Se indlæg
 Udskriv debat
I give you fifty bath!
Klovn
mange ser det som en sport at (prutte om prisen) men hvor langt kan man/skal man gå ned fra den første
pris på varen? selv om man ikke skal lade sig snyde, mener jeg at der må være en vis anstændighed når man
går ned i pris! har ved flere lejligheder oplevet hvordan turister har skambudt på ure ude på jomtien-pattaya,
de har måske virket intereseret og den stakkels sælger har vist alle sine produkter frem,hvorefter den rige farlang
har brugt 1 time på ingenting,fordi han ikke kunne komme fra 100 til 50 bath,jeg ved ikke hvad i synes men i
min verden er det sgu" for meget af det gode.Hammer

Thai72
- Jeg er helt enig med dig!
Der må være grænser for hvor fedtet man kan være.

Dennis Damgaard
Thaierne spare jo selv 5.bath hvis man skal så skal man.LOL LOL
www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
sony
Mange gange er de sælgere også selv skyld i det, de kan ikke tage et nej for et nej når man ikke vil købe deres ting. Hvor mange gange har man ikke siddet eller lagt på en strand hvor de kommer rendende konstant hele tiden.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Thai72
Dennis Damgaard...fin video...det vil jeg prøve næste gang jeg er på strøget i KBH...Grin
Redigeret af Thai72 d. 11/02-2010 14:00

hfb
Thai72 skrev:
Dennis Damgaard...fin video...det vil jeg prøve næste gang jeg er på strøget i KBH...Grin

Du skal bare vælge det rigtige tidspunkt, så er det ikke et problem Hehe-guy

joensen
Når man handler i Thailand skal man prutte alt det man har lært, et er helt sikkert, de sælger ikke varen hvis de ikke tjener på den, de siger altid at de kan ikke gå længere ned i pris og bla, bla,bla, men de er så fulde af løgn, en `T-shirt koster 5-10 bath at producere og de sælger den for 200-300 bath, hvis de får solgt en T-shirt til 300 baht en enkelt gang saå er deres dag reddet, ikke fordi de tjente 300 bath ,men fordi de snød turisten for 300 bath.

Jeg var på Puket i 2004 der så jeg en DVD afspiller, de ville sælge den til mig for 13000 bath, men jeg var ikke interreseret,men han kom efter mig 200-300 meter hen ad vejen og endte på 9000 bath, men jeg var ikke interreseret, så sagde han at han havde brugt meget tid på nig, jeg sagde sgu det samme til ham, og bad ham om at smutte for jeg ville være i fred.
2 dage senesre var jeg i Songkhla og så den samme kompakte DVD spiller på markedet, jeg spurgte on prisen, han sagde 7000 Bath og jeg sagde 3500 bath og han sagde ok, og begge var glade.

Det er umuligt at vide hvad ting koster, der er jo inger priser på, så du må selv vurdere hvad du vil give for skidted.

FCKdk
joensen skrev:
Når man handler i Thailand skal man prutte alt det man har lært, et er helt sikkert, de sælger ikke varen hvis de ikke tjener på den, de siger altid at de kan ikke gå længere ned i pris og bla, bla,bla, men de er så fulde af løgn, en `T-shirt koster 5-10 bath at producere og de sælger den for 200-300 bath, hvis de får solgt en T-shirt til 300 baht en enkelt gang saå er deres dag reddet, ikke fordi de tjente 300 bath ,men fordi de snød turisten for 300 bath.

Jeg var på Puket i 2004 der så jeg en DVD afspiller, de ville sælge den til mig for 13000 bath, men jeg var ikke interreseret,men han kom efter mig 200-300 meter hen ad vejen og endte på 9000 bath, men jeg var ikke interreseret, så sagde han at han havde brugt meget tid på nig, jeg sagde sgu det samme til ham, og bad ham om at smutte for jeg ville være i fred.
2 dage senesre var jeg i Songkhla og så den samme kompakte DVD spiller på markedet, jeg spurgte on prisen, han sagde 7000 Bath og jeg sagde 3500 bath og han sagde ok, og begge var glade.

Det er umuligt at vide hvad ting koster, der er jo inger priser på, så du må selv vurdere hvad du vil give for skidted.

Hva-bah? T-shirt produceres for 5-10baht, har Du spist søm eller hvad????
Jeg er udmærket klar over at der er forskel på indkøb og udsalg, men
den der holder altså ikke!!!! Mest almindeligt for de ting Du ser udbudt
i turistområderne er at sælger har købt varerne for 30-50% af hvad
Du med rimelig fornuft kan prutte dem ned på!!!!
De varer der sælges henter sælger ikke direkte hos fabrikanten i Kina, Taiwan eller whereever it's made!!!! De går igennem mange led, der hver især skal have deres bid af kagen....
I øvrigt lyder en DVD-afspiller til 3500baht som en rigtig dårlig forretning!!!!
Det svarer ca. til knap 600 Danske kr., hvilket er i den absolut dyre
ende, hvis Du går ned i din lokale FONA.
Den må være meget avanceret....Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Webmaster
FCKdk skrev:
I øvrigt lyder en DVD-afspiller til 3500baht som en rigtig dårlig forretning!!!!

Det var tilbage i 2004 som jeg læser det. Prisen er siden da faldet voldsomt.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
FCKdk
Webmaster skrev:
FCKdk skrev:

Yes sir, Du er skarp i dag!!!!Wink

FCKdk

.

vandango
Webmaster skrev:
FCKdk skrev:

Det var de sandelig også i 2004.

kiml
jeg har lige købt en i tesco lotus til 690 bath som viker fortrinligTil hest

Saendaeng
Jeg elsker at stå og prutte med dem om prisen. Starter gerne med det halve.Så plejer vi at mødes et på midten. Hvis de sælger så tjener de også penge.
Fordi har flere penge behøver jeg vel ikke betale overpris.Smile

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Meget få af de sælgere man møder f.eks. på Walking Street sælger fra "eget lager". e har slet ikke penge til at investere, de finder en forhandler og for så varerne i kommision, med besked om at prisen er sådan og sådan og så meget til sig selv.

Alt hvad de går under er direkte tab i provisionen for dem. Mister de den mindste lille ting så er det at betale af egen lomme, på samme måde som kassedamen i supermarkedet skal svare personligt for hver Baht der er solgt for. Er der manko så må de betale her og nu, ikke noget med at vente til næste lønningsdag.

Så fedterøve - drik en bajer mindre så bliver der nok råd til at betale lidt mere, for en vare I skulle betale mere end det dobbelte for hjemme.

Saendaeng, er for så vidt enig, men hvad er overpris når du ikke kender indkøbsprisen, som jo under ingen omstændigheder bare nærmer sig 5-10 Baht, hvor latterlig en kommentar at læse fra joensen som åbenbart ikke kender en skid til østen.

Skeptikeren

DKPete
Kender en ur sælger i Hua Hin - han køber ure i Bangkok...pr kilo... og sælger aldrig aldrig under kost pris - også selvom man forhandler 50-60% ned Grin
Har også noteret at Phuket og Samui er dyrere end Hua Hin og Bangkok.

ThomasHOL
joensen skrev:

Det var da en gang vrøvl du kommer med der. En T-shirt koster meget mere for den handlende end de 5-10 baht som du siger. Jeg vil gætte på at en T-shirt til 300 baht koster 100-150 for dem at købe, for sælgeren er jo kun sidste led i produktions kæden som går fra bonde/råstof udvinder - forarbejdning til stof - forarbejdning til tøj og mellem disse led er der også en transportør som vil tjene penge.

Saendaeng skrev:
Jeg elsker at stå og prutte med dem om prisen. Starter gerne med det halve.Så plejer vi at mødes et på midten. Hvis de sælger så tjener de også penge.
Fordi har flere penge behøver jeg vel ikke betale overpris.Smile

Som jeg ser det så er det lidt princippet. Når os blege danskere kommer lægges der automatisk godt oven i prisen i forhold til hvad de vil tage for den til Thaier. Hvis i går med jeres koner / kærester er det jo ikke unormalt at de kan købe ting til den halve pris af hvad de forlanger af os. Derfor skal man handle da den pris de lægger ud med allerede er tillagt de de forventer at skulle handle den ned med.

FCKdk
ThomasHOL skrev:

Som jeg ser det så er det lidt princippet. Når os blege danskere kommer lægges der automatisk godt oven i prisen i forhold til hvad de vil tage for den til Thaier. Hvis i går med jeres koner / kærester er det jo ikke unormalt at de kan købe ting til den halve pris af hvad de forlanger af os. Derfor skal man handle da den pris de lægger ud med allerede er tillagt de de forventer at skulle handle den ned med.

Det er ren indbildning, det der....
Så meget bliver der heller ikke fyret op under prisen, men en Thai der tinger om prisen får måske nogle ekstra få %, ligesom
ved køb af større forbrugsgoder(bil, mc, pc, swimmingpool, hus) får Vi
måske ikke så meget service med i prisen, som en Thai, nok mest
fordi Vi er uvidende om betingelserne og så sprogbarrieren, køber og
sælger imellem....Bla bla bla

FCKdk

.

Saendaeng
Der bliver altid lagt ekstra oven i. Har prøvet på Phuket at en t shirt koster 450 Baht , men da konen gik ind bagefter fik hun den samme til 150 Baht. Så mon ikke der kan pruttes rundt omkring. Selvfølgelig til en hvis fornuft.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
cesse
En almindelig T shirt uden tryk kan fås til 100 b på et marked
Vel og mærket en i god kvalitet

Hilsen Cesse

ThomasHOL
FCKdk skrev:
Det er ren indbildning, det der....
Så meget bliver der heller ikke fyret op under prisen, men en Thai der tinger om prisen får måske nogle ekstra få %, ligesom
ved køb af større forbrugsgoder(bil, mc, pc, swimmingpool, hus) får Vi
måske ikke så meget service med i prisen, som en Thai, nok mest
fordi Vi er uvidende om betingelserne og så sprogbarrieren, køber og
sælger imellem....Bla bla bla

Sig du det til min svigermor. Jeg ved at hun flere gang har fået ting forhandlet ned i under ½ pris af hvad min svigerfar skulle betale. De praktiserer at min svigerfar finder det de skal have og så køber hun det og det er ikke et par % de sparer. Det er da også tit at man på markeder ser ting mærket med feks 600 baht som thaierne så får til ca 300.

Men husk på at nu taler vi turist steder der er altid lagt rigeligt oven i i forvejen. Kommer vi ud lokale steder som normalt handler med thai'er så er det naturligvis en anden sag.

Spring til debat: