Se indlæg
 Udskriv debat
Er Thailandsk TV ved at forberede kongens død?
Frank
I følge Orientering på P1 i dag, er Thailandsk TV ved at forberede kongens død. I den daglige reportage om de kongeliges færden i thaialndsk TV skulle der nu være lagt et fast indslag ind, hvor folk grådkvalt fortæller hvor meget Kongen har betydet for dem. Det fortolker P1 derhen, at Kongens død er nært forestående.
Redigeret af Frank d. 14/01-2010 19:30

hanspeter
Det tror jeg gerne. Det kan være det virker latterligt på os, men han har været som en far for dem, på godt og ondt. At man forbereder kongens død, gør det også mere svært for "de røde" at holde deres snart planlagte demonstrationer i Bangkok.

http://www.dr.dk:...114759.htm

det lyder skutte så godt, lad os håbe der ikke er noget om det.

lung
Redigeret af d. 14/01-2010 21:37

Webmaster
Underligt, jeg sad nogle dage før jul og så thailandsk tv i Thailand som jeg i øvrigt ikke forstår ret meget af pga. sproget, og sad selv og tænkte tanken at de godt nok nu alvorligt er i gang med at køre Kronprinsen i stilling som Konge.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hanspeter
for en halv måned siden, synes jeg så ændringer i TV programmet
Når det er sagt sagde min bedste ven fra Chiang Mai:"Jeg er ked af at du forlander Thailand men jeg er glad på dine vegne, fordi det bliver snart et helvede."

Dennis Damgaard

http://www.dr.dk/...kulationer

www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
Payanak
Der er mange gisninger om hvad der kommer til at ske når kongen dør. Personligt tør jeg ikke gætte på det, da jeg er af den overbevisning at thaierne er temmelig utilregnelige og uforudsigelige.
Det eneste jeg føler mig sikker på, er at kongehuset og kongens gudestatus ikke bliver videreført i samme stil under den nye regent. Jeg forventer en kraftig nedtoning og måske endda afskaffelse af samme.
Redigeret af Payanak d. 15/01-2010 14:33

prasat
hvorfor skulle kronprinsen ikke være lige så "god" som sin far.
jeg tror nu de giver ham en chance og hvorfor skulle han ikke have det, lad ham nu vise hvad han er for en person.
han har jo haft en "god" læremester

prasat

Payanak
Prasat
Kronprinsen er anset af thaierne som værende en regulær psykopat. Enhver der har fulgt med ved hvad det drejer sig om.

Men OK den nuværende konge er jo også af mange, mistænkt for at have dræbt sin ældre bror, og blev således selv konge.

Et æble falder sjældent langt fra stammen!

swed
prasat skrev:
hvorfor skulle kronprinsen ikke være lige så "god" som sin far.
jeg tror nu de giver ham en chance og hvorfor skulle han ikke have det, lad ham nu vise hvad han er for en person.
han har jo haft en "god" læremester

prasat

Grin
Swed

Thai72
Nu skal jeg ikke gøre mig meget klog på Thailand, men der må da være en reel mulighed for at det hele ender i kaos, når kongen går bort. Jeg tænker på alt den ballade der har været på det sidste. (Med de gule og de røde).

Det kan selvfølgelig også være at militæret handler anderledes i forhold til sidste gang hvor de var meget tilbageholdene, hvad der egentlig undrede mig, når jeg tænker på at Thailand - af og til - er en regulær "banan-stat".

thamarai
Jeg tror, når han står af, at der bliver den en slags vakuum-stilhed kombineret en landesorg i bogstaveligste forstand. Sønnen bliver kronet, og så er det egentlig det - blot en ny epoke.

Dog tager begravelsen vist et år, og i det ene år tror jeg, at man skal være meget varsom med at gå i mod den nye konge, for det vil samtidig være fornærmelse mod den gamle konge, der endnu ikke er helt begravet. Den nye konge vil derved opnå en særlig beskyttelse under det første år.

Dette vil samtidig håndhæves af militæret, som formentlig har en "kongen er død, kongen leve"-plan.

Når det andet år starter, så ham man "glemt", hvad man engang tænkte om kronprinsen og alle hans koner.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
b_j3ns3n
Thai72 skrev:
Nu skal jeg ikke gøre mig meget klog på Thailand, men der må da være en reel mulighed for at det hele ender i kaos, når kongen går bort. Jeg tænker på alt den ballade der har været på det sidste. (Med de gule og de røde).

Det kan selvfølgelig også være at militæret handler anderledes i forhold til sidste gang hvor de var meget tilbageholdene, hvad der egentlig undrede mig, når jeg tænker på at Thailand - af og til - er en regulær "banan-stat".

Det tror jeg ikke, for som thamarai skriver, har de en sørge periode, som de vil respektere pga buhmipol var en god konge.
men efter den officelle sørge periode, kan alt ske..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Saendaeng
b_j3ns3n skrev:
Thai72 skrev:

Det tror jeg ikke, for som thamarai skriver, har de en sørge periode, som de vil respektere pga buhmipol var en god konge.

Jeg tror nu b_j3ns3n har ret. Der vil være en sørge periode. Normal 100 dage, men den kan være meget længere , når det er kongen vi snakker om.
Tror ikke der sker noget under sørgeperioden.

Men han er jo her stadig, så mon ikke han holder et stykke tid endnu.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
christian-s
Jeg tror militæret og kronprinsen (som har været i militæret) styrer igennem
de første 3-6 måneder med "sadam hussein"-agtigt propaganda og en hård hånd.

Men ballade bliver der nok med Thaksin-tilhængerne ...
Redigeret af christian-s d. 16/01-2010 12:58
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

b_j3ns3n
Saendaeng skrev:
b_j3ns3n skrev:
Thai72 skrev:

Jeg tror nu b_j3ns3n har ret. Der vil være en sørge periode. Normal 100 dage, men den kan være meget længere , når det er kongen vi snakker om.
Tror ikke der sker noget under sørgeperioden.

Men han er jo her stadig, så mon ikke han holder et stykke tid endnu.

ja ups.. der var jeg for hurtig, (sker heldigvis ikke så tit) han er her lidt endnu, så der skulle stå buhmipol er en god konge Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

lindy
Vældigt informativt indlæg Dennis, tak for det.Smile
Smile

Spring til debat: