Se indlæg
 Udskriv debat
Pas i Thailand
L
Vi skal have lavet et pas til min kone's søn som er 5 år gammel i Thailand og så skal vi igang med FS af ham.
Er der nogen der ved om man kan få lavet dette andre steder end i Bangkok ?
Feks i Chiang Rai eller Chiang Mai.

keniko
L skrev:
Vi skal have lavet et pas til min kone's søn som er 5 år gammel i Thailand og så skal vi igang med FS af ham.
Er der nogen der ved om man kan få lavet dette andre steder end i Bangkok ?
Feks i Chiang Rai eller Chiang Mai.

Barn med til Danmark:

Først og fremmest skal barnet/børnene have særskilt visum, det søges ved at give dem en invitation til besøget i Danmark, som så indgives sammen med visumansøgningen på Ambassaden. Invitationen kan udformes meget kort og på dansk. Eks .følger. De nedenstående papirer er vigtige når i søger opholdstilladelse i Danmark

Uddrag af mail fra AMBKK:
Hvad angår barn fra et tidligere forhold, skal barnet ligeledes ansøge om visum på den danske ambassade i Bangkok. Barnet skal medbringe følgende dokumenter: en udfyldt ansøgningsskema, 1 farvefoto, pas, den originale fødselsattest, original attest der beviser at moderen har ene forældreret på barnet eller faderens/moderens dødsattest, kopi af faderens/moderens pas, kopi af moderens vielsesattest, invitationsbrev fra dig hvori du garanterer for barnets rejse og ophold i Danmark samt evt. navneændringsattester. Ansøgningen sendes til Udlændingestyrelsen til behandling og behandlingstiden er p.t. ca. 8 uger. Når
Udlændingestyrelsen har godkendt barnets visum (men ikke før), skal der fremvises en returbillet. Vi anbefaler derfor ikke at der købes en flybillet før visum er blevet godkendt. Det bemærkes, at barnet ikke kan rejse til Danmark før bemyndigelsen til at udstede visum foreligger fra styrelsen.

Der ud over skal i sikre jer at Moder el. Fader har følgende:

ความถูกต้องทางกฏหมายที่จะได้รับการเลี้ยงดูบุตร Erklæring på fuld forældremyndighed.

Fødsels / navneattest på barnet.

At barn står i moderens / faderens pas, eller har selvstændig pas.

Skilsmisseattest.

Vielsesattest.

Gældende for disse papirer, være oversat til minimum engelsk af godkendt tolk. Være legaliserede og autoriserede af henholdsvis Thailandske myndigheder og den Danske Ambassade.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

keniko
Her får du lige link til familessammenføring:

http://www.nyidan...oering.pdf
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Top High Class Fashion
Det kan du godt i Chaing mai det har vi lavet
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Brasmus
Du kan få lavet et Thailandsk pas i Chiang Mai.

Chiang Mai Registration Office
36 Intavarorot Road
Tambon Sri-Poom

Tlf.: (053) 221 016

Så vidt jeg husker ligger kontoret nær lufthavnen.

L
Mange tak.
Og det var udelukkende om vi kunne få lavet pas til knægten andre steder end bkk jeg spurgte, resten har jeg helt styr på, da vi har lige har været hele møllen igennem :-)

Spring til debat: