Se indlæg
 Udskriv debat
Opholdstilladelse i Danmark.
Natpiraten
Nu sidder man igen og småvræler indvendigt, fordi det er tid til at forlade konen og dette dejlige land, bare for at skaffe lidt mere ussel mammonFrown
Nu melder der imidlertid lidt spørgsmål. Vi har søgt et besøgsvisum til konen med forventet ankomst 1/5, men agter at søge en familiesammenføring når hun kommer. Kan det ha' indflydelse på en afgørelse hos US at vi har "småløjet" på ambassaden??
Jeg har på et tidspunkt læst noget om at man i tilfælde af opholdstilladelse, har ret til konens fradrag fra den dag hun træder over grænsen....kan nogen linke til den paragraf i skatteloven??

Et rigtigt fornøjeligt nytår til alle, både her og i Danmark.

b_j3ns3n
nu er jeg ikke sikker, men jeg har hørt (eller læst) at man ikke må søge familiesammenføring i danmark, så man altså skal tilbage til thailand, og vente mens staten behandler sagen.
men jeg er sikker på, der nok skal være andre, der ved det 100%

held og lykke Grin

Godt Nytår
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Natpiraten
Jeg har godt læst at man skal søge fra hjemlandet, men har også hørt andre har gjort det samme....men man hører jo så meget.

Lung Yao
Undskyld mig, men det virker lidt "usmageligt" at allerede på nuværende tidspunkt, du begynder at tænke/spekulere på Skat FRADRAGET.Shock Angry
Ja, det er et væsenligt punkt, men jeg ville stadigt mene at du burde koncentrere dig om at få din kone til DK, og SÅ hvis/når opholdtilladelsen er i huset, kan du med rette stille spørgsmålet om Fradraget.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

kimkingo
Hvorfor søger i ikke bare familiesammenføring med det samme? Tager normalt 3 mdr.Smile

Natpiraten
Bevares Lung Yao....jeg koncentrerer mig bestemt om at få konen til landet, men det er vel næppe usmageligt at stille spørgsmål om økonomi....som lille lønmodtager er det da ikke uvæsentligt??

Lung Yao
Natpiraten skrev:
Bevares Lung Yao....jeg koncentrerer mig bestemt om at få konen til landet, men det er vel næppe usmageligt at stille spørgsmål om økonomi....som lille lønmodtager er det da ikke uvæsentligt??
80% af DTW medlemmer er i samme kategori (mig selv inkl.), jeg mente bare at det var PRIOTERINGEN som var "dårlig timet". Det var ikke forkert at spørge om fradraget men: Hver ting til sin tid.

GODT Nyt ÅR, og held og lykke i fremtiden.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Dennis Damgaard
Vi har lige fået familiesammenføring og min kone kom her på 3.mdrs besøgsvisa og vi søgte Familiesammenføring og der går 1 til 2 mdr. Så er den hjemme og hun skal ikke rejse hjem mens sagen køre, Og ja du får hendes fradrag fra den dag hun stiller benene på Dansk jord. Held og Lykke og Godt Nytår til alle på DTW
www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
Bjarne 63
Mun opfattelse af fradrag på ægtefælde er
at hun er rigisteret i Danmark.
vil sige at i skal fammilie samenføres
og registerres i Danmark inden i kan få afdrag.
Når i søger Fammiliesammenføring i Danmark
kan i få prosttueld ophold i Danmark
det vil sige ,at hun ikke må arbejde i den
periode..

Ønsker jer et rigtig godt Nytrår

Natpiraten
Jeg takker for svarene og håber der er en der har et link til lovgivningen....min erfaring siger mig at man er bedst rustet overfor myndighederne med paragrafferne i hånden...og så skal jeg da undskylde min prioritering.

John
Du skal ikke undskylde noget som helst.
Det er da yderst relevant at undersøge alle forhold omkring jeres familiesammenføring.

Held & lykke i det nye år.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
fckguld
Natpiraten skrev:
Jeg takker for svarene og håber der er en der har et link til lovgivningen....min erfaring siger mig at man er bedst rustet overfor myndighederne med paragrafferne i hånden...og så skal jeg da undskylde min prioritering.
ved iikkehvor regel står henne- indrejser din kone 1-1 2010 og i feks gifter jer 17-3 vil du være beretigget , når hun får dansk cpr nr , fra indrejse dato 1-1-2010
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

thamarai
Natpiraten skrev:
Nu melder der imidlertid lidt spørgsmål. Vi har søgt et besøgsvisum til konen med forventet ankomst 1/5, men agter at søge en familiesammenføring når hun kommer. Kan det ha' indflydelse på en afgørelse hos US at vi har "småløjet" på ambassaden??

Ja, de kan inddrage din garanti, men det betyder ikke noget i forhold til selve FS-ansøgningen.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Dennis Damgaard
Du behøver ikke de regler, Regler er de samme for alle i dette land lige undtagen for alle de Aber der kommer her til der er man nød til at lave undtagelser ellers brander de hele byen af. Smile
www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
kiml
skatte fradrag kan du få når hun/i har fået familie sammen føring

christian-s
Hej Natpirat

Jeg kendte heller ikke til reglen og fik 1-2 år efter min kones indrejse med 2 års opholds/arbejds-tilladelse mit fradrag retur for 2-3 måneder som jeg havde ret til. Jeg kendte ikke paragraffen med formulerede bare mundtligt til skattemedarbejderen hvad jeg mente jeg havde ret til og "vupti" så fik jeg mine penge.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

swed
Lung Yao skrev:
Undskyld mig, men det virker lidt "usmageligt" at allerede på nuværende tidspunkt, du begynder at tænke/spekulere på Skat FRADRAGET.Shock Angry
Ja, det er et væsenligt punkt, men jeg ville stadigt mene at du burde koncentrere dig om at få din kone til DK, og SÅ hvis/når opholdtilladelsen er i huset, kan du med rette stille spørgsmålet om Fradraget.
.

Hvis man nu ikke er født med guldklumpen i røven , kan det være et meget vigtigt spørgsmål , og om du mener det er usmagligt eller ej , det vil nok hovedparten af medlemmerne her på siden skide på , jeg er af den mening at alle fradrag er vigtige, om så det gælder maden til mine hunde, sålerne på mine sko og alt mit tøj
Swed

Spring til debat: