Se indlæg
 Udskriv debat
Invitation - Visumansøgning - Kæreste
Brum
Jeg vil have min Thai veninde på besøg i Danmark. Vi er kærester og jeg har besøgt hende 2 gange i Thailand i 2009. Nu vil hun gerne se Danmark og Europa og det passer fint - så kan vi afprøve om kærligheden er holdbar.

I den forbindelse skal hun søge VISA i BKK ved den danske ambasade. Jeg har læst om at der skal være en invitation - nogen der kender til hvordan den skal udformes?

Joe
I skal selfølgelig aflevere selve ansøgningen om visum på ambassaden, men derudover skal der vedlægges følgende ting:
1 billede af din veninde (3.5 x 4.5 cm)

Pas, gyldigt i mindst 3 måneder efter hjemrejse fra DK.

Invitation fra referencen i DK (dig) Du kan finde den her: http://www.ambban...irlfriend/

Muligvis lønsedler, selvom det dog ikke var nødvendigt for mig, da jeg for et par måneder siden var turen igennem.

Brum
Tusdinde tak for hurtigt svar - det var lige den jeg ledte efter!

Nu jeg har dig i tale....

Hvor lang tid tog det at få VISA for Jer?

Skulle hun have 40.000 bath på hendes konto?

Skulle du stille den mange gange nævnte bankgarenti?

TG950
Hvor lang tid tog det at få VISA for Jer? : op til 12 uger

Skulle hun have 40.000 bath på hendes konto? : Tjahh, er aldrig blevet brugt overfor mine / vores invitationer

Skulle du stille den mange gange nævnte bankgarenti? : hvis din pige har været i schengen før og udrejst efter reglerne så nej, hvis det er det første besøg så er sandsynligheden meget stor 99,99 %

Joe
12 uger er servicemålet. Vi fik visum på 4 uger efter ansøgningstidspunktet.
Du slipper ikke for at stille bankgarantien. Medmindre det er en ægtefælle, eller i måske før har søgt om visum til hende.
De 40.000 var også nødvendigt i vores tilfælde. Hun kan bare tage et kontoudtog med og vise på ambassaden.

jesperfrb
Min kæreste skulle have de 40000 baht på kontoen, og jeg skulle stille garanti, da hun var her i Julen/nytår 2008-2009!

Når så visum skal hentes, skal der være returbillet, samt rejsforsikring!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

kiml
Brum for nemhedens skyld skal du gøre det at du/i udfylder 2 skemaer 1) formel letter of invitation 2) application of schengen visa. dem kan finde på nettet på ny i Danmark. alt andet hvad du der efter skal bruge skriver udlændinge service til dig om.
ps. når i skal til Ambassaden husk kopi af alt pas. id og blå bog

Spring til debat: