Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
[img]http://www.2gangeomugen.dk/uploads/tx_user2gangeomugen/Staerk_thailandsk_fiskesuppe-1.jpg[/img] is not a valid Image. Du skal bruge:
2 dl jasminris
8 dl vand eller hønsebouillon
2 cm galangarod (eller ingefær)
3 stilke citrongræs
1 lille thai chili
8 kaffir-limeblade
1 dåse kokosmælk
saft af 2 limefrugter
3 spsk fiskesauce
1 tsk sukker
450 g mørksej
2 tomater
1 bundt forårsløg
1 lille bundt frisk koriander
Sådan gør du:
Skyl risene i koldt vand, og kog dem i hønsebouillonen i 10 min.
Skræl galangaroden, og skær galangarod, citrongræs og chili i tynde skiver.
Kom galangarod, citrongræs og kaffir-limeblade i en gryde md kokosmælk. Kog ved svag varme i 5 min.
Sigt kokosmælken op i gryden med ris og bouillon.
Smag suppen til med limesaft, fiskesauce og sukker.
Skær mørksejen i tern på 2x2 cm, og kom dem i suppen. Kog endnu 1 min. ved svag varme.
Skær tomaterne i tern og forårsløgene i ringe, og hak koriander groft. Kom dem i suppen, og servér straks.
Tip: Tilsæt evt. 1-2 finthakkede chili ekstra, hvis du synes, suppen skal være stærkere.
Tip: I stedet for mørksej kan du anvende ising, rødspætte, skrubbe, skærising, torsk, lyssej, kuller, kulmule, brosme, rødfisk, havkat eller lange.
Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.