Se indlæg
 Udskriv debat
Visa samt flybillet
lars hansen
hej hej
jeg skal ha besøg af min thaikæreste for 4 gang...
kun kommer midt jan.
vi bliver gift sidst i feb. søger om varigt ophold til hende...
kan hun nøjes med at købe en enkelt billet her op eller skal det være en retur, nu når hun kommer her op på 3 mdr. turistbesøg
mvh lars

bruno
Når det turistbesøg skal det være returbillet, Det plejer ikke at være noget særlig at spare med køb af en enkel billet medmindre det er med air Berlin.

http://gj-blog.dk/
lars hansen
hej og tak.
hun har fået hendes visa i passet
skal de se returbillet i lufthavnen eller....
kan hun bare købe en enkelt billet
mvh

helgegedser
Lars, hun skal have returbillet. Og ja, de tjekker i lufthavnen.
Helge

lars hansen
hej
ok tak
det var bare fordi hun får ikke brug for returbilletten
mvh lars

der var et andet medlem her som fortalte om hvordan man kunne købe en retur billet, og når hun var landet fik de pengene tilbage for den ubrugte billet, måske det er noget thai airways kan hjælpe dig med?

hvordan har hun fået visum uden at vise en billet?

Dennis Damgaard
Ja det er noget skidt jeg smed også 3500.kr ud på den regning men der er ikke noget at gøre ved det, selv om ambassaden ved at hun ikke skal hjem igen øvøv men glæd dig over
At du får din smukke kone til landet og glem pengene.

www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
thamarai
Da jeg flyttede til Thailand var det samme problem, at jeg skulle have returbillet, men sjovt nok var en enkeltbillet dyrere end en returbillet.

Alternativt kan man købe en returbillet, som er gyldig i et år, og kan ændres fra tilbagerejse efter 90 dage til efter max et år. Denne kan så bruges til næste ferie - dog er det noget bøvlet, synes jeg.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
ingolf
thamarai skrev:
Da jeg flyttede til Thailand var det samme problem, at jeg skulle have returbillet, men sjovt nok var en enkeltbillet dyrere end en returbillet.

Alternativt kan man købe en returbillet, som er gyldig i et år, og kan ændres fra tilbagerejse efter 90 dage til efter max et år. Denne kan så bruges til næste ferie - dog er det noget bøvlet, synes jeg.

Det er ikke så bövlet--i köber en et års billet, med udrejse den dag hun skal afsted, og hjemrejse 3 måneder senere--når hun först er i landet, kan i ändre hjemrejsen til sidste dag billetten gälder--så har i et årstid at löbe på. Når i så bestämmer jer for ferie eller hjemrejse, ändre i bare billetten til den dag i vil rejse.

Mener også at sådan en billet kan refunderes--men det går jo at undersöge för i köber den!
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Lung Yao
lars hansen skrev:
hej hej
jeg skal ha besøg af min thaikæreste for 4 gang...
kun kommer midt jan.
vi bliver gift sidst i feb. søger om varigt ophold til hende...
kan hun nøjes med at købe en enkelt billet her op eller skal det være en retur, nu når hun kommer her op på 3 mdr. turistbesøg.mvh lars
ERGO, I er IKKE gift endnu og derfor har din kæreste IKKE fået FS, og ved at kun købe en enkelt billet ville I begå en "ulovlighed", som i allerhøjste grad ville forringe jeres chance ved ansøgning om familie sammenføring.
Og hvad nu hvis hun bliver afvist, (Prøv at læse de forskelige tråde om emnet FS og du ville opdage at Udlændnings Servicen kan være tunge at danse med, din kæreste ville IKKE få FS per automatik, bare fordi I er nu bleve gift, det er ikke 7/11 (*) så ville du alligevel blive nødt til at købe en retur billet til hende. I den sidste ende så har du ikke sparret noget, kun fået flere besværligheder og bekymringer. Ferfor mit råd til dig:
LAD VÆRE. Køb en returbillet til hende, så har du det mindre at tænke på i fremtiden.

(*) Da min egen kone kom til DK i 1995, så var det meget, meget nemt: kun aflevering af visa ansøgning på ambassaden og var alle nødvendige papirer i orden, ingen garanti (kun returbillet), 3 mnds ophold som kunne forlænges med 3 mnd til, og efter giftemål så var middeltidligt opholds/arbejdstilladelse hjemme, og efter den tredje år så var der opnået Varrig Opholdstilladelse, men nu er der kommet nogle hele andre boller på suppen.
.
Redigeret af Lung Yao d. 26/12-2009 12:00
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Ezal skrev:
der var et andet medlem her som fortalte om hvordan man kunne købe en retur billet, og når hun var landet fik de pengene tilbage for den ubrugte billet, måske det er noget thai airways kan hjælpe dig med?
hvordan har hun fået visum uden at vise en billet?
Jeg ved ikke om det stadig gælder, men da min papdatter blev hentet til DK i 96, så fik jeg refunderet en del af billetten hos Thai Travel (for den var også købt hos dem).
(kan ikke huske alle detaljer) Men regnestykket var sådan cirka :
- 3 mnds returbillet BKK-CPH-BKK til barn under 16 : 5500 kr.
- Enkelt billet BKK-CPH-BKK : 4.000kr
- 5500 - 4000 = 1500
- Admin. gebyr = 800
Så fik jeg ca. 700 kr tilbage.(bedre end ingenting).
Men igen, det var denne gang.

P.S. Til dit exampel skal det lige siges at er billetten købte fx. i BKK, så skal returen sendes tilbage til der hvor den er købt.
.
Redigeret af Lung Yao d. 26/12-2009 12:15
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Dennis Damgaard
Ja og hvem kan vi takke for det alle de bekvemmeligheds flygtninge vi får her til landet
Der gør det til et helvet at få sin kone her til, og Den Danske ambassade kan man ikke
Bruge til ret meget jeg forstår ikke at Danmark har ambassader rundt om i verden for det
Er da ikke for at hjælpe de danske statsborger det er da kun for at gøre livet til et helvet
For deres medborger men sådan skal det nok bare være øvøv igen.

Ps. Og held og lykke til alle der gerne vil have deres kone/kæreste her til det frie og Lykkelige Danmark hvor herre til hest.

www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
Stampe
Du skal købe en RETUR billet.
Når din komende kone har fået sin Midlertidige opholdstilladelse så kontakter i Thai airways og viser passet med opholdstilladelsen i så kan i få Refunderet returbilleten ( eller nærmer sagt forskælden på en enkelt billet og en Returbillet )
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Spring til debat: