Se indlæg|
Thailandske kvinder og job statestik
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2010 12:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Varmer helt mit hjerte at læse dette: http://www.nyidan...rbejde.htm Min kone snakker heller ikke om andet end arbejde, men hun er nød til at slå lidt koldt vand i blodet indtil hun har lært mere Dansk. Selvom hun lige har bestået første modul skal der mere til. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 04/02-2010 12:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ja det er en dejlig nyhed, håber de læser det inde på um
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| uan |
Lagt på d. 04/02-2010 14:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Ezal skrev: Varmer helt mit hjerte at læse dette: http://www.nyidan...rbejde.htm Min kone snakker heller ikke om andet end arbejde, men hun er nød til at slå lidt koldt vand i blodet indtil hun har lært mere Dansk. Selvom hun lige har bestået første modul skal der mere til. Ja lad os få flere thai-kvinder til DK, hvilket vil berige det danske samfund..... Der er mange stedet, f.eks hoteller, hvor man benytter engelsk talende personale... Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 04/02-2010 14:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Det overrasker mig på en måde ikke. De fleste thai'er der kommer til DK er jo nok gift med en dansker. Derfor også væsentlig mere integreret end andre ikke vestlige indvandre som er gift med en fra sit hjemland. ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 04/02-2010 14:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hfb skrev: Det overrasker mig på en måde ikke. De fleste thai'er der kommer til DK er jo nok gift med en dansker. Derfor også væsentlig mere integreret end andre ikke vestlige indvandre som er gift med en fra sit hjemland. ![]() du siger noget.. men mon ikke det også har noget at gøre med deres opdragelse.. jeg mener de lærer fra start de skal tjene penge, hvor børn fra vestlige egne måske, er lidt mere priviligeret og ikke er så beviste om hvad de bruger eller tjener af penge. (de får bare flere af mor og far) hos muslimerne er det manden der tjener pengene og det er svært at overbevise dem om andet. så der sidder kvinderne derhjemme, sikkert ikke alle muslimer men helt sikkert mange, og det er noget der tager mange generationer at ændre på
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 04/02-2010 15:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Beskæftigelsesfrekvensen blandt thailandske kvinder har således nærmet sig frekvensen for de etnisk danske kvinder, som er på 77 pct. i 2008 det er lidt en overraskelse ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/02-2010 21:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Herlig læsning, lad os få nogle flere Thailænder til DK statistiken siger jo alt, jeg bidrager med 1 stk til april,hun vil også gerne arbejde, hvis ingen arbejde, ingen penge til mad, sådan er det jo også i Thailand, det kunne mange herboende med anden etnisk baggrund SGU lære meget af, men der er åbenbart stor forskel på folk MVH NID. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 04/02-2010 21:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
øh, er de ikke altid på arbejde? kunne ikke lade være, slå mig bare ![]() Okay, seriøst er det da godt med arbejdssomme indvandrere, vi får brug for dem, ligemeget hvor de kommer fra, når halvdelen af den nuværende befolkningen er på pension om nogle år. Hvem skal ellers holde hjulene igang, når vi alle er på efterløn, førtidspension, folkepension osv, Redigeret af hanspeter d. 04/02-2010 22:00 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/02-2010 22:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Hanspeter øhhh den kommentar fri os fra den tak.![]() MVH NID. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 04/02-2010 22:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Oh Nid, vær ikke så nærtagede, det var en joke, udfra hvad vi bla alle læser her på DTW. Jeg glæder mig over alle som finder lykken, I min pande står der: Lad alle racer, kulturer, og klasser blande blod og sæd, det bliver menneskeheden kun stærkere af. Indavl kommer der ikke noget godt ud af, kun racisme og fordomme. Så held og lykke |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 04/02-2010 23:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
De seneste ti år er andelen af thailandske kvinder i den erhvervsaktive alder (16-64 år), som er i beskæftigelse, steget mærkbart. I 2001 var det 56 pct. af de thailandske kvinder, som var i beskæftigelse, i 2008 er dette tal steget til 70 pct. ... Ja ' den er så også steget tilsvarende mærkbart på massageklinikkerne !!
Redigeret af sabai sabai d. 04/02-2010 23:54 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/02-2010 00:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
sabai sabai skrev: De seneste ti år er andelen af thailandske kvinder i den erhvervsaktive alder (16-64 år), som er i beskæftigelse, steget mærkbart. I 2001 var det 56 pct. af de thailandske kvinder, som var i beskæftigelse, i 2008 er dette tal steget til 70 pct. ... Ja ' den er så også steget tilsvarende mærkbart på massageklinikkerne !! ![]() Ok - det lyder da godt, så har du da flere at vælge imellem. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2010 11:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
denne gode nyhed bekræfter vist bare noget vi alle vidste i forvejen, |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/02-2010 13:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kvinderne fra Thailand er også meget motiveret, det handler om at tjene kassen, og få sendt pengene hjem, det kan ikke være anderledes. Kvinder jeg har talt med i Thailand, lader også børnene blive hos familien, så de kan koncentrere sig fuldt om at arbejde, ja og så manden naturligvis. |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 05/02-2010 14:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
er det ikke generalt at dem fra asien er meget arbejdsomme. man ser dem altid arbejde , jeg tror det er deres baggrund der gør at de er stolte af at klare sig selv |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

MVH NID.