Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Bare det var mig: THAI Airways tilbud (i dag)
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/12-2009 21:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Jeg var i Kastrup lufthavn for at sige farvel til nogle Thai journalister der skulle tilbage efter endt mission: Nyheds dækning af miljø konferencen( COP15 ) i Bella Center. Efter indcheckning blev jeg kontaktet at THAI Airways represanten som jeg kendte og hun spurgte om mine venner var villige til at afstå fra deres pladser i dag, mod at få: - Plads i morgen(garanteret). - 600€ per person.(ca. 4 586,40 DKK) - Overnatning med aften/morgenmad betalt. - Taxa frem og tilbage til lufthavnen. De takkede NEJ, selv om fristelsen var stort. Så spurgte jeg adskelige passagere om de var interesseret, men gud hjælp mig om de allesammen sagde nej. Der var kun et enkelt par hvor Thai konen var måske interesseret. men ,men, udover alt de ovenover tilbud så ville hun også have plads på Business Class ovenpå i flyer i morgen. ![]() BARE det var mig .
Redigeret af Lung Yao d. 20/12-2009 21:08 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 20/12-2009 21:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hmm.. for mig lyder det dyrt. men måske derfor jeg aldrig flyver med thai air
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/12-2009 21:34
|
|
b_j3ns3n skrev: hmm.. for mig lyder det dyrt. men måske derfor jeg aldrig flyver med thai air ![]() Jeg skulle måske have skrevet : - 600€ i hånden til hver person.(ca. 4 586,40 DKK) ![]() Ligesom at få mellem ½ og 3/4 del af billet prisen tilbage. Redigeret af Lung Yao d. 20/12-2009 21:35 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 20/12-2009 21:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Det er moske fordig det er så koldt her i DK nu fortiden jeg så i a279;a279;Vejrudsigten at der har været -18,9 grader i nat
Redigeret af Nirvana d. 20/12-2009 21:39 Come As You Are
|
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 20/12-2009 21:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
For 3 år siden da jeg skulle hjem fra Thailand med SAS på business, blev jeg tilbudt 800$ (travel- voucher) for at skift til Thai air..Ingen tvivl hos mig. Sagde ja med det samme. |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 22/12-2009 08:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Jeg ville også sige ja uden at blinke. Næsten at få billetten betalt og kun en rejsedag mindre? Købt!
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 22/12-2009 09:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Business clas er ikke ovenpå hos Thai, når de flyver på København og Stockholm, den er i næsen på hoveddækket. 1 sal er Premium Economy.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/12-2009 09:29
|
|
Lung Yao skrev: b_j3ns3n skrev: hmm.. for mig lyder det dyrt. men måske derfor jeg aldrig flyver med thai air ![]() Jeg skulle måske have skrevet : - 600€ i hånden til hver person.(ca. 4 586,40 DKK) ![]() Ligesom at få mellem ½ og 3/4 del af billet prisen tilbage. ja så det jo en anden sag.. så havde jeg jo taget pengene med det samme
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 22/12-2009 12:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Efter min mening har Thai altid ville gøre det bedste for deres Kunder. Og det tilbud kan da næsten ikke modståes MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/12-2009 16:17
|
|
BJ skrev: Det havde desvære ingen interesse hos de ca. 11-12 par som jeg spurgte i Søndags.
Efter min mening har Thai altid ville gøre det bedste for deres Kunder. Og det tilbud kan da næsten ikke modståes MVH.BJ Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 22/12-2009 16:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
for et par år siden stod mim kone og jeg i Kastrup lufthavn, vi skulle med SAS til Bangkok, Vi blev tilbudt 5000 kr. for hver vores flybillet + ophold på Radison til dagen efter + afgang med thai om eftermiddagen dagen efter. Jeg ved sku ikke hvad der skete, men vi må have været totalt døde i låget, for vi takkede pænt nej. Aldrig har jeg været dum, jeg har endnu ikke tilgivet mig selv. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 22/12-2009 17:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
"Aldrig har jeg været så dum, jeg har endnu ikke tilgivet mig selv. "
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/12-2009 17:47
|
|
Jep Kanut, Tænk på alle de "gratis middage" på Stable Lodge du er gået glip af.
Redigeret af Lung Yao d. 22/12-2009 17:48 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/12-2009 17:54
|
|
OK, nu til en seriøs opsummering: Næste gang i skal afsted til BKK, og I har hørt at maskinen er fuldbooket(måske overbooket), må I gerne "hviske Thai Airways medarbejderen"(TG uniform) i øret at I er villige til at blive til næste afgang. Det skader ikke. Win-Win.
Redigeret af Lung Yao d. 22/12-2009 17:54 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/12-2009 20:38
|
|
ja de skal fandme ikke spørge mig 2 gange
|
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 23/12-2009 06:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Ja ja Thai er så flinke.Nej det er så simpelt det er EU´s regler de følger, hvis de over booker flyet skal du have kompensation efter EU´s regler. Og hvis man hører at flyet er over booket så sig det ved ind check at du er klar på at vente, så sætter de nogle bånd på kufferten så bliver de sat til side hvis i ikke skal med. Jeg har prøvet det med SAS |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/12-2009 11:13
|
|
KimL, Det var nemligt rigtigt. Men selv om det er en EU regel, så er det ikke noget de "råber højt om" når de er overbooket. For mange år siden var en simpelt forretnings metode at overbook flyverne, da der var næsten altid nogle "No ShoW""(sidste minutes aflysning, bare udeblivelser eller sene fremmøde). Men da EU lovgav på området så er problement ikke så udbredt. (Værst selskab ud af CPH, var "hedenske Alitalia". Personalet kan selv vælge HVEM der kan få tilbudet om kompensation, men er der nogle som har meldt sig frivilligt så kommer de først. (næste slags for "kompensation" kan være opgradering til fx. Premium Economi). . Redigeret af Lung Yao d. 23/12-2009 11:13 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/12-2009 11:25
|
|
det lyder altsammen dejligt.. penge, opgradering og kun en dags vente tid. det jo en uges ekstra lommepenge
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 23/12-2009 11:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
kiml skrev: Ja ja Thai er så flinke.Nej det er så simpelt det er EU´s regler de følger, hvis de over booker flyet skal du have kompensation efter EU´s regler. Og hvis man hører at flyet er over booket så sig det ved ind check at du er klar på at vente, så sætter de nogle bånd på kufferten så bliver de sat til side hvis i ikke skal med. Jeg har prøvet det med SAS Ja jeg har ivertfald aldrig haft dårlige oplevelser med THAI, bortset fra nogle skrålende småbørn, men det kan THAI jo ikke gøre for, de skal selvfølgelig også være der. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 24/12-2009 08:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Jamen BJ jeg har da heller ikke problemer med Thai ( ud over prisen men det er der råd for, Bruge et andet selska de har fin service, har været indlogeret på et 4 star hotel i den gamle Don Muang lufthavn fordi de var forsinket, så igen fejl på det. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

selv om fristelsen var stort.