Se indlæg|
Sygesikringskort
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 31/01-2010 10:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Min kone har været på folkeregisteret og tilmelde sig CPR-registeret. men hun har stadig ikke modtaget et sygesikringskort. Der er gået ca 3 uger. Hvor længe har i andre ventet på at de har sendt kortet ? Redigeret af styx32 d. 31/01-2010 10:48 |
|
|
|
| Thai72 |
Lagt på d. 31/01-2010 10:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 125 |
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg mener der gik lidt længere tid, eftersom reglen var, at min kone ikke kunne modtage hjælp 4 eller 8 uger efter hun var kommet til landet. Hvis der går en uge mere havde jeg ringet til kommunen! |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 31/01-2010 11:02
|
Når hun har Cpr-nr så er hun vel også dækket af den danske sygesikring vil jeg da mene. på lige fod med en alm. dansker |
|
|
|
| Thai72 |
Lagt på d. 31/01-2010 11:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 125 |
Jeg erindrer at der skulle gå noget tid før hun var dækket. Dette kan naturligvis være ændret. Skulle hun have brug for lægebesøg, så brug dit eget sygesikringskort hos din læge. Det skulle være en meget afstumpet læge der ikke går med til dette, når hun nu opholder sig helt legalt i landet. |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 31/01-2010 11:29
|
det er hvis ikke helt fair hvis man får en karentæne periode på 1 mdr når man opholder sig lovligt i Danmark.. Er der nogen der kan bekræfte at man ikke får sit kort med det samme ? Redigeret af styx32 d. 31/01-2010 11:45 |
|
|
|
| helgegedser |
Lagt på d. 31/01-2010 12:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Jeg husker ikke hvor lang tid der gik i vores tilfælde, men det ligger helt fast at hun er dækket fra den dag hun har personnummer. Jeg ville da spørge kommunen hvordan i forholder jer i tilfælde af lægebesøg. Det er da bare at ringe til borgerservice. MVH |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 31/01-2010 12:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
styx32 skrev: det er hvis ikke helt fair hvis man får en karentæne periode på 1 mdr når man opholder sig lovligt i Danmark.. Er der nogen der kan bekræfte at man ikke får sit kort med det samme ? Jamen, min eks. kom til Danmark første gang for snart 20 år siden og Gladsaxe kommune gjorde et stort nummer ud af at undersøge om hendes hjemegn lå ind under Chiang Mai eller Chiang Rai's amter, i så fald ville hun få karantæne på 6 måneder pga den daværende AIDS/HIV-epidemi i Nord-Thailand!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 31/01-2010 12:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Sygesikringsbevis Ifølge Bekendtgørelse af lov om offentlig sygesikring § 1 stk. 3, har personer der flytter til Danmark fra udlandet først ret til lovens ydelser 6 uger efter tilflytning. ![]() [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| maaj |
Lagt på d. 31/01-2010 12:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Ved vores familiesammenføring sidste år blev tilladelse meddelt den 17. september. Den 21. september var vi på borgerservice for tilmedling til folkeregister og valgte også læge samtidig. Den 1. oktober brev fra Det centrale personregister med meddelelse om CPR-nr. og den 3. oktober kom det gule sundhedskort. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.