Se indlæg|
OPHOLDSTILLADELSE
|
|
| KLAUSBAN |
Lagt på d. 16/12-2009 16:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
min thailanske kæreste og jeg blev gift d.27-11-09.vi søgte om opholdstilladelse d.09-12-09.mit spørgsmål er om der kan blive problemer med at få en tilbagerejsetilladelse,da vi gerne vil på ferie i thailand som vi plejer hver februar.min kone har en søn på 7år som vi også har søgt opholdstilladelse til,ham vil vi jo også gerne være sammen med,da der ellers går lang tid før vi ser ham igen. hilsen klaus. |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 16/12-2009 19:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
http://www.nyidan...adelse.htm |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 16/12-2009 20:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
KLAUSBAN skrev: min thailanske kæreste og jeg blev gift d.27-11-09.vi søgte om opholdstilladelse d.09-12-09.mit spørgsmål er om der kan blive problemer med at få en tilbagerejsetilladelse,da vi gerne vil på ferie i thailand som vi plejer hver februar.min kone har en søn på 7år som vi også har søgt opholdstilladelse til,ham vil vi jo også gerne være sammen med,da der ellers går lang tid før vi ser ham igen. hilsen klaus. går ud fra at du mener familliesammenføring, og i den forbindelse gives der automatisk procesuelt ophold. normalt vil man kunne få en tilbagerejse tilladelse samme dag man henvender sig på udlændingeservice, kommer an på om uls undersøger sagen som ukompliceret eller kompliceret, hvis det er det sidste så sakl i ikke regne med en tilbagerejse tilladelse. her er et lille udrag af ministeriets hjemmeside : Hvis ansøgningen indgives i Danmark En ansøgning om opholdstilladelse skal normalt indgives og være opnået inden, ansøgeren kommer til Danmark. Hvis ansøgeren først indgiver sin ansøgning efter, at han eller hun er kommet til Danmark, kan Udlændingeservice derfor afvise ansøgningen. Så bliver ansøgeren nødt til at indgive en eventuel ny ansøgning fra sit hjemland. Der er dog visse tilfælde, hvor ansøgeren kan få lov til at indgive sin ansøgning i Danmark. Det er Udlændingeservice, der afgør, om en ansøgning om opholdstilladelse, som er indgivet i Danmark, bliver behandlet. Hvis det er tilfældet, vil ansøgeren lovligt kunne opholde sig her i landet, mens vi behandler sagen. Afviser Udlændingeservice ansøgningen, kan ansøgeren klage til Integrationsministeriet over denne afgørelse. Hvis man opholder dig i Danmark og har indgivet en ansøgning om familiesammenføring, vil man i nogle tilfælde have processuelt ophold i Danmark, mens man venter på afgørelse. Processuelt ophold betyder, at man får lov til at opholde sig midlertidigt i Danmark, mens det afgøres, om man kan få opholdstilladelse. Hvis man ønsker at foretage en udlandsrejse, skal man normalt ansøge om en tilbagerejsetilladelse. Ellers risikerer man, at man ikke får lov til at vende tilbage til Danmark. I den periode, hvor man befinder sig i Danmark på processuelt ophold, har man ikke lov til at arbejde, heller ikke med frivilligt/ulønnet arbejde. Hvis man arbejder ulovligt, risikerer man at blive udvist af Danmark og få forbud mod at rejse ind i landet igen i en periode. Både udlændingen og udlændingens arbejdsgiver risikerer desuden at bliver straffet med bøde eller fængsel. Man er ikke berettiget til at få betalt danskundervisning på en sprogskole, og ens ret til lægehjælp er indskrænket. Hvis man har akut behov for lægehjælp eller hospitalsophold, kan man kontakte kommunen. Bemærk, at 24-årsreglen ikke er til hinder for, at ægtepar, hvor begge parter er fyldt mindst 23 år og 6 mdr., kan indgive og få behandlet en ansøgning om ægtefællesammenføring og dermed få en sikker afklaring på, om de kan blive ægtefællesammenført, når de opfylder 24-årskravet. http://www.nyidan...soeger.htm Redigeret af TG950 d. 16/12-2009 20:18 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.