Se indlæg
 Udskriv debat
thailand med 2 små børn
thomasjulierejs
Hej

Vi er en familie på 4, (2 voksne og 2 børn på henholdsvis 3 år og 9 måneder), som har tænkt os at rejse til Thailand fra start Maj til midt Juni. Vi har aldrig været i Thailand og vil rigtig gerne have ideer til hvor og hvordan vi kan rejse i Thailand.

Vi vil rigtig gerne både strand og natur, elefanter, vandreture etc.. Hvor ville I tage hen og hvad ville i se?

Vh Familien fra Kbh

Big-Viking
Først vil jeg sige...Godt det ikke er mig. Elsker børn men ikke i en flyver i 11 timerShock.. ellers vil jeg nok bare sige at I skal ud af storbyerne, ud hvor der er noget brise til de 2 små. Vil ønske jer alle en god tur til Maj den varme tid...Smile

John
Hej Thomasjulierejs

Prøv at tjek denne side: http://www.sawasd... måske i kan få lidt inspiration.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Lung Yao
thomasjulierejs skrev:
Hej
Vi er en familie på 4, (2 voksne og 2 børn på henholdsvis 3 år og 9 måneder), som har tænkt os at rejse til Thailand fra start Maj til midt Juni. Vi har aldrig været i Thailand og vil rigtig gerne have ideer til hvor og hvordan vi kan rejse i Thailand.
Vi vil rigtig gerne både strand og natur, elefanter, vandreture etc.. Hvor ville I tage hen og hvad ville i se?
Vh Familien fra Kbh
Da det er jeres første rejse til Thailand og ovenikøbet med 2 små børn, og som Big Viking skrev lige i den varmeste periode i landet, så ville jeg personligt fraråde vandreture. Det med at have små børn til Thailand er ikke noget problem i sig selv, men problemet er HVOR i Thailand. Jeg er en også af dem som har taget et spædbarn(7 mnd) til Thailand, for selv om jeg var alene (konen kunne ikke få ferie på det tidspunkt) så skulle vi besøge bestforældrene, og det var ovenikøbet i April den allevarmest tid i landet, så gik meget fint. Men selvfølgeligt var min datters behov ret begrænset dengang.
Strande er der mange af, til enhver smag, sandstrande i lange baner (Hua Hin-Cha AM), øer (koh Samet, koh Chang er lige lovligt langt væk og her tænker mest m.h.t. jeres børn), Phuket, Phi-Phi hvis det er både bade og dykning som tiltrækker jer. Naturen: hvilken slags? Skove eller bush (Khao Yai reservat) ? Limestones bjerge (Pangna område mellem Phuket og Krabi. Elefanter: turist show og en ridetur ? (findes mange steder i landet). Vandreture: det havde jeg frarådet (ellers var Khao Yai også interessant).

Men godt at I er tidligt ude med jeres forespørgsel, så I skal nok få svar fra mange sider, da vores smag er forskelige.
God fornøjelse til den tid.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

huratho
Hej
Jeg ville dele turen, således at sydpå er lig med strand og vand og nordpå (Chiang Mai) er lig med natur, elefanter og vandreture.
I er velkommen til at kontakte mig.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Big-Viking
Elefantryg og vandretur med 2 børn på 3 år og 9 måneder..Shock Nej, var det mig ville jeg vælge en stille og rolig ferie ved strand hvor der er brise. For ellers stakkels børn.. Bare min ide.

rinpoche
Big-Viking skrev:
Først vil jeg sige...Godt det ikke er mig. Elsker børn men ikke i en flyver i 11 timerShock..

Dette er en fuldstændig irrelevant og malplaceret bemærkning som ingen har nogensomhelst glæde af.

Mon ikke forældrene har gjort sig deres overvejelser forud for flyveturen.

Elefantryg og vandretur med 2 børn på 3 år og 9 måneder..Shock

Du har ingen ide om hvorledes forældrene påtænker at tackle turen. Det kan da meget vel tænkes at den ene forældrer vil prøve nogle udfordrende aktiviteter der ikke er forenelige med småbørn, mens den anden passer børn.
Man kan sagtens ride en tur på en elefant, også med småbørn, men vandreture med så små børn duer godt nok ikke.

Lad nu være med at forsøge at skyde projektet i sænk og hold dig til konstruktive forslag.

Til Thomas og Julie.
I skal være opmærksomme på, at monsunen i store dele af Thailand starter i maj. Dermed kan strande være utilgængelige specielt for så små børn. Der er dog regionale forskelle. Fx. ville koh Samui være velegnet i denne periode.
Et must ville efter min mening være steder med børnepools.

På Koh Samui vil i kunne finde alle de aktiviteter i efterspørger. Koh Phangan og Koh Tao er mindre udviklet i forhold og indenfor nem rækkevidde.

mvh

Big-Viking
Skal nok.!!!!Smile Efter deres tråd at bedømme så har de ingen anelse hvordan de skal tackle turen og hvilken 11 timer i flyveren det bliver hver vej... Igen så tager man ikke i mine øjne små børn i den alder med på noget at det der er foreslået. De skal beskyttes i hoved og røv imod solen og varmen. De skal have luft. Mit konstruktive forslag, var at de skulle et sted hen hvor der er en masse brise, grundet deres 2 små børn.

rinpoche
Børn er ikke lavet af vat, men jeg er dog enig med dig i den forstand at ambitionsniveauet nok bør sættes et sted, hvor det også tilgodekommer børnenes tarv.
Jeg har selv haft begge mine med fra de var 6 mdr. gamle.
Det indlysende trick er: Sørg for at de har det godt, og hele familien har det godt. Smile

Big-Viking
Den tid af året er det "hot like hell" Rigtigt ikke lavet af vat..Men den Thailandske hede og fugtighed er ikke til at spøge med for os "voksne" hvorfor skulle den få være det for børn i den alder.????

rinpoche
Mine har aldrig haft problemer, ejheller har mine bekendtes. Og det bør ikke komme bag på nogle at der årligt fødes et stort antal børn i Thailand.
Og samtidig er dit indlæg ikke spor konstruktivt.

De har truffet en beslutning om at tilbringe kvalitetstid sammen med deres børn på en tropisk destination, og hvad de spørger om er anbefalinger, ikke moralsk kvababbelse.

Big-Viking
Har anbefalet dem at taget et sted hen med masser af brise og luft på den tid af året.. Det er da konstruktivt i mine øjne.. Angående kvalitetstid, så tror jeg ikke meget på det, hvis ikke de små børn får som jeg siger masser af luft og brise..
Ja, håber da at der bliver født et stort antal børn i Thailand hvert år, ellers ville det da se noget skidt ud...Grin Nu er der jo forskel på om børn er født i Thailand eller andre steder, når man er i Thailand..

jeg har kun gode erfaringer, min har været med i pattaya hvert år siden hun blev født. dog ville jeg prioritere børnepool, da man tit bliver stukket eller brændt af et eller andet i havet. og så er Thaier rigtig gode til at tage sig af børn, selv når man er ude og spise kommer der tit nogle og tar sig af børnene, man kan næsten ikke ha dem i fred...Smile på den positive måde

lung

huratho
Hej
Rigtig Big-Viking, masser af brise og luft. Vi har godt nok ligeså varmt her i det nordlige som i syd, men her er der stort set altid en svag brise p.g.a. bjergene. Så derfor, halvdelen af deres ferie vil jeg ubetinget sige Chiang Mai. Der er masser at se i omegnen også for børn.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Spring til debat: