Se indlæg|
Vi drukner i VCD'er
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/02-2010 23:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Vi er ved at drukne i karaoke VCD'er. HJÆLP! Er der nogen som har haft held til at samle dem på en eller anden harddisk? Fx. et mediecenter, en NAS eller lignende. Og så kunne afspille på fjernsyn/stereo. Og eventuelt med mikrofon og karaokeffekt. ![]() |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 16/02-2010 00:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
I første omgang kan Du jo brænde dem over til DVD/Blueray. Det vil da fylde en del mindre!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 16/02-2010 00:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det tror jeg ikke hjælper på problemet, så skal man jo bare til at sidde og skrive på alle de nybrændte cdér og katalogisere dem
Redigeret af jesperfrb d. 16/02-2010 00:50 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/02-2010 00:51
|
|
FCKdk skrev: I første omgang kan Du jo brænde dem over til DVD/Blueray. Det vil da fylde en del mindre!!!! ![]() Kan man lægge flere VCD'er på én DVD? Ja jeg ved der er plads til flere, men virker det også når man afspiller? Det er et alternativ, men det virker kun i en periode, så er der mange DVD'er. ![]() Så jeg er stadig interesseret i om nogen har prøvet det som jeg skrev først. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 16/02-2010 01:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Min bror har gjort det, han købte en appel pcér, som han kun bruger som multimediecenter, og det virker fint, når han kører det hen over en forstærker med mikrofon indgang! Han kører lyden uden om fjernsynet, og billedet på fjernsynet! Det skal bare siges at der er blevet brugt lang tid på at få det lagt ind med titler og katalogisering, så det er til at finde rundt i! Redigeret af jesperfrb d. 16/02-2010 01:02 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/02-2010 03:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Man kan investere i en ekstern hardisk med media player. Har selv lige købt en for 1000 DKK. Kan kobles direkte til dit tv og afspille næsten alle formater. Med 500GB memory.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/02-2010 03:40
|
|
http://shopping.k...mform=true Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/02-2010 08:54
|
|
Saendaeng skrev: Man kan investere i en ekstern hardisk med media player. Har selv lige købt en for 1000 DKK. Kan kobles direkte til dit tv og afspille næsten alle formater. Med 500GB memory. Har du lagt VCD'ere ind på harddisken, og kan du så afspille dem uden problemer? Tør man hvad de forskellige elementer du har købt hedder? Er det muligt at "bladre" målrettet mellem numrene? ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/02-2010 09:02
|
|
jesperfrb skrev: Min bror har gjort det, han købte en appel pcér, som han kun bruger som multimediecenter, og det virker fint, når han kører det hen over en forstærker med mikrofon indgang! Han kører lyden uden om fjernsynet, og billedet på fjernsynet! Det skal bare siges at der er blevet brugt lang tid på at få det lagt ind med titler og katalogisering, så det er til at finde rundt i! Ja det med katalogiseringen kan jeg godt sætte mig ind i kan være bøvlet. Når man kigger ind VCD'en, så står numrene ofte som fx. AVSEG08.DAT. Jeg spekulerer på hvordan de gør i de utallige karaoke-steder i Thailand. Jeg kan næsten ikke forstille mig, at de sidder og finder hver eneste VCD'er i en kasse? Hmm... Mon ikke det vil være nemmest blot at navngive hver VCD'er med et fortløbende nummer, og numrene fra 1 til fx. 12, og så have kataloget udprintet ved siden af?! ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/02-2010 09:12
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Frank, som jeg husker en VCD så ligger der en masse på man i og for sig ikke behøver. Det interessant på skiven er x.dat filen som du selv nævner. Den .dat-fil kan du kopier over på harddisken og omdøbe til f.eks. serie.mpg - jeps .mpg for det er i bund og grund det en .dat-fil er. Nu må du ikke hænge mig op på det, men sådan som jeg husker det. Men du kan jo lige prøve engang og se om det virker. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/02-2010 09:25
|
|
Frank skrev: Saendaeng skrev: Man kan investere i en ekstern hardisk med media player. Har selv lige købt en for 1000 DKK. Kan kobles direkte til dit tv og afspille næsten alle formater. Med 500GB memory. Har du lagt VCD'ere ind på harddisken, og kan du så afspille dem uden problemer? Tør man hvad de forskellige elementer du har købt hedder? Er det muligt at "bladre" målrettet mellem numrene? ![]() Du kan ligge dem i foldere og så åbne dem. Karaoke bar i Thailand har dem på hard diske lige så. Men der kan fås programmer der styrer dette. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/02-2010 13:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.xtream...rview.aspx Her er en glimrende media player. Koeb et HDMI kabel jag det ind i Xtreamer og den anden ende i TV og saa koerer man. Harddisk kan ogsaa installeres i Xtreamer. Koerer ogsaa uden naar man forbinder via USB. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/02-2010 14:13
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Glemte at naevne at jeg syntes at det er synd for vedkommende som er ved at drukne i Karaoke vcder. Jeg er saa heldig at min kone hader karaoke saa vi har heldigvis ikke problemet. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/02-2010 14:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Frank skrev: Hej Frank,Vi er ved at drukne i karaoke VCD'er. HJÆLP! Er der nogen som har haft held til at samle dem på en eller anden harddisk? Fx. et mediecenter, en NAS eller lignende. Og så kunne afspille på fjernsyn/stereo. Og eventuelt med mikrofon og karaokeffekt. ![]() Jeg tror at det du efterlyser er det system/program som et par herboende Thaier bruger til diverse private fester. De har begge to musikken oplagret/oploadet på en HHD og de bruger en lille mixer til karaoke funktionen. Den ene bruger PC skærmen til at afspille musikken mens den anden bruger en projektor, TV skærmen kan også bruges Som sagde er musik numrene oplagret på HHD, med sangens og kunsterens navn og hver sang har fået tildelt et nr. som man bruger ved afspilning. Flere nr. kan listes via fjernbetjening og bliver derefer spillet i rækkefølge. Så vidt jeg husker kan man også søge på HHD efter numrene. Da vi selv har godt og vel 2-300 VCD, så var jeg interresseret i programet, men jeg fik at vide at den var halv dyrt. Men det var for 5-6 år siden, det kunne være at den er blevet billigere eller at den kan fåes i "orange udgave". ![]() Jeg kan forhøre mig hos de 2 gutter om hvilken program de bruger. . Redigeret af Lung Yao d. 16/02-2010 14:40 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 16/02-2010 15:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Mon ikke dette program kan bruges . VCDGear is a tool written to effortlessly extract MPEG streams from CD images, convert VideoCD files to MPEG, correct MPEG errors, create (Super)VideoCDs and more! http://www.vcdgea...index.html Eller dette .. http://need4video...zAodnxR6Xg Og den nemme måde .. køb denne med 2300 Thaisongs til 299 usd. http://www.ace-ka...ukebox.htm Redigeret af sabai sabai d. 16/02-2010 16:18 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/02-2010 20:45
|
|
Tak for svar. Det har inspireret mig til lidt søgning på nettet. Umiddelbart faldt jeg over denne http://www.thaime...e=99501005 , der er så billig, at man ikke gider overveje at få det "billigere". Med thailandsk sprog kunne den vise sig at have en høj WAF. Nogen som har prøvet den? ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.