Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Anfordringsgaranti, igen
|
|
| Jake |
Lagt på d. 22/02-2010 22:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
I stedet for at stille en anfordringsgaranti ifm med familiesammenføring, har jeg valgt at deponere pengene. Det skulle være det billigste. Men hvad har andre givet/giver? Kan forstå, at der ved anfordringsgaranti er et årligt gebyr, hvorimod at man ved deponering kun betaler et enkelt gebyr. Jeg skal give 400 kr. |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 22/02-2010 23:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Hvis ikke jeg vil have de 62.000,- låst på en konto, skal jeg i stedet betale et årligt gebyr på 1500. Jeg har nordea som bank. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 23/02-2010 04:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Har ikke betalt gebyr og betaler heller ikke gebyr løbende. |
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 23/02-2010 06:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
I SPAREKASSEN THY er gebyret på 150 kr to gange årligt
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/02-2010 14:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg vil bare sige, at det er nogle meget billige banker I har. Normalt er der ingen pengeinstitutter, der laver noget for sine kunder, UDEN at det koster et gebyr. Normalt koster det et "oprettelsesgebyr" samt et løbende gebyr i hele periodengarantien skal gælde, jfr. bankernes prisblad! |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 23/02-2010 15:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Oprettelsesgebyret i Nordea, er på 450,-. Selvom 1500,- også er en slags penge, vælger jeg stadig denne løsning, frem for at have 62.000,- på en konto man ikke kan hæve fra. |
|
|
|
| Brasmus |
Lagt på d. 23/02-2010 15:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
hfb skrev: Har ikke betalt gebyr og betaler heller ikke gebyr løbende. Så er det vel fordi, at du ikke har oprettet nogen anfordringsgaranti. ![]() Jeg har aldring hørt om et pengeinstitut som ikke tager gebyr for en sådan ydelse. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/02-2010 15:52
|
|
Vedr. anfordringsgaranti i danske pengeinstitutter: Normalt er det ikke nødvendigt at have penge stående på en spærret konto, for at få banken/sparekassen til at stille en anfordringsgaranti. Hvis det er nødvendig, at have beløbet stående på en spærret konto i garantiperiode, så er årsagen en helt anden! Og hvad mon den årsag så er? Ja det vides jo ikke med bestemthed, men det er enten en ualmindelig dårlig bank/sparekasse, der bruges eller også er grunden en helt anden, hvem ved? |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 24/02-2010 16:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Anfordingsgaranti (en form for lånedokument, man underskriver) og deponering er 2 forskellige ting. Jeg vælger sidstnævnte, da jeg trods alt får renter og ikke skal betale et årligt gebyr. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 24/02-2010 16:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Bruger Nordea 1096.00 kr om året |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 24/02-2010 16:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Brasmus skrev: Så er det vel fordi, at du ikke har oprettet nogen anfordringsgaranti. ![]() Jeg har aldring hørt om et pengeinstitut som ikke tager gebyr for en sådan ydelse. Hmm. Jeg tror banken tjener pengene på en anden måde med høj rente på udlån og ingen rente på indlån, gebyr eller p.g.a. firmagoder.......... Redigeret af hfb d. 24/02-2010 16:31 |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 23/09-2011 16:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Hej Skal bruge en garanti nu. De to banker jeg har talt med (Danske Bank og Nordea) er grundlæggende enige om at der skal laves et lån hos dem og en efterfølgende deponereing af pengene. De skal selvfølgelig have renter af lånet og 2% provision for at stille garantien. Det er noget af en pengemaskine. Er der nogen som har nylige erfaringer med disse eller andre banker På forhånd tak Søren |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 23/09-2011 17:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
sjusju skrev: Hej Skal bruge en garanti nu. De to banker jeg har talt med (Danske Bank og Nordea) er grundlæggende enige om at der skal laves et lån hos dem og en efterfølgende deponereing af pengene. De skal selvfølgelig have renter af lånet og 2% provision for at stille garantien. Det er noget af en pengemaskine. Er der nogen som har nylige erfaringer med disse eller andre banker På forhånd tak Søren ved ikke hvorfor de ( bankerne ) vil gøre det på denne måde, men grundlægende er en anfordringsgaranti vel at banken stiller garanti for dig derfor garanti provision, og som du hæfter for hvis den kommer i brug og kommer den i brug ja så er det en helt anden sag, så skal de ( bankerne ) nok fortælle dig hvad du skal af med i renter / afdrag. prøv at snakke med dem igen eller en der har mere forstand på det i din bank, det burde være muligt at få stillet garanti hvor du kun skal betale oprettelse og provision, en bank jeg ikke vil anbefale og det er Jyske Bank. personlig har jeg selv lavet en deponering til nok danmarks laveste rente pt. 0,125 % ( fandt desværrer ikke nogen anden bank der ville give mere ) og kontoen er gebyrfri. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 23/09-2011 17:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Jake skrev: Ja og du får lidt- meget lidt rente, men bedre end at betale .
I stedet for at stille en anfordringsgaranti ifm med familiesammenføring, har jeg valgt at deponere pengene. Det skulle være det billigste. Men hvad har andre givet/giver? Kan forstå, at der ved anfordringsgaranti er et årligt gebyr, hvorimod at man ved deponering kun betaler et enkelt gebyr. Jeg skal give 400 kr. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 23/09-2011 18:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Nu har du også valgt nogle af de meget tunge, dyre og trælse banker. En meget forkert måde at gøre det på, over for dig som kunde. Sidst lavede min bank en bankgaranti og det kostede ikke meget pr. Måned. |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 23/09-2011 19:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Kan du oplyse hvilken bank? |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 23/09-2011 20:59
|
|
Du skal bare sige at de skal lave en bankgaranti til dig. Jeg brugte dengang Nørrenebel Sparekasse, de har for det meste lukket for kundetilgang desværre. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/09-2011 21:34
|
|
bimmelim skrev: Du skal bare sige at de skal lave en bankgaranti til dig. Jeg brugte dengang Nørrenebel Sparekasse, de har for det meste lukket for kundetilgang desværre. Det lyder mystisk, man skulle tro, at et pengeinstitut gerne vil have endnu flere kunder ? hn |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 23/09-2011 22:02
|
|
HN du kan jo prøve at ringe til dem hvis du sår tvivl herom.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/09-2011 22:16
|
|
bimmelim skrev: HN du kan jo prøve at ringe til dem hvis du sår tvivl herom.... Jeg sår ikke tvivl om noget som helst, jeg skrev, at jeg synes, det lyder mystisk, og det mener jeg. Et pengeinstitut vil vel gerne have flere kunder. (forudsat selvfølgelig, at de er kreditværdige) hn |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.