Se indlæg|
garanti !!
|
|
| savarden |
Lagt på d. 21/01-2010 17:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Hej. Min kæreste skal på ambassaden i næste uge. Det er 1 gang hun skal ud af thailand og så er vi jo næsten 100 % sikker på den ryger forbi US og dertilhørende garanti. Vil derfor høre om jeg allerede nu kan lave denne garanti så vi kan spare tiden på div papir arbejde i bank osv. Hvis ja er der nogen som kan give mig den eksakte procedure for garantien i banken og det nøjagtige beløb ? Forventer at tage til thailand og tage med ud på ambassaden når der er givet grønt lys fra US og efterfølgende rejse sammen hjem :-)) mvh Savarden |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/01-2010 18:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Nej du hører fra US, men der går under 14 dage efter hun har været på ambassaden. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 21/01-2010 19:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
[quote]savarden skrev: Hej. Min kæreste skal på ambassaden i næste uge. Det er 1 gang hun skal ud af thailand og så er vi jo næsten 100 % sikker på den ryger forbi US og dertilhørende garanti. Vil derfor høre om jeg allerede nu kan lave denne garanti så vi kan spare tiden på div papir arbejde i bank osv. Hvis ja er der nogen som kan give mig den eksakte procedure for garantien i banken og det nøjagtige beløb ? Forventer at tage til thailand og tage med ud på ambassaden når der er givet grønt lys fra US og efterfølgende rejse sammen hjem :-)) Hej Savarden Når i har afleveret ansøgningen på ambassaden i Bangkok , går der som skrevet ca 14 dage inden du hører fra US. Det du modtager fra dem er et spørgeskema,som du skal udfylde.Når denne er udfyldt og modtaget af US, kan der gå op til 12 uger inden visum er godkendt,men så er alt også gennemgået. I vores situation tog det ca 8 uger . Der er nok ingen tvivl om at du skal stille garanti,som vist nok er ca på 60000 kr i år. Du går bare ned i banken og beder dem om at lave en anfordringsgaranti,husk at få den vejledning med,som US sender , når de vil have garanti. Min bank tog 600 kr for at lave dokumentet,og derefter kostede det 300 kr i kvartalet indtil den bliver fritstillet igen. Når banken har lavet den , sender de den selv til US. Du kan finde alle oplysninger vedr priser,tider,regler på US`s hjemmeside www. [url]nyidanmark.dk[/url] mvh Jens Ole |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 21/01-2010 19:50
|
mange tak... der er jo nok ikke andet for at vente :-(( |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 21/01-2010 19:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Jens Ole skrev: [quote]savarden skrev: Hej. Min kæreste skal på ambassaden i næste uge. Det er 1 gang hun skal ud af thailand og så er vi jo næsten 100 % sikker på den ryger forbi US og dertilhørende garanti. Vil derfor høre om jeg allerede nu kan lave denne garanti så vi kan spare tiden på div papir arbejde i bank osv. Hvis ja er der nogen som kan give mig den eksakte procedure for garantien i banken og det nøjagtige beløb ? Forventer at tage til thailand og tage med ud på ambassaden når der er givet grønt lys fra US og efterfølgende rejse sammen hjem :-)) Hej Savarden Når i har afleveret ansøgningen på ambassaden i Bangkok , går der som skrevet ca 14 dage inden du hører fra US. Det du modtager fra dem er et spørgeskema,som du skal udfylde.Når denne er udfyldt og modtaget af US, kan der gå op til 12 uger inden visum er godkendt,men så er alt også gennemgået. I vores situation tog det ca 8 uger . Der er nok ingen tvivl om at du skal stille garanti,som vist nok er ca på 60000 kr i år. Du går bare ned i banken og beder dem om at lave en anfordringsgaranti,husk at få den vejledning med,som US sender , når de vil have garanti. Min bank tog 600 kr for at lave dokumentet,og derefter kostede det 300 kr i kvartalet indtil den bliver fritstillet igen. Når banken har lavet den , sender de den selv til US. Du kan finde alle oplysninger vedr priser,tider,regler på US`s hjemmeside www. [url]nyidanmark.dk[/url] mvh Jens Ole Der er nok ingen tvivl om at du skal stille garanti,som vist nok er ca på 60000 kr i år. beløbet er indeks reguleret, så det skal nok passe. Min bank tog 600 kr for at lave dokumentet,og derefter kostede det 300 kr i kvartalet indtil den bliver fritstillet igen. Når banken har lavet den , sender de den selv til US. eller få den med fra banken, og selv sende den anbefalet for så har du da en kvittering for at den er sendt. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 22/01-2010 07:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
savarden skrev: 60656,82 kr
mange tak... der er jo nok ikke andet for at vente :-(( DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 22/01-2010 08:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
savarden skrev: Hej. Min kæreste skal på ambassaden i næste uge. Det er 1 gang hun skal ud af thailand og så er vi jo næsten 100 % sikker på den ryger forbi US og dertilhørende garanti. Vil derfor høre om jeg allerede nu kan lave denne garanti så vi kan spare tiden på div papir arbejde i bank osv. Hvis ja er der nogen som kan give mig den eksakte procedure for garantien i banken og det nøjagtige beløb ? Forventer at tage til thailand og tage med ud på ambassaden når der er givet grønt lys fra US og efterfølgende rejse sammen hjem :-)) mvh Savarden For det første skal du ikke forvente, at du får lov til at deltage i "interviewet", eftersom ambassaden foretrækker at snakke lidt med ansøgeren uden at en evt. ledsager blander sig. For det andet er det nok en smule optimistisk, at du, efter at have ledsaget hende til ambassaden, efterfølgende kan rejse hjem sammen - bortset fra, hvis du har masser af tid. For det tredje vil Udlændingeservce sende et brev til din bopæl i Danmark, hvis ansøgningen sendes i Udlængingeservice. |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 22/01-2010 09:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Min bank tog 300.kr for at lave dokumentet og så koster det dig ikke mere hvis du selv har pengene og husk at få en god rente så tjener du en lille smule på at have dem frosset i 7.år Held og Lykke |
|
|
|
| Philo |
Lagt på d. 22/01-2010 09:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Hej Dennis, Du skriver at så koster det dig ikke mere hvis du selv har pengene . Kunne du oplyse, hvilken bank, du benytter? Min bank tager nemlig et gebyr, uanset du anbringer dine egne penge i deres depot til en i øvrigt lav rente. Så da jeg opdagede det, trak jeg dem selvfølgelig ud igen ![]() Venlig hilsen Philo |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 22/01-2010 09:43
|
For det første skal du ikke forvente, at du får lov til at deltage i "interviewet", eftersom ambassaden foretrækker at snakke lidt med ansøgeren uden at en evt. ledsager blander sig. For det andet er det nok en smule optimistisk, at du, efter at have ledsaget hende til ambassaden, efterfølgende kan rejse hjem sammen - bortset fra, hvis du har masser af tid. For det tredje vil Udlændingeservce sende et brev til din bopæl i Danmark, hvis ansøgningen sendes i Udlængingeservice. Jeg tager først til bangkok når visum er blevet godkendt og kan afhentes på Ambassaden hvorefter vi flyver mod danevang :-) |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 22/01-2010 10:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Jeg har den Danskebank og jeg spurte hvad det vil koste mig og han sagde det koster 300.kr at lave dokumentet og så koster det dig ikke mere og så får du rente af dine penge Det var det den rare mand i banken sagde til mig men nu må jeg se for det skal jo ikke koste folk penge at have sine egen penge frosset på en konto så er den jo hel godnat. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.