Se indlæg
 Udskriv debat
tyveri phuket airport
waree
De havde været på ti dages ferie på Phuket , 21-årige Nathan Robert Hinds og hans 16-årige kæreste.

Men ferien i Thailand endte brat for de to unge australiere.

De skulle flyve ud på natten, og i den stille lufthavn neglede de parfume i tax-free forretningen i afgangshallen. Tre dyre flasker til i alt 22.000 bath, havde de smuttet ned i rygsækkene, da politiet slog til.

Parret blev straks arresteret og fængslet. Nathan Robert Hinds i almindelig fængsel og veninden, hvis navn tilbageholdes da hun er mindreårig, i ungdomsfængsel.

Butikstyveriet fandt sted 28. november. Den unge pige blev efter et par dage løsladt med kaution og forenet med sin mor. Og dagen efter blev Hind løsladt i Phuket Provincial Court efter at have stillet lidt over 15.000 kr. i kaution, skriver Phuket Gazette.

De to unges pas er inddraget, og de må nu blive på Phuket og vente på, at deres sag behandles ved henholdsvis ungdomsdomstol og øens almindelige domstol, hvortil politiet endnu ikke har overdraget sagens akter.

Derfor er der heller ikke endnu taget stilling til, om der bliver rejst straffesag mod de to - Men i deres tilfælde er det en skærpende omstændighed, at tyveriet fandt sted om natten.

På Phuket straffes der hårdere, hvis butikstyveri begås om natten end om dagen.

bt 11-12-2009Shock det burde sku også være sådan i danmark, istedet for en løftet pegefingerAngry

tuktuk
Der er kun en ting at sige til de to fjolser:

SOM NAN NAA Pfft
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
vandango
Det er sgu da at male fanden på væggen, skal de så også have hugget hænderne af?
En bøde der skal betales her og nu er da rimeligt, men at køre det tunge skyts frem over for de unge, viser endnu engang hvor sygt det Thailandske retssystem er.

Dream
Sagde paedagogen.............nae lad dem faa et X antal mdr i spjaeldet, saa kan de maaske laere det !
Redigeret af Dream d. 11/12-2009 08:17

Big-Viking
At det danske retssystem i mangen et tilfælde er blødt og latterligt, kan mange være enige om. Men ligefrem at ønske Thailandske forhold. Men vil hellere ikke gå så langt til at kalde det Thailandske for sygt. Vil kalde det hårdt og lidt mærkeligt engang imellem. Såvel Thaierne som udlændinge ved at hammeren rammer hårdt, hvis man laver noget lort og så må man tage sin straf.

jeg vil nøjes med at trække på skuldrene, forkælede møgunger....

regel 1: kom ikke på tværs af landets love, hvis du rejser...

Det er sgu da at male fanden på væggen, skal de så også have hugget hænderne af?

JA, det er konsekvensen hvis de havde gjordt det i hvisse andre lande. så kan man syntes om det eller lade være... skik følge..du ved.

lung

vandango
Big-Viking skrev:
At det danske retssystem i mangen et tilfælde er blødt og latterligt, kan mange være enige om. Men ligefrem at ønske Thailandske forhold. Men vil hellere ikke gå så langt til at kalde det Thailandske for sygt. Vil kalde det hårdt og lidt mærkeligt engang imellem. Såvel Thaierne som udlændinge ved at hammeren rammer hårdt, hvis man laver noget lort og så må man tage sin straf.

Jeg er gæst i hvilket som helst land jeg rejser i, ud over det med "værtinder", kunne jeg aldrig drømme om at bryde loven i Thailand. Hvis jeg ved at der nogen der er hoppet af sporet, går jeg altid direkte til dem og spørger om det mon er sjovt at sidde i thailandsk fængsel? Det er sket to gange, og det har jeg reageret prompte på.

Men jeg syntes stadig at det er forkert at køre for hårdt frem mod børn. Fordi de er i stand til at købe en billet til Thailand, betyder det ikke nødvendigvis at de er voksne, og bør straffes som sådanne.

Uanset hvor i verden du er så HUSK at det IKKE er Danmark...hav lige det i baghovedet inden du laver noget lort.
If you cant do the time dont do the crimeShock

Big-Viking
CITAT: "Men jeg syntes stadig at det er forkert at køre for hårdt frem mod børn. Fordi de er i stand til at købe en billet til Thailand, betyder det ikke nødvendigvis at de er voksne, og bør straffes som sådanne."
Havde det nu drejet sig om narko eller mord, skulle straffen så være mindre (blødere) fordi de er børn.?? Knægten er 21 (voksen) pige er 16. Ja hvilken forældre sender sin 16 årig datter afsted til Thailand med en 21 årig knægt.???

Lung Yao
vandango skrev:
..........................................................................................................................
Men jeg syntes stadig at det er forkert at køre for hårdt frem mod børn. Fordi de er i stand til at købe en billet til Thailand, betyder det ikke nødvendigvis at de er voksne, og bør straffes som sådanne.
Og din pædagogisk logik gælder måske også for de "unge" der hærger på fx. Blågårdsplads og andre steder i DK. Shock Eller ville du sige :<< Det er ikke det samme >> Sad Angry Angry
Tre dyre flasker til i alt 22.000 bath, havde de smuttet ned i rygsækkene, da politiet slog til.
En pakke tyggegummi, en CD, ville JEG måske betegne som "bagatel"(selv om handlingen er lige så kriminelt), men 3 dyre parfym flasker : NEJ.
.
Redigeret af Lung Yao d. 11/12-2009 12:07
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bagerbager
Lung Yao skrev:
vandango skrev:
..........................................................................................................................
Og din pædagogisk logik gælder måske også for de "unge" der hærger på fx. Blågårdsplads og andre steder i DK. Shock Eller ville du sige :<< Det er ikke det samme >> Sad Angry Angry
Tre dyre flasker til i alt 22.000 bath, havde de smuttet ned i rygsækkene, da politiet slog til.
En pakke tyggegummi, en CD, ville JEG måske betegne som "bagatel"(selv om handlingen er lige så kriminelt), men 3 dyre parfym flasker : NEJ.
.
hvis jeg stjæler en pakke smøger er jeg en tyv......hvis jeg stjæler en diamant ring er jeg en tyv.......ham som ejede smøgerne havde ikke råd til at købe nye så det var alvorligt for ham........hende der havde diamant ringen får en ny af sin forsikring........ men jeg er stadig tyv. straffen skal være den samme uanset hvad man stjæler.

Nej nej nej den må du sgu længere ud på landet med ...skulle Stein Bagger så bare have været med politiet en tur på stationen og sendt hjem med en bøde ???....nej vel !!! SELVFØLGELIG skal da der være forskel på straffen alt afhængig af hvad man stjæler alt andet ville da være totalt idiotisk og skabe selvtægt.

bagerbager skrev:
Lung Yao skrev:
vandango skrev:
.
hvis jeg stjæler en pakke smøger er jeg en tyv......hvis jeg stjæler en diamant ring er jeg en tyv.......ham som ejede smøgerne havde ikke råd til at købe nye så det var alvorligt for ham........hende der havde diamant ringen får en ny af sin forsikring........ men jeg er stadig tyv. straffen skal være den samme uanset hvad man stjæler.

Redigeret af d. 11/12-2009 14:25

Lung Yao
bagerbager skrev:
..........................................................................
.
hvis jeg stjæler en pakke smøger er jeg en tyv......hvis jeg stjæler en diamant ring er jeg en tyv.......ham som ejede smøgerne havde ikke råd til at købe nye så det var alvorligt for ham........hende der havde diamant ringen får en ny af sin forsikring........ men jeg er stadig tyv. straffen skal være den samme uanset hvad man stjæler.[/quote]Vi er enig. Det var bare Vandangos 68erne pladder som jeg opponerede imod. Han vender åbenbart det blind øje mod virkeligheden, og smiler bare når en ung knægt på 10/11 år giver ham Fingeren og hilser med F..., når han brugte sin pædagogiske evner:
Hvis jeg ved at der nogen der er hoppet af sporet, går jeg altid direkte til dem og spørger om det mon er sjovt at sidde i thailandsk fængsel
.
Redigeret af Lung Yao d. 11/12-2009 14:29
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Bagerbager skrev:
hende der havde diamant ringen får en ny af sin forsikring......
Du glemte vist eller af sin Farang mandShock Grin Grin Grin

Big-Viking
Selvfølgelig skal der da være forskel på strafudmåling i forhold til hvad man har gjort. Rigtigt en tyv er en tyv.. Er da forskel på at stjæle en pakke gummi og så stjæle milliarder.
Dem i Phuket lufthavnen skulle have sluppet med en bøde, men igen så er den Thailandske lovgivning ikke altid til at forstå. Slet ikke for faranger..Smile Men opfør sig ordenligt, er da det mindste man skal når man besøger et andet land. Ligesom vi ønsker at dem der kommer til DK skal opfører sig..

sony
vandango skrev:
En bøde der skal betales her og nu er da rimeligt, men at køre det tunge skyts frem over for de unge, viser endnu engang hvor sygt det Thailandske retssystem er.

Altså som dream ville have kaldt dig phandango du kan da ikke mene det du skriver her. Ja du må meget undskylde men de er sgu da så voksne at de ved hvad de laver, kunne forstå hvis det havde været nogle på 10 - 11 år, men var de sluppet godt for deres tyveri havde de bare stået og grint af det bagefter og måske havde de gjort det igen, nu har de forhåbenligt lært det ikke betaler sig og stjæle.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Payanak
Selvfølgelig skal tyveri straffes, men jeg tvivler overordentligt på at de får lov at sidde ret længe.
Det er trods alt kun lidt parfume og deres lands ambassade vil lave en stor historie ud af det hvis de får en lang fængselsstraf...

rinpoche
vandango skrev:

Børn? Fyren er 21 ergo voksen, det er piger derimod ikke.

De skal selvfølgelig have samme straf som jævnaldrende thailandske lovovertrædere, hverken mere eller mindre.

pdrhan
vandango skrev:

Tjaaa de har nok begge haft en svær opvækst , haft forkert tapet i værelset og er måske blevet sat på en lille lyserød potte når de skulle....har ABSOLUT ikke medlidenhed med dem - de ved fuldt ud hvad de er gået indtil der midt om natten , så må de tage den straf der kommer!! FÆRDIG!
PS hvis nu en biltyv på 16år kørte råddent og slog din datter ihjel i et fodgængerfelt , var det så rimeligt nok at gi ham en bøde og slippe ham løs i en slikbutik bagefter????????????
Redigeret af pdrhan d. 11/12-2009 16:06
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Spring til debat: