Se indlæg
 Udskriv debat
Letters from my GF in thailand
Læs lige det herGrinGrinGrin

Dear chuck:

I love you and miss you too much. Now I have problem.I tell you before my
buffalo was sick. Now it die. Fall down in middle of rice field. When it
fall, it land on papa and break his leg in three places. Now he can not
work. Brother me make stretcher from bambo she take from roof of house. Then
roof fall and rain get in house. Moma take papa to hospital on motorcycle.
She have accident coming home. Run into police car. Brother me to blame.
Police say we have to pay big money. Motorcycle ok. Police car kaput. Moma
now have heart poblem. Doctor say she need triple by-pass. I not understand
what is. He say you understand. Up to now I only work cashier in bar and not
go with man. I wait for yopu to come back pattaya. If you will help me I
have to go with many many many manymany man to pay bills. The old people in
my village think that it is all your fault. If you send money to buy
medicine for sick buffalo when I ask then it not die. Papa not break
leg.house still have roof mama not run in police car Mama not have heart
problem. Please send 200,000 baht for my bank account. Papa fix 10,000 new
roof:30,000 fix police car:100,000 mama fix. I takeoff 2,000 baht for sell
buffalo meat but have to pay more hospital bill for 24 people have problem
eat bad meat-12,000. I not know money usa but friend say it is about 41.54
baht. This mean you send me 15,000 usa. Little bit mone for important man
like you. I love you too much you sexy man. Da

Letter no 2

Dear Chuck :

I have not get leter back from you . Plese write back.
I tell you about acident before. Now family rent money already from friend police man but have to pay back and when pay back we have to pay back more than rent. I dont understand they say you understand. Moma stay hospital now. By-pass operation finit . I tell roof fell down after have rat to much come in house Papa can not walk becouse Buffalo fell on him, My brother go take rat poisen for kill rat in house him go take rat poisen and when him go back him fell in water for shrimp farm whit poisen. All shrimp now dead. Owner wery wery wery angry Brother. Brother afraid and run away hide . Owner take police come our house , same police moma crash motocykle into .Police and owner shrimpfarm good friends . We have to pay shrimpfarm big money. We not have money . Brother go to Monkey home. Now I work bar no go whit man but one man want to marry me. I say I have men I wait for you. I have to stop work and go take care of moma and papa but what can I do ? I no have money . my boss in bar give me money for buss go home.
Shrimp farm owner want 340 000 bath for brother fell whit poisen. We rent 200 000 already but have to pay back 300 000. Everyting togeter is 640 000 bath. Please help us and send money. If pay back my brother can come out from monkey home and take care of family and I can work again wait for you my sexy man. Somebody tell me Dollar go down and if you good ideea you send money now if wait you lose. I don’t understand but they say you understand. Please send 22 000 Dollar to my bank.
I don’t know why this happen . Everything start when buffalo you by for us start sick.
Love you very much.
Da.

Mintz
AHHAHAHAHA DEN ER TOLTALT GOD ! det klade jeg for virkelighed!
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

thaikurt1
Det er der mange der falder for og sende pengen.Wink

SmileCoolAngry
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Mintz
for mig . kan jeg jo se med det samme at hun tage røven på ham .. typisk sådan noget .. selv min mor gøre det mod mig..Cool
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Suk Rak Ning
Kender desværre også tilfælde, hvor en Thai som bor i DK har samme prbl. hver gang de ringer til Fam. i TH så er verden faktisk gået under.

At man sender penge til Fam. i TH syntes jeg da er helt fint, men alt med måde.

Mvh. Suk....................Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

high-tower
Jeg er enig Suk,

Det er for de fleste thai´er naurligt at hjælpe familien hjemme.

Jeg sender så nogle penge hver måned - et fast beløb jeg har aftalt med min kone.

Jeg har også sagt at uanset hvad der sker i familien, så bliver der ikke sendt mere end vi har aftalt.

Når så engang min kone selv begynder at få en indtægt, jamen så kan hun jo selv afgøre om hun vil sende flere til den tid.

Jeg sender 10.000 Baht hver måned - hvilket jeg mener er passende - i hvert fald er det da åbenbart nok til at hendes far som er omkring de 50 har valgt at gå hjemme.

Forleden da min kone ringede hjem var familien kede af det, da søsterens søn på 9 år (søsteren er hjemmeboende med 2 børn), havde fået sin fine nye cykel stjålet i skolen. - Åbenbart fordi han havde været så letsindig at glemme at låse den...

Bare ærgerligt.... men for at være ærlig rager det mig en fjer. Hvis faderen som er sund og rask vælger at gå derhjemme og hygge sig med lidt hobby fiskeri, så må de jo have penge nok.

I hvert fald sender jeg ikke en krone mere end vi har aftalt.

Det kan måske lyde hårdt, men inden min kone og jeg blev gift aftalte vi dette på forhånd - og der er hverken sure miner eller noget over det.

Men jo, jeg kan godt blive lidt træt af at nogle thai´er tro vi har penge som græs.

Min kones mor har også ivrigt fortalt min kone om at hendes kusine nu har købt et fint hus til moderens søster.

Ikke at hun forlangte at få et også, men det skulle jo lige nævnes...

Sådan noget bliver jeg sur over - også fordi min kone er den der sørger bedst for familien.

Men jeg tror det er vigtigt inden man gifter sig med en thai, at gøre sig nogle overvejelser - vores løsning virker i hvert fald.

Suk Rak Ning
Hej !

Det med at sende penge til familien i Thailand er ikke bare naturligt, men mere en naturlig pligt.
10.000 THB pr.md. syntes jeg da lyder fornuftigt, jeg boede få år tilbage med en Thailandsk kvinde og hendes datter i Danmark og sendte ca. det samme beløb pr. md.
Min daværende kæreste's datter som var 4 år da jeg lærte dem at kende, jeg syntes at det var vigtigt for den lille pige ( født i Danmark ) at lære noget om Thailand og også sprog, vi var også i Thailand sammen og den lille syntes at det var lidt " blæret " at kunne en smule Thai, ja hun kunne faktisk mere end mig på det tidspunkt, hvilket vi jo alle syntes var morsomt.

Den lille vil forresten heller ikke konfirmeres, for som hun siger " jeg er buddhist " Smile..................

Måske jeg kom lidt uden for emnet, men hva'.................Wink

Venlig hilsen Suk........................Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

jorn
High Tower skriver
Jeg sender 10.000 Baht hver måned - hvilket jeg mener er passende - i hvert fald er det da åbenbart nok til at hendes far som er omkring de 50 har valgt at gå hjemme.

SuK skriver[quote][Det med at sende penge til familien i Thailand er ikke bare naturligt, men mere en naturlig pligt.
10.000 THB pr.md. syntes jeg da lyder fornuftigt, jeg boede få år tilbage med en Thailandsk kvinde og hendes datter i Danmark og sendte ca. det samme beløb pr. md.
/quote]

Som du skriver suk, det er naermst en pligt at sende penge hj til familien og det er der mange grunde til.Smile

Jeg blander mig ikke ret meget i hvor meget min kaerste sender hj. Men i starten havde vi det paradoksale problem, at familien stillede stoerre og stoerre krav hvilket betoed, at de toemte min kaerstes lommer, som saa betoed at min kaerste kom til mig med alle regninger og div. Jeg lidt taenkte over hvad der foregik og saa tog vi en lang snak om tingene.

Jeg foreslog et fast beloeb, ca 10.000,b. pr. md osv, samt at jeg gjorde det klart for min kaerste at vi ikke har faelles oekonomi, at jeg har min egen familie i danmark at forsoerge og at jeg ikke er mange millionaer. Det er fair for os da min kaerste tjerner stort set det samme som jeg!

Der var nogle sorte dage, men nu to aar senere saa taler vi ikke om penge i forhold til familien, jeg stikker svigermor en 1000,- naar vi er paa besoeg.

Naturligvis kan der vaere sygdom eller lign og saa vudere jeg det ud fra min kaerstes egen goeren og laden, hvilket betyder at hvis moren skal en tur paa hospitalet og min kaerste samtidig bruger penge paa f.eks et nyt fjernsyn. tja! saa blander mig ikke i det, saa har min kaerste selv valgt hvad der var vigtigst.GrinPfft

Vi har hver sit job og hver sin oekonomi, saadan bliver det ved med at vaere. Kan min kaerste ikke arbejde, saa kan vi ikke forsoerge familien og det ved baade familien og min kaerste.WinkCool (men livet er ikke sort og hvidt, saa lad os se hvad sker til den tid.)

“Music is the only language I whirly understand"

Mintz
Min mor forstår stadigvæk ikke at det er hårdt at tjerner penge i DK .. Jeg er den ældste .. og typisk . så det mig skal søger for familie.. men nu bliver det lidt svært når jeg er på højskole og ikke har nogen indtægt.. men dog ringe hun stadig og spørge hvorfor jeg ikke er på arbejde.. `?Wink
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

high-tower
Ja, jeg tror som sagt det er utroligt vigtigt - og desværre er der nok mange mænd der ikke tænker på dette aspekt, når de først stormfuldt har forelsket sig.

En pige der f.eks. arbejder på en bar gør det jo ikke for fornøjelsens skyld, men for at det er den nemmeste måde at forsørge sin familie på.

Når pludselig denne indtægt ophører, står familien med et kæmpe problem.

Jeg er meget enig med Jorn og Suk - det er en pligt for dem at hjælpe familien og det må man acceptere.

Men jeg syntes godt man kan blande sig i det - forstået på den gode måde, så pigen ikke bliver udnyttet.

Og så sætte nogle grænser - det kan ikke være rimeligt at man skal sørge for hus, 42" tv og en bil - hvorfor skulle man dog det?

Det er egentlig det eneste jeg ikke bryder mig så meget om - det med at man helst skal vise man er mere end naboen og at ens datter er godt gift.

Penge er rare at have, men i guder hvor er det dog noget der i den grad kan skabe splid og jalousi blandt mennesker.

christian-s
Hej Mintz - kender emnet på nær hold, da min kone er den ældste af 4 børn (2 brødre og 2 søstre). Duan og hendes søster er dem som bedst kan bidrage da de er gift med hhv. en falang (mig) og en thai mand fra en velstillet familie.

Vi tager da også vores del af pligten og sender et beløb hver måned - primært til at dække min kones 2 børns hverdag/skolegang (fra tidligere ægteskab ) og et bidrag til hendes forældre som passer de to børn. Der bliver såmænd endda sat 1000 bath om måneden ind på en opsparing til hver af de 2 børn (9 og 13 år) samt hendes søsters barn (5 måneder). Det sidste da hendes søster har hjulpet en del i årene op til jeg kom ind i billedet.

Vi har fællesøkonomi - jeg tjener pengene og min kone bruger dem Grin Nej, spøg til side - dette emne talte vi meget igennem inden hun kom på turistbesøg her i Danmark og endnu engang inden vi blev gift. Jeg fortalte om prisniveau og andre ting - f.eks. at i Danmark så koster et par cowboybukser det samme som 6 par i Thailand.

Så vi har klare aftaler omkring hvordan vi skal fordele vores 2 indtæger på forskellige udgiftsposter og opsparinger.

PS: Hun havde så 9 par cowboybukser med da hun kom hertil første gang Grin
Redigeret af christian-s d. 24/11-2005 15:44
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

high-tower
Sjovt du nævner det med cowboybukser Christian - jeg talte med min kone om præcis det samme!

- Og sjovt nok sender hendes mor hende 3-4 par i denne uge, hun har skam fundet ud af prisniveauet i Dk! hehe

jorn
Et besoeg i Danmark er nok det der aabner oejene hos de fleste Thaier!ShockGrin

Men vi har stadigvaek en vaesenligt hoejere levestandard end de fleste Thaier. Alene det faktum at vi kan koebe en fly billet (40.000,- Cool stille Bank garantier (300.000,-) og saa alligevel bruge en tusse (6000 b0 pr uge i netto.WinkWink

saa er det sgu svaert for en Thai at se at vi har et reelt problem, naar der skal koebes ny jeans! GrinGrin

Vi har jo ogsaa fornoejelsen af at have venner der arbejder i barlivet og naar den ene "kaerste" rejser hjem saa kommer den anden "kaerste" fra sidste aar, paa besoeg osv.CoolCool

Der bliver sendt mange penge fra hele europa fra forelsket farangsGrinGrin og nu har jeg endelig fundet ud af hvad det er de kalder dem!CoolCool

De kalder dem ikke kaerster eller kunder, nej!de kalder dem "sponser"GrinGrin

Snakken gaar livligt," jeg lige faaet en ny sponser fra "yellowmany" eller "oh my god! morrow my sponser sweden come her"GrinGrinGrinGrin

Men hvis man kigger sig omkring i Bangkok, tv, sky train, osv., saa er hele thailand bygget af sponsereGrinGrin saa det er vel meget naturligt at se det hele udfra den synsvinkel.

Og maaske ogsaa en lidt mere behagelig maade at betragte sagen paaGrinGrinGrin

“Music is the only language I whirly understand"

rinpoche

Hvis faderen som er sund og rask vælger at gå derhjemme og hygge sig med lidt hobby fiskeri, så må de jo have penge nok.
I hvert fald sender jeg ikke en krone mere end vi har aftalt.

Det kan måske lyde hårdt, ....

Hej High Tower,

Jeg synes ikke det lyder spor hårdt, jeg synes tværtimod at det er generøst, beløbet er jo noget der ligner 2 x månedsløn for manden på gaden.
Og siden faderen nu går hjemme på passiv forsørgelse så er det måske næsten på kanten af at være for meget.Wink
Den ideelle løsning er nok at yde hjælp til selvhjælp, men det er utvivlsomt en hårfin balancegang.
Jeg har en tysk kammerat gift med en thailænder, han yder også bistand til familien og øjensynligvis i en grad der har fået sønnen i den thailandske familie til at trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet i den drabelige alder af 20!

mvh
rinpoche

rolan
jeg ginpoche ret
jeg kan godt forstå at i vil hjælpe familien men der må også være en grændse
hvad skal de gøre den dag i ikke har råd mere og de har brændt deres broer for det var nemere med farangens penge

og så er der en anden ting i er med til at thaierne gerne vil herop for så kommer der en fast månedsløn til familien og den samme fallang er vel bedre end 20 falanger om månedenWink

grunden til at så mange tyrkere vil herop er forde deres landsmænd skal bygge store huse derhjemme og prale i landsbyen om hvor mange penge de har i danmark
store firma med mange ansatte (lille pitsaria med sort arbejdskraft ca 300 kr om dagen )

vi har ikke råd til at sende penge hjem til familien vi gør det kun ved sygdom eller hvis det kan hjælpe dem til at tjæne nogle flere penge
og derfor er vi ikke kommet til thailand indnu der er altid sket noget når vi har fået sparet op

christian-s
Thai'ere kan også spare ...
" saa er det sgu svaert for en Thai at se at vi har et reelt problem, naar der skal koebes ny jeans! "
Jorn; Ikke min kone - hun kan såmænd finde på at samle pant-flasker hvis vi går en tur i fælledparken. Og hun gider ikke gå på restaurant for tit, fordi hun siger det er meget billigere at lave maden selv Wink

Sponsor-historie ...
Ja, jeg har også hørt mange sjove historier med "sponsorer" - det sjoveste jeg har oplevet var da min daværende kæreste (nu kone) og jeg en aften hyggede os på en bar med et spil pool og en fyraftens-bajer (jeg havde arbejet hele dagen fra en internet-cafe. Det var en "ansat" i baren som hørte sin mobiltelefon ringe i sin taske, men nåede ikke at tage telefonen. Så stod hun og rodede i sin taske og hun havde såmænd 2 mobiltelefoner Shock Så er det måske lettere at jonglere med flere sponsorer eller besøgende Grin
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Buggymann
hmmm jeg er gift med min kone ikke hendes famillie.De får kun penge når det er yderest nødvendigt.
Der er sgu ingen som sender mig 2 gange en månedsløn om måneden så jeg kan fise husleje af.Sad
vi må alle arbejde for at opnå det vi ønsker det er jo penge som får hjulne til at dreje...også for dem.... og tingene koster jo ikke nær det samme dernede.
jeg vil ikke betale for at en anden kan sidde på den flade og lave ingenting, for mine penge. ups den tekst var lidt hård....

men min kammerat har i 4 år betalt penge til hans kones familie ca 20.000 bath hver månede. jeg sagde godt nok til ham at han var godt tosset, men det er jo hans penge.
men nu er de blevet skilt og familien får ikke de penge mere det forlyder at de nu er godt på røven.... fordi de havde lænet sig tilbage og lavet ikke noget, der kom jo gode penge hver månede.....
så man kan gøre dem en gavaldig bjørne tjeneste ved at sende for mange penge....
ude på landet får de jo ca 125 Bath om dagen for at arbejde så vi kan jo nok regne ud havd bare 10.000 bath betyder...
ParkpeanFrown

just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
nakpakdee
He he der kan hurtigt blive drejet rundt på emnerne herinde Smile Deepseadivers " brev " er jo taget fra Euan og Cris som har Spicy Girls a gogo i pattayaland 1. De sælger t-shirt med det brev der og stærkt overdrevet er det vel men det fremmer forståelsen ikke sandt ?

Kunne ikke være mere enig med dig suk " alt med måde " men der er jo nogle som syntes det er okay at arbejde 60-70 timer om ugen i DK for at svigermor kan blive klædt på med guld og faderen kan have en Mia Noi i Thailand.

Just my 10 cents !!!

Svend.

rinpoche
Ser ud til at cent er devalueret, det plejede at være 2 cents Smile

Men i betragtning af din lokalitet, burde det vel være 2 satang Wink

mvh
rinpoche

thaikurt1
Ja rinpoche den historie har jeg gort saa mange gang da vi bode i Pattaya og man kan skriver en tyk bog om alle dem der blivet snydt. Wink
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Spring til debat: