Se indlæg
 Udskriv debat
7 årsreglen..????
larsmand
Min kommende hustru fra Thailand som jeg skal giftes med i næste måned og som gerne skulle til Danmark at bo har før boet i Dk i en periode på 6 år..
Altså hun har været gift med en dansk mand indtil maj 09 og rejste tilbage til Thailand i aug 09... På daværende tidspunkt havde hun boet 6 år i Dk.. For at få permanent ophold skal hun vist normalt have været her i 7 år?? Men når hun nu i februar 2010 igen kommer her til Dk og bor, kan man så lægge de første 6 år oven i hendes ophold ?? Således at hun i princippet kun skal bo her i ca. 1 år før vi kan søge om permanent ophold???

Kik her...

http://www.nyidan...ngelse.htm

http://www.nyidan...der_dk.htm

http://www.nyidan...ophoer.htm
Redigeret af d. 03/01-2010 18:36

hfb
larsmand skrev:
Min kommende hustru fra Thailand som jeg skal giftes med i næste måned og som gerne skulle til Danmark at bo har før boet i Dk i en periode på 6 år..
Altså hun har været gift med en dansk mand indtil maj 09 og rejste tilbage til Thailand i aug 09... På daværende tidspunkt havde hun boet 6 år i Dk.. For at få permanent ophold skal hun vist normalt have været her i 7 år?? Men når hun nu i februar 2010 igen kommer her til Dk og bor, kan man så lægge de første 6 år oven i hendes ophold ?? Således at hun i princippet kun skal bo her i ca. 1 år før vi kan søge om permanent ophold???

Har hun mistet sin opholdstilladelse dvs. I skal søge om ny opholdstilladelse?

larsmand
Jeg har forstået det sådan at da hendes ægeskab ophørte, udløber opholdstilladelsen ligeledes, da den er givet netop fordi hun er dansk gift.... Derfor har jeg forstået at hun skulle rejse tilbage til Thailand igen...

Thongthai
Hun burde kunne gøre det hurtigere.
Jeg mener ikke der var noget der hed 7års tilbage i 2003 med det var 5år.

Mulighed for tidsubegrænset opholdstilladelse efter 5 års lovligt ophold
I visse tilfælde er det muligt at få tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse efter 5 års lovligt ophold i Danmark. De almindelige betingelser for tidsubegrænset opholdstilladelse, som er nævnt ovenfor, skal være opfyldt. Derudover skal alle følgende betingelser være opfyldt:

•Man skal have haft fast arbejde eller have drevet selvstændig erhvervsvirksomhed uden afbrydelse i de seneste 3 år inden, man indgav ansøgningen.
•Man må ikke have modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven inden for de seneste 3 år.
•Man skal have opnået en væsentlig tilknytning til det danske samfund.
Mulighed for tidsubegrænset opholdstilladelse efter 3 års lovligt ophold
I enkelte tilfælde er det muligt få tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse efter kun 3 års lovligt ophold i Danmark. De almindelige betingelser for tidsubegrænset opholdstilladelse, som er nævnt ovenfor, skal være opfyldt. Derudover skal alle følgende betingelser være opfyldt:

•Man skal tidligere – inden man fik opholdstilladelse som familiesammenført – have haft opholdstilladelse i Danmark på et andet grundlag i en årrække, fx som arbejdstager eller studerende.
•Man skal have haft fast arbejde eller have drevet selvstændig erhvervsvirksomhed uden afbrydelse i de seneste 3 år inden, man indgav ansøgningen.
•Man må ikke have modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven inden for de seneste 3 år.
•Man skal have opnået en væsentlig tilknytning til det danske samfund.

Spring til debat: