Se indlæg
 Udskriv debat
Skatteregler ?
Brandt
Er der nogle herinde der har indsigt i skattreglerne, omkring personfradraget, når konen HAR fået opholdstilladelse ???.

Har hørt fra en, at man kunne begære personfradraget med tilbagevirkende kraft fra den dag hun rejste ind i DK.

Har ikke kunne finde noget om emnet i skatteloven. Shock

M.v.h.

Brandt

ไฮกี้ เจแบนร์

John
Hej Brandt
Jeg havde hørt det samme.

I den kommune jeg bor i er skattevæsen og folkeregister det samme kontor, og jeg troppede op for at få fradraget fra hendes 1. indrejse dag.
Jeg blev pure afvist, men begrundelse at hun jo kun havde været her på turist visum, og som følge af dette kunne hun jo ikke have skatte indkomst her i landet og ej heller fradrag. Og at man først kunne opnå fradraget fra den dag hvor hun har fået opholds og arbejdstilladelse.

John
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Bjarne
Hej Brandt

Jeg kan godt forestille mig, at der kan være forskel i fortolkningen af love og regler fra kommune til kommune. Min kone og jeg kom sammen til Danmark, efter at vi havde boet fast i Thailand, og jeg fik hendes personfradrag fra første dag. Vi henvendte os på Folkeregistret to-tre dage efter ankomst, og den flinke dame i den kommunale servicebutik påpegede selv, at når vi havde tænkt os at blive i Danmark, så var det indrejsedagen, der talte. Og så var hun i øvrigt flintrende ligeglad med, om min kone af praktiske årsager (Udlændingestyrelsen) kun havde turistvisum.
Jeg synes, det er et forsøg værd at klemme din kommune lidt. Virk overbevisende os fortæl dem, at sådan er det altså. Det viser erfaringen fra alle andre kommuner....
vh / bjarne

surin999
i flg loven skal hun have sit fradrag fra indrejse dagen men mange kommuner nægter dette
den nemmeste løsning er at bede om et skriftlig afslag og så ank det i vil altid få retGrinGrinGrin
Surin er død længe leve Surin999

Stampe
Hej Brandt !
Du / I har krav på at få din kones personfradrag fra den dag hun er indrejst i Danmark, ( Hvis hun ikke har været ude af landet siden hun kom, ) Jeg var på kommunen for at få konens fradrag, viste div. papire på at hun nu hade fået opholdstilladelse og at vi var gift. damen i skranken sage at der lige ville gå 5 -10 min. for hun skulle lige over til sin overordnet for at spørge, da hun ikke hade tjek på om jeg kunne få med tilbagevirkene kraft.
Der gik så 10-15 min. så kom hun og hendes overordnet tilbage, de spurte nu om hun hade været i Danmark siden hun kom, for så kunne jeg få fra dendag hun er indrejst i Danmark. den overordnet hade lige talt med UDLS. i telefonen, og sage at sådan var reglerne..
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Brandt
Tusind tak for alle svarene ! Smile

Vil nu bekendtgøre det overfor Ebeltoft kommune, så snart vi har modtaget opholdstilladelsen fra UDLS.

Har netop sendt Anfordringsgaranti til kommunen.

M.v.h.

Heige & Nok

ไฮกี้ เจแบนร์

christian-s
Nogle der tilfældigvis ved hvilke principper Københavns Kommune regner ud fra mht. personfradraget?

Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Spring til debat: