Se indlæg|
Visum til Hustru
|
|
| JNJ |
Lagt på d. 22/01-2010 12:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Hej Efter gennem længere tid at have nydt godt af de gode råd og indlæg på dette website vil jeg nu spørge om der er nogen der kan give mig lidt info i min egen visum-sag. Min Thai hustru gennem 2½ år søgte om visum på ambassaden i bangkok d. 12. januar 2010 med henblik på at besøge Danmark fra d. 24. maj og 6-7 uger frem. Jeg fik idag et spørgeskema sendt til min adresse i Danmark. Dette spørgeskema danner grundlag for visumudstedelsen samt eventuel garantistillelse. De ting der undrer mig i sagen er at vores ansøgning overhovedet er sendt til behandling i Danmark istedet for at kunne klares lokalt samt at jeg var overbevist om at der ikke skal stilles garanti ved ægtefæller. Vi har iøvrigt 2 børn sammen på 3 og ½ år der begge har både danske og Thailandske pas. Mit spørgsmål er om der er andre der har egen erfaring at dele om dette er normalt i vores situation? Jeg må ærligt erkende at jeg forventede visummet blev udstedt meget hurtigt nede i Bangkok da jeg selv synes vores situation ligner en "ekspeditionssag", men der blev jeg åbenbart klogere. De venligste hilsener og tak for et godt forum. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 22/01-2010 14:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Når i er gift skal der ikke stilles økonomisk garanti. ![]() http://www.nyidan...besoeg.htm "For hele immigrations-landegruppen gælder det, at udlændingemyndighederne kan betinge et visum af en økonomisk garanti på 58.603 kr. (2010-niveau). Der stilles dog ikke krav om økonomisk sikkerhedsstillelse i forbindelse med visumansøgninger fra ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 samt forældre." |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 22/01-2010 17:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Som skrevet før, min kone søgte 28 dec 2009, jeg fik spørgeskema d.7-1 2010, sendte det tilbage, den 14-1 2010 ingede De til min kone i Thailand og sagde visum lå klar, hurtigt og enkelt, held og lykke ![]() Mvh Nid. |
|
|
|
| JNJ |
Lagt på d. 23/01-2010 09:24
|
Ja ok, det var hurtigt, så man har vel lov at håbe det går lige så hurtigt i mit tilfælde, så jeg kan få booket billetter mens de er billige :-) |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 23/01-2010 16:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
JNJ skrev: Hej Efter gennem længere tid at have nydt godt af de gode råd og indlæg på dette website vil jeg nu spørge om der er nogen der kan give mig lidt info i min egen visum-sag. Min Thai hustru gennem 2½ år søgte om visum på ambassaden i bangkok d. 12. januar 2010 med henblik på at besøge Danmark fra d. 24. maj og 6-7 uger frem. Jeg fik idag et spørgeskema sendt til min adresse i Danmark. Dette spørgeskema danner grundlag for visumudstedelsen samt eventuel garantistillelse. De ting der undrer mig i sagen er at vores ansøgning overhovedet er sendt til behandling i Danmark istedet for at kunne klares lokalt samt at jeg var overbevist om at der ikke skal stilles garanti ved ægtefæller. Vi har iøvrigt 2 børn sammen på 3 og ½ år der begge har både danske og Thailandske pas. Mit spørgsmål er om der er andre der har egen erfaring at dele om dette er normalt i vores situation? Jeg må ærligt erkende at jeg forventede visummet blev udstedt meget hurtigt nede i Bangkok da jeg selv synes vores situation ligner en "ekspeditionssag", men der blev jeg åbenbart klogere. De venligste hilsener og tak for et godt forum. sandsynligvis en misforståelse med den garanti, så hvis jeg var dig så ville jeg rette henvendelse til ULS, så bliver det problem nok meget hurtigt løst, men regn stadigvæk med op til 12 ugers sagsbehandlings tid i værste fald. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/01-2010 20:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Til JNJ. Hvor finder du billige biletter??????? Mvh Nid. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/01-2010 21:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
TG950 skrev: sandsynligvis en misforståelse med den garanti, så hvis jeg var dig så ville jeg rette henvendelse til ULS, så bliver det problem nok meget hurtigt løst, men regn stadigvæk med op til 12 ugers sagsbehandlings tid i værste fald. Ja det med garantien er en misforståelse, med mindre I kun er buddagift. Du skal ikke regne med 12 uger sagsbehandling. Jeg selv og har hørt nu om tre andre tilfælde er sagsbehandlingen 1-2 uger ![]() |
|
|
|
| JNJ |
Lagt på d. 28/01-2010 21:15
|
Tak for svarene, jeg vil give ULS en uges tid før jeg rykker dem. Nid, de sædvanlig søgemaskiner til billige billetter, jeg har dog tidligere haft succes med at købe direkte fra de respektive flyselskabers hjemmesider. Ex Turkish Airlines til ca 3700 retur i januar - i dette tilfælde var den samme billet flere tusind dyrere via søgemaskinerne, mr. jet, travellink osv. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.