Se indlæg
 Udskriv debat
Legalisering af dokumenter i Danmark
maaj
Hej.

I dag var vi nede på det lokale sognekontor for at få ændret min kones efternavn. Vi havde udfyldt alle papirer og medbragt pas, opholdtilladelse, vielsesattest, id-kort m.v., men det var ikke nok. De vil også have en fødsels-og/eller navneattest fra Thailand. Denne attest har min kone også med til Danmark, men det er på Thailandsk og skal oversættes til dansk eller engelsk. Såfremt det var i Thailand kender jeg proceduren med oversættelse til engelsk, herefter stempel i udenrigsministeriet og derefter den danske ambassade.
Er der nogen som ved om det kan gøres i Danmark, og hvordan er proceduren? Oversættelse ved translatør er ikke noget problem, men skal dokumentet efterfølgende legaliseres i udenrigsministeriet og/eller den thailandske ambassade?

MVH
Maaj

patrickjossey
Hej maaj, send det til et oversaetelse bureau i thailand som jeg selv har gjord jeg kender et god oversaetelse bureau, billige og er godkent af forskelige ambassade i BKK, de oversaetter fra Thai til Englesk og den sidste gang jeg har bruge det, var det ingen pbm med de region. this du vil have adressen, send bare ahoo.comen mail til:

kimkingo
Hej Maaj.
Min kone har lige fået lavet det samme. Hun skulle kun medbringe pas-vielsesattest-sygesikringsbevis. Samt selvfølgelig udfylde papirer og betale ca. 450 kr. Det var alt så var det klaretWink
Så jeg forstår ikke alt det bøvl som du har?
Good weekend
Kimkingo

Spring til debat: