Se indlæg
 Udskriv debat
Flytte hjem til Thailand?
rinpoche
De af jer der har thailandske hustruer, hvilke forventninger/ønsker har hun mht. til at vende hjem til Thailand, enten indenfor en nærmere tidshorisont eller når hun/i trækker sig tilbage fra arbejdsmarkedet?

De første par år min kone boede i Danmark, talte hun ofte om det.
Imidlertid ændrede hun holdning efter en årrække, hvor vi fik børn, hvor hun fik en god dansk uddannelse og selvfølgelig i processen fik tilegnet sig en solid ballast af sproget, opbyggede en stor vennekreds osv. osv.
Hun søgte og fik dansk statsborgerskab for et par år siden, idet hun ikke påtænker at tage retur til Thailand, ejheller når hun trækker sig tilbage fra arbejdsmarkedet.
Hun er naturligvis på besøg hos famiilien 1-2 gange om året, men hendes mindset efter en lang årrække i dk, gør at hun nu hurtigt kommer til at kede sig der. Selvom hun har mulighed for at rejse stort set når det passer ind i hendes arbejdsskema, så ytrer hun til min lejlighedsvise undren aldrig ønske herom.
Begge forældre er døde, men hun har selvfølgelig en stor familie udover dem.

mvh
rinpoche

christian-s
Min kone har været her ca. 5 år nu og hun fik en sjov formulering fra sin
første thai-veninde i Damnark (som iøvrigt skaffede hendes første joCool.

"Når jeg er i Danmark, så savner jeg Thailand" -
"Når jeg er i Thailand, så savner jeg Danmark".

Duean taler om at flytte tilbage til Thailand når vi er gamle eller har vundet 10 mio. i Lotto Grin

Men nu må vi se hvordan det udvikler sig, f.eks. hvis vi får et barn sammen.
Hun har en stor bekendskabskreds bla. med yngre vendinder der er dansk gift
og hun er også med i en kort-klub med primært lidt ældre veninder.
Foreløbigt har den vist stået på 7 ture til Thailand de 5 år hun har været her.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

rinpoche
Via min kone kender jeg temmelig mange thailændere i DK.
Også en del der nyder deres otium. Den ene har været i DK i 36 år, og mener at hun var den første bosiddende thailænder i Danmark Grin

Nå, men vi er kun bekendt med een der rent faktisk har gjort alvor af det og er flyttet hjem. Hendes danske mand døde og hun arvede en rum sum, tilstrækkeligt til at opretholde livet i Thailand. De havde heller ikke nogle børn sammen.

mvh

christian-s
Hun turde nok ikke blive boende i huset da thai'ere jo generelt tror på spøgelser / genfærd Grin
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Spring til debat: