Se indlæg|
Formatere en pc
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/01-2010 15:49
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Har lige et spørgsmål jeg håber der er nogle der måske kan svare på. Hvis man formatere ens computer hvor der er en version af wista i og gerne vil have windows 7 i, hvad sker der så med den fabriksindlagte version der er lagt i maskinen? Kan man så ikke bruge det mere hvis man ikke har lavet en back up først. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 15/01-2010 15:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
sony skrev: Har lige et spørgsmål jeg håber der er nogle der måske kan svare på. Hvis man formatere ens computer hvor der er en version af wista i og gerne vil have windows 7 i, hvad sker der så med den fabriksindlagte version der er lagt i maskinen? Kan man så ikke bruge det mere hvis man ikke har lavet en back up først. Man kan ikke køre med to styresystemer. Dog kan man instalere et bestemt program, så man ved opstart kan vælge, hvilket styresystem man vil bruge. Dog kan du ikke smide Vista tilbage på disken via en backup efter at have installeret W7 - så går det nok helt galt... |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/01-2010 16:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Du kan nu godt ha to styresystemmer på den samme computer, men så kal de bare være på hver sin harddisk. Du kommer så til i opstarten at vælge det ene eller det andet drev. Hvis du formatere ja så er ALT væk, dette gælder selvfølgelig også dit styresystem. Om du kan geninstallere dit gmle Vista, uha det kommer lidt an på hvilken version udgave du hu har. Jeg har på fx min acerbærbar, så jeg gendanne fra back-up CDerne. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 15/01-2010 16:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Du skal bare sørge for at have dit C-drev til at starte op fra.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/01-2010 16:21
|
Takker for svar så et lille spørgsmål mere. Den bærbar jeg har er der kun c drev på, så jeg ville gerne have lavet så der er 2 drev på. Har prøvet at downloade et partision program, men det virker åbenbart ikke på windows 7 nogle der har et godt forslag hvordan jeg får delt min harrddisk? Redigeret af sony d. 15/01-2010 16:21 Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 15/01-2010 17:06
|
|
Hvis du har fået installations-cderne med, skulle du kunne boote fra dem. Jeg er kun nået til XP så jeg er ikke helt med på vista. Men på XP og tidligere vers. har man mulighed for at partitionerer sin fysiske harddisk under installationen. Jeg synes du skulle prøve at søge på siden: Wintips.dk Der er der i hvert fald hjælp. God fornøjelse. Ole. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 15/01-2010 17:15
|
|
www.wintip.dk/gui... Wintip, uden "s" til slut. Der er en fin forklaring. Søg evt. på "Fdisk," Ole Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/01-2010 17:30
|
Takker for svar Ole. Ved ikke, men man kan åbenbart også bare skrive fdisk her i windows 7 start så kommer der nogle valgmuligheder frem. Tør bare ikke rigtigt hæ hæ. Men ville bare gerne have haft 2 drev i stedet for kun den ene den er installeret med Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
| Chet |
Lagt på d. 15/01-2010 18:15
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
sony skrev: Takker for svar så et lille spørgsmål mere. [quote]sony skrev:Den bærbar jeg har er der kun c drev på, så jeg ville gerne have lavet så der er 2 drev på. Har prøvet at downloade et partision program, men det virker åbenbart ikke på windows 7 nogle der har et godt forslag hvordan jeg får delt min harrddisk? I windows 7. Tryk på Start. I højre kolonne finder du "Computer". Højre klik på den - vælg Manage. Et nyt vindue. Tryk på Disk Management. Prøv at kigge ud for C-drive. Her kan du se om hvor mange MB/GB fri plads der er - eller om hele hd er partitioneret. Et godt værktøj til opdeling af hd er Partition Magic. Mit bedste bud på et ekstra drive vil være, at købe en USB ekstern hd, og du er fri for at installere Partition Magic. \\Chet |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/01-2010 18:22
|
Chet skrev: sony skrev: Takker for svar så et lille spørgsmål mere. [quote]sony skrev:Den bærbar jeg har er der kun c drev på, så jeg ville gerne have lavet så der er 2 drev på. Har prøvet at downloade et partision program, men det virker åbenbart ikke på windows 7 nogle der har et godt forslag hvordan jeg får delt min harrddisk? I windows 7. Tryk på Start. I højre kolonne finder du "Computer". Højre klik på den - vælg Manage. Et nyt vindue. Tryk på Disk Management. Prøv at kigge ud for C-drive. Her kan du se om hvor mange MB/GB fri plads der er - eller om hele hd er partitioneret. Et godt værktøj til opdeling af hd er Partition Magic. Mit bedste bud på et ekstra drive vil være, at købe en USB ekstern hd, og du er fri for at installere Partition Magic. \\Chet Hejsa chet og tak for dit svar Det er lige precis det program jeg ikke kan få til og virke i windows 7 (Partition Magic). Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.