Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp !!! jeg har kvajet mig !!!
Mikk
Hej.

jeg har bestilt 12 flybilletter til Bangkok d. 13/1-2011 med Tyrkish Airlines, jeg er desværre kommet til at glemme et efternavn på en af personerne, Fornavn og mellemnavn er kommet på flybillletten men desværre ikke efternavnet, jeg har ringet til FDM-travel i dag, hvor jeg har købt billetterne, men sælgerne var desværre ikke til stede før i næste uge....Hvad gør jeg...gode råd kan måske hjælpe mig lidt på vej....

Mvh. Hanne

birkedhoj
Det er lidt noget møj. Havde det været et mellem navn ville det ikke være noget problem. Det positive er, at du har lang tid til at få det ordnet.

Pøj-Pøj

hanspeter
Er billetterne udsted?

Lung Yao
Hej Hanne,
Som Birkehøj skrev så har du en masse tid til at rette på "fadæsen".
Du kan evt. kontakte Turkish Airlines i morgen ved fx. kl.10 da de har 2 afgange kl. 12.25 og 17.25, og forligge dit "problem":
Turkish Airlines
Telefon 33 14 40 55

Åbningstider:

Mandag til fredag 9.00 - 17.00

Lørdag 11.00 - 13.00

Søndag 11.00 - 17.00

Men det kunne være at p.g.a. det er ikke en "hastesag" at de ville henvise dig til der hvor du købte billeterne(FDM) og det ville koste dig kun et lille gebyr da billetten skal annuleres(hvis du har allerede betalt og fået din E-ticket) og et nyt med det rigtig navn udstedes på ny.
Pøj-pøj.Sunflower
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Mikk
Hej med jer !!!!!!!

Jeg har betalt og fået tilsendt E-ticket...men se nedenstående...

Kære Hanne

Deres billetter er promotions billetter og dermed tillader ingen ændringer, iflg. Turkish Airlines kan de kun få afgifterne refunderet. Disse billetter tillader ingen former for ændringer – heller ikke namechange.

Men det med navnet er ikke noget problem for Turkish Airlines at navn/mellemnavn MRS rejser sådan, såfremt begge navne indgår i hendes pas.

Men det kan være et problem for Lufthanvs Security, at de ikke vil tillade hende at rejse på denne måde.

Så de skal prøve at konsultere denne sag med FDM hvor de har købt billeterne fra.

Med Venlig Hilsen

Turkish Airlines - CPH

Jeg ringede så til superviseren i Lufthavns Security i kastrup, Hun sagde og bekræftede at det aldrig være ville noget problem med "bare" fornavn / mellemnavn for at komme igennem Lufthanvs Security, fordi de bare ville tjekke navne og bookingnr....det vil altid være fly selskabet som afviser den rejsende pga. navneforskellen...men nu har jeg bekræftelsen fra Turkish Airlines som jeg tager med til Chek-inn...tager man så ikke bare afsted, eller hvad siger i andre til det ??? er en sådan bekræftelse ikke god nok på en kopi fra mailen fra Turkish airlines ??? Hvad ville i andre havde gjordt ??? men hvad med Lufthavns Security i Ankara og Bangkok...??? i Ankara er vi vel bare i transit ???...mange spørgsmål...

Mvh Hanne

birkedhoj
Se så. Så går det jo nok alt sammen.
Kommer du/i vel ud af København klarer de andre lufthavne nok også den lille fejl.

(den der skriver "d" i gjort, skal have enden smurt.)Grin. UNDSKYLD.

Mikk
ja,ja...nu køber jeg kvajekage til min mand og jeg og inden jeg går i seng stikker jeg mig selv et blåt øje...Smile

Mvh Hanne

TG950
få en helt klar aftale med FDM / Turkish Airline inden afrejse og helst skriftlig, det ville sgu da være kedeligt at skulle efterlade en rejse fælle på det grundlag at vedkommende vil blive afvist ved Check-in såvel som i cph eller bkk.

selv om det er en promotion billet vil jeg da tro på at mod et mindre gebyr vil man kunne lave en navne ændring.

jeg vil ikke tage ovenståend mail for gode varer og risikerer at skulle efterlade en i lufthavnen.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

hanspeter
Mikk skrev:
ja,ja...nu køber jeg kvajekage til min mand og jeg og inden jeg går i seng stikker jeg mig selv et blåt øje...Smile

Mvh Hanne

Vær nu ikke for hård ved dig selv, vi kommer alle ud for noget.

Købte du den via deres rejsebureau eller online?.
Hvis du købte den i og via rejsebureau, også telefonisk, burde de nok have fanget at mellemnavnet ikke er et efternavn. Altså sådan nogen som at Hanne Marie nok ikke er fornavn og efternavn. Det kan du måske bruge overfor dem når du snakker med dem? Hvis efternavnet kunne lyde som et efternavn er det jo tilgengæld ikke mærkeligt at de ikke studsede.
Jeg ville prøve at kontakte FDM på mandag, og i det mindste også have e-mailen fra Turkish Airlines både på dansk og engelsk.

Mikk
Ja jeg kontakter FDM på mandag...jeg kom også til at tænke på emigrationen i Bangkok Shock...men de skal måske ikke se bordingcardt/e-ticket ???

Ps.

Mvh Hanne

kiml
Mikk. jeg er ked af at sige men du kommer ikke ud af cph hvis navn og billet ikke stemmer overens, når de i tjekker ind kontrolerer de om alt er ok, for turkish airline skal afholde alle udgifter til evt hjemtransport

Sidte år lavede jeg det samme nummer som dig, og vedkommende kom igennem alle instanser i Cph og Bkk uden problemer på både ud og hjemrejse.
For som rejseselskabet skriver til dig, så kan der ikke flyttes et komma i de billigere billetter, så det vil ikke være muligt for FDM travel at ændre noget som helst.
Så god ferie til jer alle 12.

Mikk
Jeg ser lige hvad man siger hos FDM....Tyrkish Airlines fortalte mig at hvis jeg anullerede Flybilletten ville jeg få skat/afgifter retur, som er 1950,- uf af de 4500,- jeg har givet for billetten og i værste fald vil det komme koste ca, 4000-4500 for en ny billet...nu må vi se, jeg er stadig optimistisk mhs. til at rejse på den billet vi har købt, Mailen fra Tyrkish Airlines kan måske vise sig at være god nok...jeg har jo accepten på skrift og afsendt fra Tyrkish Airlines kontor i København...men lad os se hvad vi finder ud af på mandag, Min svigerdatter SKAL med.....

Ps...Men Pilgrimmen, du skulle vel også bare have dit flyselskab til acceptere at du havde "kvajet" dig...????

TG950
kiml skrev:
Mikk. jeg er ked af at sige men du kommer ikke ud af cph hvis navn og billet ikke stemmer overens, når de i tjekker ind kontrolerer de om alt er ok, for turkish airline skal afholde alle udgifter til evt hjemtransport

der vi sgu enig.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Mikk
TG950 skrev:
kiml skrev:

der vi sgu enig.

Nu er det ligesom Turkish Airlines der har bekræftet sort på hvidt at det ikke bliver nogen problem hos dem, jeg ved ikke om det er dem selv som står for indtjekningen , men jeg har jo mailen med i hånden som er afsendt fra TA kontor i København, så den kommer de jo altså ikke udenom....

Mvh Hanne

vandango
Mikk skrev:
Jeg ser lige hvad man siger hos FDM....Tyrkish Airlines fortalte mig at hvis jeg anullerede Flybilletten ville jeg få skat/afgifter retur, som er 1950,- uf af de 4500,- jeg har givet for billetten og i værste fald vil det komme koste ca, 4000-4500 for en ny billet...nu må vi se, jeg er stadig optimistisk mhs. til at rejse på den billet vi har købt, Mailen fra Tyrkish Airlines kan måske vise sig at være god nok...jeg har jo accepten på skrift og afsendt fra Tyrkish Airlines kontor i København...men lad os se hvad vi finder ud af på mandag, Min svigerdatter SKAL med.....

Ps...Men Pilgrimmen, du skulle vel også bare have dit flyselskab til acceptere at du havde "kvajet" dig...????

Hvad med at henvende dig til den Thailandske Ambassade, måske de har et bud på en løsning?

jesperfrb
Har intet med ambassaden at gøre, kun flyselskabet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Mikk
Får skatter og afgifter retur og køber en ny flybillet Frown

sabai sabai
Mikk skrev:
Får skatter og afgifter retur og køber en ny flybillet Frown

Kan det ikke betale sig at foretage en navneændring (460,-kr.) og et nyt pas (600,-kr.) ?Surprise
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Spring til debat: