Se indlæg
 Udskriv debat
Forskellige hotelpriser
I min søgen efter egnede hoteller i Thailand er jeg stødt på en for mig underlig prispolitik. For hvis jeg ser på et hotel hjemmeside, så ser jeg en pris, ser jeg så hotellet på fx hotels.com, ja så er det en helt anden og billigere pris.
Nu er min erfaring ikke så stor så derfor vil jeg høre jer erfarende Thailandsfarende om det virkelig kan passe, at det er det samme værelse der er tale om. Jeg sammenligner altid standard room double, og jeg kan spare fx 300 til400 baht pr overnatning, hvis jeg går udenom hotellets hjemmeside.Eller får man et dårligere værelse.
Så jeg er forvirret.

ThomasHOL
Du får det samme værelse billigere når du går uden om hotellets egen hjemmeside. Ja det lyder underligt men sådan fungerer det.

Nogle hoteller kan det være op til 50% man sparer men ofte er det ca 25%

Stampe
der var en der var hurtiger end mig så jeg sletter mit indlæg
LOL
'
Redigeret af Stampe d. 31/01-2010 00:36
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Gurk90
Erdbeer skrev:
Nu er min erfaring ikke så stor så derfor vil jeg høre jer erfarende Thailandsfarende om det virkelig kan passe, at det er det samme værelse der er tale om. Jeg sammenligner altid standard room double, og jeg kan spare fx 300 til400 baht pr overnatning, hvis jeg går udenom hotellets hjemmeside.Eller får man et dårligere værelse.
Så jeg er forvirret.

Det kan sagtens være at du får et "dårligere" værelse.
Jeg har boet en del på Mercure Hotel i Pattaya, og altid booket værelset via hotellets egen side. Måske 200-400 baht dyrere per nat, men jeg har altid fået et værelse på øverste etage(hotellet har 7 etager). Jeg har snakket med andre gæster, som havde benyttet sig af særlige tilbud, men som til gengæld typisk havde fået et værelse på etage 1-4. Der var også en del finske charter turister, som sikkert har fået værelserne endnu billigere, men som også altid boede på de nederste etager.

I Singapore har jeg boet to gange på Oriental hotel. Den ene gang var værelset købt til en meget lav pris gennem Singapore Airlines Stopover Holiday. Værelset var beliggende på en af de nederste etager, og uden nogen særlig udsigt. Den anden gang havde jeg booket gennem hotellets eget site, og fik et værelse på en højere beliggende etage, plus "fri" upgrade til "Harbour View" siden af hotellet.

Men der vil typisk være tale om samme type værelse, med samme indretning. Chancen for upgrades er typisk større, hvis du har betalt en højere pris.

thamarai
Hoteller har et netpris, ligesom alle andre salgsvarer har, således fx et rejsebureau kan leve af at videreudleje værelset, og købmanden kan leve af at videresælge mælken.

Visse hotelbooking-sider "snyder" dog hotellerne ved at dumpe prisen. Derfor har mange hoteller indført i sine kontrakter, at man ikke må sælge værelser via Internettet, men ikke desto mindre kører det alligevel videre.

Og jo, hvis man køber direkte fra hotellet, så tjener hotellet mere, end hvis man går via en "mellemmand", og er denne mellemmand ikke en loyal samarbejdspartner, så placeres gæsterne naturligvis derefter.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
hanspeter
Netsider kan tit sælge værelserne billigere, da de har en større omsætning end hotellernes egen hjemmeside. Hotellerne bliver ikke "snydt" da de selv suverænt selv bestemmer hvilken bookingsider de samarbejder med. Sådan har jeg fået det oplyst. Du kan ikke altid finde de samme hoteller på alle bookingsider. Jeg har ikke selv reserveret på den måde i Thailand, men dog mange andre steder i verden og min erfaring er, at hvis man bestiller et superior værelse, ja så får man et sådan værelse. Hverken bedre eller dårligere. Engang fik jeg at vide ved indcheckingen i Istanbul, at da vi jeg havde købt værelset gennem booking.com, ville vi få et værelse på øverste etage, fantastisk udsigt, men dem som havde købt gennem et rejsebureau, pakkerejse og charterturister ville blive placeret længere nede. Vi betalte kun lidt over halv pris fra listeprisen i receptionen. Vi betalte en fair pris, mens det ville have været alt for dyrt og det ikke værd, hvis vi havde betalt den officielle pris.
Et lille tip, brug ikke netsider , hvor du betaler for dit fulde ophold, så er pengene ligesom spildt, hvis du ikke kan li' hotellet eller værelset. Brug sider som booking.com, hvor man normalt betaler direkte til hotellet, når du rejser fra værelset. Har selv prøvet at komme til et hotel jeg ikke brød mig om, boede der en nat, fandt selv et andet, og betalte selvfølgelig kun for den ene nat.
PS. Det kan ikke altid opfyldes, men hvis man skriver i bookningen at man ønsker et værelse på den og den etage, ja hvis der er ledige værelser når du ankommer,vil hotellet for det meste opfylde ønsket.

Spring til debat: