Se indlæg|
pas til min søn
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 31/12-2009 14:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Jeg vil gerne ha et dansk pas til min søn, han er 14mdr og nogle dage ![]() vi bor i sverige, sammen med hans mor, som er fra thailand. han har svensk opholdstilladelse, men vi vil gerne gøre ham til dansk statsborger.. vi vil gerne ophæve hans thailandske statsborgerskab hvor og hvad gør jeg ![]() mvh Bjarne og Fang Godt nytår til jer alle
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 31/12-2009 14:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
b_j3ns3n skrev: Jeg vil gerne ha et dansk pas til min søn, han er 14mdr og nogle dage ![]() vi bor i sverige, sammen med hans mor, som er fra thailand. han har svensk opholdstilladelse, men vi vil gerne gøre ham til dansk statsborger.. vi vil gerne ophæve hans thailandske statsborgerskab hvor og hvad gør jeg ![]() mvh Bjarne og Fang Godt nytår til jer alle ![]() Du har to muligheder: 1) Købe et dansk pas i Khao San Road. 2) Eller, hvis I er gift, at fortælle det til den danske ambasssaden i Sverige, så får han dobbelt statsborgerskab, indtil han bliver 22 år. |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 31/12-2009 15:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Ja det er et af de få tilfælde hvor man godt kan have et andet statsborgerskab udover det danske. Jeg spekulerer på om et barn født i Sverige af Thailandsk mor og Dansk far, vil det kunne få Svensk statsborgerskab ? |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 31/12-2009 16:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
1) Købe et dansk pas i Khao San Road. ![]() |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 31/12-2009 17:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Måske et dumt spørgsmål. Men hvorfor skal din søn have dansk statsborgerskab når i alle bor i Sverige ?
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 01/01-2010 08:19
|
|
birkedhoj skrev: Måske et dumt spørgsmål. Men hvorfor skal din søn have dansk statsborgerskab når i alle bor i Sverige ? Så slipper han for at skulle have svensk opholdstilladelse og får samtidig danske rettigheder. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 01/01-2010 13:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Men han har jo svensk opholds tilladelse...
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 01/01-2010 14:09
|
|
birkedhoj skrev: Men han har jo svensk opholds tilladelse... Jeg er nok heller ikke den rette til at svare på Bjarne og Fanga vegne, men blot en tanke, for sådan ville jeg tænke, hvis jeg var dem. |
|
|
|
| poan |
Lagt på d. 01/01-2010 14:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej, som barn af dansk statsborger har han ret til dansk statsborgerskab. Henvend dig til Statsforvaltningen i København, de ved hvordan du skal gøre. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/01-2010 19:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
thamarai skrev: birkedhoj skrev: Måske et dumt spørgsmål. Men hvorfor skal din søn have dansk statsborgerskab når i alle bor i Sverige ? Så slipper han for at skulle have svensk opholdstilladelse og får samtidig danske rettigheder. det nemlig rigtigt. danske rettigheder er vel nr 1. og når han er dansk statsborger er det vel nemmere, for mor at blive det samme også fordi vi gerne ser han aldrig skal aftjene værnepligt i thailand, ved godt det først er om mange mange år, men vi kigger frem af. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 02/01-2010 05:48
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Dansk statborgerskab .Ja det forstå jeg man slipper for ,at tænke på.at passet skal fornyes i Thailand.Og han får danske muligheder..Det er flere fordele ved det .end man tror.. Bjarne som Elsker sin kone i Thailand |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.