Se indlæg|
pengeoverførsel til bangkok bank
|
|
| waree |
Lagt på d. 11/02-2010 09:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
hejsa lidt hjælp ønskes jeg skal bruge 130000.00 dkr. hvordan får jeg dem lettest herud, el. er de nemmest at bruge dankortet jeg har konto i bkk bank hvad er billigst |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 11/02-2010 09:28
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Puha det var mange penge, så store beløb kommer jeg aldrig op på desværre. Men jeg ville overføre dem i mindre beløb, mener ikke man må overføre så mange penge på engang. Jeg er ikke helt klar over det, men mener det er noget med 70.000 kr. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 11/02-2010 09:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det er billigst at sende dem via banken. Det vil koste dig alt for meget at hæve via credit kort derude. Og der skulle ikke være nogle problemer i at overføre dem via banken. Har prøvet at overfører større beløb uden problemer.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 11/02-2010 10:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Hej, Jeg har mange gang flyttet store beløber fra Danska Bank i Danmark til banker i Thailand, og det er ikke noget problem. Du kan kun sende 100.000 danske kroner ad gangen, via internet banken, og husk at sætte flubenet i boksen hvor sender og modtager deles on omkostninger det er det billigeste, bankerne har godt nok hævet nogle gebyrer efter finans krisen, men det er nok den billigste måde at bruge sin internet bank. Når du bruger dit visa eller master kort i Thailand får du en meget dårlig kurs, du kan checke på en Thai bank hjemmeside. www.scb.co.th |
|
|
|
| sula |
Lagt på d. 11/02-2010 11:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 222 |
mener at det højeste beløb er 50.000 kr over det skal det indberettes til myndigheder, det var hvad vi fikat vide i banken |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 11/02-2010 12:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
sula skrev: mener at det højeste beløb er 50.000 kr over det skal det indberettes til myndigheder, det var hvad vi fikat vide i banken Der er ingen begrænsninger på hvor stort et beløb du kan overføre til udlandet - forudsat det er dine penge ![]() Beløb over 100.000 DKK skal indberettes i henhold til skattekontrol loven: Maks. pengeoverførsel til udlandet uden anmeldelsespligt 100.000 DKK (§ 11 A, stk. 8) Derudover er der naturligvis forskel på hvor stort et beløb som de forskellige banker tillader at man selv flytter via sin netbank. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 11/02-2010 12:24
|
Kære Sula. Nu er der så mange der MENER mangt og meget her på denne side UDEN at ViDE det med sikkerhed, men jeg kan fortælle dig og alle sammen her på siden med sikkerhed at jeg har i flere omgange har flyttet mange penger til Thailand og hver gang har maximum beløbet været 100.000 danske kroner ad gangen, det er fra Danake Bank, men jeg går da ud fra at reglerne er de samme i andre danske banker. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 11/02-2010 12:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
I januar 2007 gik jeg i banken (Danske Bank) og fik dem til at overføre 550.000 kr til min konto i Bangkok Bank. Overførslen kostede 100 kr. Jeg skulle oplyse formålet med overførslen, men har intet hørt fra de danske myndigheder. Det var helt uden problemer.
Peter
|
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 11/02-2010 12:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Fido skrev: sula skrev: mener at det højeste beløb er 50.000 kr over det skal det indberettes til myndigheder, det var hvad vi fikat vide i banken Der er ingen begrænsninger på hvor stort et beløb du kan overføre til udlandet - forudsat det er dine penge ![]() Beløb over 100.000 DKK skal indberettes i henhold til skattekontrol loven: Maks. pengeoverførsel til udlandet uden anmeldelsespligt 100.000 DKK (§ 11 A, stk. 8) Derudover er der naturligvis forskel på hvor stort et beløb som de forskellige banker tillader at man selv flytter via sin netbank. Nordea oplyser, at der er anmeldelses pligt for beløb over kr. 50.000.- >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 11/02-2010 12:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
De fleste private netbanker har en beløbsbegrænsning på mellem 100.000 - 250.000 afhængig af hvilken bank du benytter. Du kan dog altid få din bank til at overføre ubegrænset beløb. Kan ikke huske beløbet før end de skal melde det til Nationalbanken.. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 11/02-2010 12:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
VIP skrev: Fido skrev: sula skrev: mener at det højeste beløb er 50.000 kr over det skal det indberettes til myndigheder, det var hvad vi fikat vide i banken Der er ingen begrænsninger på hvor stort et beløb du kan overføre til udlandet - forudsat det er dine penge ![]() Beløb over 100.000 DKK skal indberettes i henhold til skattekontrol loven: Maks. pengeoverførsel til udlandet uden anmeldelsespligt 100.000 DKK (§ 11 A, stk. 8) Derudover er der naturligvis forskel på hvor stort et beløb som de forskellige banker tillader at man selv flytter via sin netbank. Nordea oplyser, at der er anmeldelses pligt for beløb over kr. 50.000.- Lad os se hvad skattefar siger: http://www.skm.dk...ollov.html
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 11/02-2010 12:51
|
Indlægger går ud på hvordan man nemmest og billigst kan få 130000 danske kroner flyttet ud til Thailand, og svaret må nok være, via internet bank, jeg går ud fra at han er i Thailand i øjeblikket fordi han spørger hvordan får jeg dem nemmes herud. |
|
|
|
| Thai72 |
Lagt på d. 11/02-2010 13:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 125 |
Vil det sige at meningen med, at oplyse større pengebeløb til de danske myndigheder, er at myndighederne vil vide hvad pengene skal bruges til ? Hvis de skal bruges til f.eks. at bygge et hus, går jeg ikke ud fra at de danske myndigheder kommer og tjekker om det nye hus så rent faktisk er bygget ? |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/02-2010 13:48
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Underligt at der er først er anmeldelsespligt ved 100.000 kr ved overførelse, når anmeldelsespligten går ved 75.000 kr (10.000 euro) hvis man stopper pengene i lommen. http://www.skat.d...oId=159502 Men uanset hvad så er det selvfølgelig muligt at medtage eller overføre 130.000 kr på én gang uden problemer. I hvert fald så længe man ikke har noget at skjule. Man skal blot huske på anmeldelsespligten. Skat har mulighed for at tilbageholde pengene. Det sker, når de vurderer, at pengene kan stamme fra ulovligheder, eller at pengene kan blive brugt til ulovlige formål, som fx terrorisme. Tilbage holder de dine penge, er det politiet, der undersøger sagen. Desuden kan man få en bøde. Formularen der skal anvendes kan ses her: Til andet EU-land: http://www.skat.d...x?Id=22631 (PDF-fil) Ud af EU: http://www.skat.d...x?Id=22358 (PDF-fil) Redigeret af Webmaster d. 11/02-2010 13:50 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/02-2010 13:53
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Thai72 skrev: Vil det sige at meningen med, at oplyse større pengebeløb til de danske myndigheder, er at myndighederne vil vide hvad pengene skal bruges til ? Hvis de skal bruges til f.eks. at bygge et hus, går jeg ikke ud fra at de danske myndigheder kommer og tjekker om det nye hus så rent faktisk er bygget ? Ja de vil sikkert meget gerne vide om du bygger ejendom eller andet de kan beskatte. En druktur kunne være en anden mulighed. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Thai72 |
Lagt på d. 11/02-2010 13:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 125 |
...til en druktur...nææh, jeg er slet ikke den type ![]() |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 11/02-2010 14:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Fido skrev: VIP skrev: Fido skrev: sula skrev: mener at det højeste beløb er 50.000 kr over det skal det indberettes til myndigheder, det var hvad vi fikat vide i banken Der er ingen begrænsninger på hvor stort et beløb du kan overføre til udlandet - forudsat det er dine penge ![]() Beløb over 100.000 DKK skal indberettes i henhold til skattekontrol loven: Maks. pengeoverførsel til udlandet uden anmeldelsespligt 100.000 DKK (§ 11 A, stk. 8) Derudover er der naturligvis forskel på hvor stort et beløb som de forskellige banker tillader at man selv flytter via sin netbank. Nordea oplyser, at der er anmeldelses pligt for beløb over kr. 50.000.- Lad os se hvad skattefar siger: http://www.skm.dk...ollov.html ![]() Bøjer mig...men utroligt at Nordea ikke er opdateret. Husker, at det før i tiden var Nationalbanken der skulle indberettes til ved større pengeoverførsler. Er det slut nu? >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.