Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Jeg har planer om at tage til Thailand i år, og hvad virker mere imødekommende end at møde folk på deres eget sprog?
Jeg gør mig ikke nogen illusion om at kunne snakke flydende thailandsk på så kort tid - men blot de basale vendinger som: "Vær så venlig, "Tak for maden - det smagte dejligt", etc...
Det bør selvfølgelige være et onlone-program med udtale - for ellers er man vist helt lost ;-)
Jeg beklager, hvis er allerede er en sådan rød tråd her på hjemmesiden
En sætning som "Tak for mad - det smagte dejligt" bruges i øvrigt ikke på thai (grundet kulturforskelle). Det vil være mere naturligt at sige, "jeg er mæt" (im laaw).
Ups! - det kunne vidst være en god idé også at lære lidt om kulturforskelle.
Man kunne nemt komme til at træde nogen over tæerne - blot fordi, man gerne vil give værtinden et kompliment.
Er der andre ting, man især skal passe på ikke at gøre?
De fleste guidebøger har en liste over, hvad man bør være påpasselig med som turist i Thailand.
I øvrigt er der søndagsskolen i København (med Morten), som sikker kan hjælpe dig godt på vej med sproget. Du kan finde mere info om det her på websitet.
Det er nu helt fantastisk med disse her fora - det er lidt ligesom at have bekendte alle steds fra.
Jeg synes, det er absolut spændende at lære om andre kulturformer og tankegange.
Det kan godt være med til at sætte dit eget i perspektiv - og det er vist sundt nok for de fleste - hvordan er det lige vi prioriterer vores tid?
Jeg savner lidt spiritualitet i vores vestlige indistruelle verden ;-)
Ja glæd dig til los, alle smiler med mund og øjne.....og når man kan tale lidt thai med dem bliver det endnu bedre,,,he he,,,det lyserøde bliver mørkerødt i deres hoveder,,,det er ikke alle thaier der kan lide du taler for meget thai...og hvorfor så ikke???ja der er delte meninger herom....jeg er dog glad for at kunne forstå lidt om hvad der tales om i min nærhed...men man ændrer nok lidt det lyserøde syn ....god tur
En sætning som "Tak for mad - det smagte dejligt" bruges i øvrigt ikke på thai (grundet kulturforskelle). Det vil være mere naturligt at sige, "jeg er mæt" (im laaw).
Vh dk_bob.
Hva' med de 2 saetninger :
Aroi mak mak.
Khop khun khrap / kar.
Saa selvfoelgelig bruges saetninger som tak for mad, det smagte dejligt.
Med venlig hilsen Suk.
Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !