området kan jeg da godt mærke
Ingen er Expert, men man kan have lidt erfaringer og derfor er netop DTW en udmærket platform for at trække på andres erfaringer, vedr. billetter - visa - FS - osv.osv.
Til din akute situaation kan jeg kun se 2 muligheder:
1)- Surf på nettet : Momomdo - SAS - Mr.Jet og prøv lykken, med det bliver nok efter principet : Take It or Leave It.
2)- Hvis du har tid til i morgen aften, så kan du fx. kontakte disse rejsebureauer og se om de ikke kunne "trylle" et eller andet:
- Asian Travel, Halmtorvet 6, tlf. 33 26 26 12
- Thai Travel, Halmtorvet 42, tlf. 33 25 89 89
- E-zy Travel, gasværksvej 15(modsat side), tlf. 36 17 77 17
- Scan Asian Tours, Reventlowsgade 18, tlf. 33 79 18 13

Held og lykke.

Charansanitwon
One Day I Fly Away... Grin- Prøv dog det billigste af det billigste og regn sammen når du er færdig... Så er der ikke sparet noget særligt - Mht åbne billetter koster de jo nu engang det de koster - Men det er jo også dejligt at ha`den frihed.... Go Tur. Ps. Thorma. Alle sælger jo billetter til Thailand - Prøv f.eks DSB . Vh. CW. Wink
Redigeret af Charansanitwon d. 04/12-2009 00:07

thorma
mange tak for hjælpen allesammen, jeg prøver imorgen Smile

Charansanitwon> jeg ville gerne kunne indtage den indstilling, men det har firmaet desværre ikke, så min snor er ikke så lang på det punkt.

Spring til debat: