Se indlæg|
Stof til eftertanke ved pengesmugling
|
|
| dugidug |
Lagt på d. 21/01-2010 18:38
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
det må da siges at være halv dyrt at blive taget. http://epn.dk/sam...954166.ece |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 21/01-2010 18:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
75% det gør ondt..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 21/01-2010 23:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Den har de selv bedt om, griner herfra![]() MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/01-2010 02:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det er nemt at være sjov når det går ud over andre men den dag det selv ske for en selv så få piben en andre lyd |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 22/01-2010 02:51
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ja, jeg har så haft æren af at opleve hvordan de går til værks ved sådan en stikprøvekontrol. Læs nærmere her: Indlæg 43 Dog havde de intet held ved undertegnende. Men alligevel en ydmygende omgang. Kan godt se det ser mærkeligt ud med indsyede penge i underhylderne og lignende. Men principielt er jeg ikke tilhænger af de cowboy-metoder som de benytter og af at de kan beslaglægge/inddrage penge/værdier som de ikke beviseligt kan sandsynliggøre stammer fra kriminalitet. Det må stadigvæk være op til myndighederne at overbevise en dommer om at personen er kommet uregelmæssigt til pengene/værdierne. Alt andet er ikke et retssamfund værdig. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/01-2010 03:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja set i forhold til dit link, så er det noget svineri! Men at sy penge ind i underbukser, virker da på mig lidt som prøver at skjule noget! Og udføre man mere end 10000 euro er det ulovligt, lige meget hvad grund man har, hvis man ikke har oplyst det på forhånd! Og jeg ved at mange Thaier laver mange sorte penge som de tager med i kontanter når de rejser hjem på ferie! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 22/01-2010 03:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg har altid været imod dette. Hvad pokker rager det det offentlige, hvad jeg vil bruge mine allerede skattebetalte penge til. Jeg udførte for ikke så mange år siden et stort beløb fra banken i Danmark. Banken gjorde dette, men glemte dette med, at jeg skulle have forklaret til hvad. Dette skulle så godkendes og pengene vil blive sendt. Jeg fik så dette stykke papir sendt efter denne udførelse. Jeg udfyldte den som følger: Denne sum af penge skal bruges til at forsøde den sidste tid af mit liv, så jeg har besluttet at alle skal bruges til øl, fisse og hornmusik. Undskyld de vulgære ord, men jeg kunne ikke lade være, for hvad rager det dem, hvad jeg bruger mine penge til. 2. måneder senere fik jeg et pænt brev, hvor etaten skriver: Tak for modtagelsen af dit brev omhandlende udførelse af X dkr. Vi har accepteret og godkendt din forklaring. Jeg ved ikke om de godkendte denne forklaring, fordi pengene allerede var udført, eller de bare ikke læser hvad folk skriver. Min fornemmelse er, at det er en lov der er trukket ned over folk, og man tager kun notits når det er enorme beløb. Redigeret af sune d. 22/01-2010 03:40 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/01-2010 03:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Absolut enig! Men hvis du udførte det store beløb til at feks købe hus, så vil de jo gerne beskatte dette!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 22/01-2010 09:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Men for at være ærlig hvis man har pengene med ud af landet i kontanter så kan det jo være fordi man ikke har tjent dem ærligt. Jeg mener hvis jeg nu var Stein Bagger rig ;-) og ville fyre 1 milllion af i Dubai kan jeg jo bare deklerere det og intet problem i det. Det er også muligt at man skal gøre helt lovlige forretninger som kræver kontanter og det kan også bare deklereres. Hvis det skyldes uvidenhed og pengene ellers er lovlige så synes jeg at det er uretfærdigt at give domme for det. Men reglerne er jo netop lavet for at komme kriminalitet til livs. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 22/01-2010 10:48
|
|
Thaikurt1 skrev: Det er nemt at være sjov når det går ud over andre men den dag det selv ske for en selv så få piben en andre lyd Det har du da ret i, men så dum/Naiv som Guldsmeden og tyrkeren har været, her i dette tilfælde. Er jeg dog ikke .....Jeg ejer ikke over en million kroner.MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 22/01-2010 11:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Hvorfor smugle penge ud af landet hvis man har rent mel i posen.??? Og nu efter at der er strammet op efter 11/11-2001.. Har man sorte penge så findes der andre og bedre måder at gøre det på... |
|
|
|
| Mikael |
Lagt på d. 22/01-2010 12:00
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 30 |
Big-Viking skrev: Hvorfor smugle penge ud af landet hvis man har rent mel i posen.??? Og nu efter at der er strammet op efter 11/11-2001.. Har man sorte penge så findes der andre og bedre måder at gøre det på...Hvordan??? |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 22/01-2010 12:12
|
|
Nemlig! Big viking der må da være en grænse for dumhed![]() MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 22/01-2010 12:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Smiler.....![]()
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 22/01-2010 12:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Mikael skrev: Big-Viking skrev: Hvorfor smugle penge ud af landet hvis man har rent mel i posen.??? Og nu efter at der er strammet op efter 11/11-2001.. Har man sorte penge så findes der andre og bedre måder at gøre det på...Hvordan??? Enig....Hvordan.. ![]()
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.