Se indlæg|
En rejse til Thailand for at opleve befolkningen
|
|
| wernerfire |
Lagt på d. 08/03-2010 20:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej, Nu er min yngste 9 år og gammel nok til at få en oplevelse ud af en rejse til Thailand. Mine ældste (15 og 16 år) er stadig unge nok til at have lyst til at tage med deres forældre på ferie. Jeg har ikke lyst til at tage på en hotelferie men vil meget gerne bo hos en thailandsk familie, hvis en sådan mulighed findes. Jeg tror på, at det er den bedste måde at lære befolkningen, deres skikke og traditioner at kende. Har nogen lidt erfaring og evt. en god adresse vil jeg blive superglad. Ninna Redigeret af wernerfire d. 08/03-2010 20:36 |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/04-2010 14:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej! Jeg har læst dit indlæg og kan godt forstaa din vinkel til det. Jeg bor med min kommende kone,Suphaphon her i Chiang Rai-nu ved jeg ikke hvornaar I har tænkt jer,at tage herned men vi har lige købt hus her i byen,men det er først færdigt,om 2 maaneder ca.det ligger i et lukket boligomraade med 2 vagter døgbet rundt,dejligt kvarter med ene af nybyggede huse i et og to plan og en legeplads til børnene. Der er ca. 10 min. kørsel ind til selve byen i bil. Jeg vil gerne sende nogle faa billeder jeg har fra omraadet omkring Chiang Rai og huset kan du se ved,at gaa ind paa google og skrive-Sinthanee,Chiang Rai,Thailand-saa er det et etplans hus i projekt 8. Jeg vil gerne inviterer dig og familien til,at holde jeres ferie hos os-min kone er Thai og jeg fra Danmark-konen snakker kun Thai-men jeg kan selvfølgelig Dansk,Engelsk og en smule Thai,saa vi finder nok ud af det,tænker jeg. Du kan skrive til mig paa: eller finde mig paa facebook:Brian Marinus Sørensen. Venlig hilsen: Brian |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/04-2010 15:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Wernerfire, Du bør nok gøre dig lidt overvejelser omkring lokaliteten og den standard du forventer. Jeg kan tilbyde et homestay ophold hos min familie i Mubaan Sarm Yaek Pitak i distriktet Amphoe Baan Muang i Sakon Nakhon provinsen. I vil komme til at sove på gulvet under et myggenet. Der forefindes ikke møbler på matriklen. Myggenettet tjener udover at holde myg på afstand også til at holde myriaderne af mus på afstand. Der er ikke rindende vand, dette skal hentes fra en brønd. Bad foregår ved at man bruger en plastikbeholder til at hælde vand over hovedet. I denne forbindelse fordrer hensyn til alm. anstændighed at man ifører sig en sarong, mens man bader, selvom det er buldermørkt. Dasset er i gården. Det er et squat toilet, skovskider-toilet om du vil. Hvis man har problemer med at sidde på hug, mens man forretter sig ærinde, har man øhh.. problemer. Op ad væggen i etablissementet står et bambusstativ, hvorpå husstanden dyrker spiselige svampe, da dette rum er såvel mørkt som fugtigt og særdeles velegnet til det ophøjede formål. Ingen i landsbyen taler mere end 4 ord på engelsk. De er endda ikke meget for at tale central thai. Det foregår altsammen på Lao og Suay. Vand ledes fra tagskægget direkte ned i store lerkrukker, dette tjener som drikkevand. Der forefindes en interessant fauna i disse lerkrukker, hvoraf det indtil nu kun er lykkedes mig at identificere myggelarver. Det lokale cuisine består af hvad man nu engang dyrker på markerne, og hvad man nu kan finde i skoven. Frøer, slanger, insekter osv. Når der skal være fest, kommer Fido på bordet. Alle disse herligheder bliver med usvigelig sikkerhed garneret med Pla Rah. En fiskesubstans der har stået og simret i månedsvis i krukker i 35 graders varme. Selvom det lugter af et toiletbesøg, smager det så meget desto værre. Forkærligheden for at spise denne substans resulterer i at mange lokale lider af lever ikter, da Pla Rah er rå fisk, nødtørftigt saltet og marineret. Heldigvis bliver der dynget så store kvanti chili på al maden, at man næppe registerer den stygge smag af Pla Rah. Du siger bare til, hvilke uger jeg skal booke til jer ![]() |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 04/04-2010 16:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
rinpoche skrev: Wernerfire, Du bør nok gøre dig lidt overvejelser omkring lokaliteten og den standard du forventer. Jeg kan tilbyde et homestay ophold hos min familie i Mubaan Sarm Yaek Pitak i distriktet Amphoe Baan Muang i Sakon Nakhon provinsen. I vil komme til at sove på gulvet under et myggenet. Der forefindes ikke møbler på matriklen. Myggenettet tjener udover at holde myg på afstand også til at holde myriaderne af mus på afstand. Der er ikke rindende vand, dette skal hentes fra en brønd. Bad foregår ved at man bruger en plastikbeholder til at hælde vand over hovedet. I denne forbindelse fordrer hensyn til alm. anstændighed at man ifører sig en sarong, mens man bader, selvom det er buldermørkt. Dasset er i gården. Det er et squat toilet, skovskider-toilet om du vil. Hvis man har problemer med at sidde på hug, mens man forretter sig ærinde, har man øhh.. problemer. Op ad væggen i etablissementet står et bambusstativ, hvorpå husstanden dyrker spiselige svampe, da dette rum er såvel mørkt som fugtigt og særdeles velegnet til det ophøjede formål. Ingen i landsbyen taler mere end 4 ord på engelsk. De er endda ikke meget for at tale central thai. Det foregår altsammen på Lao og Suay. Vand ledes fra tagskægget direkte ned i store lerkrukker, dette tjener som drikkevand. Der forefindes en interessant fauna i disse lerkrukker, hvoraf det indtil nu kun er lykkedes mig at identificere myggelarver. Det lokale cuisine består af hvad man nu engang dyrker på markerne, og hvad man nu kan finde i skoven. Frøer, slanger, insekter osv. Når der skal være fest, kommer Fido på bordet. Alle disse herligheder bliver med usvigelig sikkerhed garneret med Pla Rah. En fiskesubstans der har stået og simret i månedsvis i krukker i 35 graders varme. Selvom det lugter af et toiletbesøg, smager det så meget desto værre. Forkærligheden for at spise denne substans resulterer i at mange lokale lider af lever ikter, da Pla Rah er rå fisk, nødtørftigt saltet og marineret. Heldigvis bliver der dynget så store kvanti chili på al maden, at man næppe registerer den stygge smag af Pla Rah. Du siger bare til, hvilke uger jeg skal booke til jer ![]() fy for helvede, glad for denne invitation ikke var til mig...bradrrr ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/04-2010 17:05
|
|
![]() Jeg skal lige skynde mig at sige, at mit indlæg ikke er ment som en provokation til wernerfire, men blot som en anskueligørelse af, hvad man - som undertegnede - kan blive udsat for. Også derfor jeg skriver, at det er smart forlods at have nogle forestillinger omkring hvor man kunne finde på at opholde sig og hvilke krav man ønsker at få opfyldt. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/04-2010 18:03
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rinpoche har ganske ret - det er nok de færreste danskere, som vil finde det helt spændende med et ægte ophold hos en thailandsk risbonde. Dertil kommer, at de ikke snakker engelsk, så der er ikke meget andet at lave end at betragte. Alternativet er et homestay arangeret via et dansk rejsebureau, hvor der vil være visse "lempelser" ift, danskere og nogen, som taler lidt engelsk. Et andet alternativ er de lidt større "homestay", hvor der måske er 10 værelser til turister, hvor man følger thai-familiens hverdag i 2-3 dage, men i organiseret form og med et tåleligt soveværelse. Et ophold hos en ægte thai-bonde kan absolut ikke sammenlignes med en bondegårdsferie. Dog skal det siges, at det er noget af en oplevelse at sidde i rismaken og hjemmet i et sandt mylder af børn, hunde, ænder, andrikker, høns, haner og myg, som vælter rundt i mellem hinanden, men jo, helst i moderat form. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 04/04-2010 18:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Rin - glemte at skrive at der ABSOLUT intet er at foretage sig om dagen hvis man ikke er med i rismarken i de op til 45gr´s varme der måtte være under den åbne himmel - og KFC,BigC,mm er en by i rusland i en lokal landsby...men husk camera - det er charmerende at opleve , dog har jeg fået nok efter 2 dage hos familien....og høns , haner der galer før fanden får sko på og et ukendt antal af landsby hunde der gør i kor når der kører en motosai forbi....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/04-2010 18:34
|
|
Det er altsammen sandt, pdrhan ![]() Efter et par måneder blev jeg også lidt træt af det. |
|
|
|
| Brasmus |
Lagt på d. 04/04-2010 19:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
wernerfire skrev: Hej, Nu er min yngste 9 år og gammel nok til at få en oplevelse ud af en rejse til Thailand. Mine ældste (15 og 16 år) er stadig unge nok til at have lyst til at tage med deres forældre på ferie. Jeg har ikke lyst til at tage på en hotelferie men vil meget gerne bo hos en thailandsk familie, hvis en sådan mulighed findes. Jeg tror på, at det er den bedste måde at lære befolkningen, deres skikke og traditioner at kende. Har nogen lidt erfaring og evt. en god adresse vil jeg blive superglad. Ninna Synes lige at det er på sin plads at gøre opmærksom på, at Ninna på intet tidspunkt udtrykker ønske om at bo hos hos en fattig risbonde, ej heller ønsker hun at leve under ekstreme primitive vilkår. Så vidt jeg ved, så lever der også thaier andre steder end ude på lars t........ mark. Om indlægget fra Rin er provokerende eller måske ironisk, skal jeg være usagt, men fakta er, at brianmarinus kommer med et tilbud, som jeg helt klart tror, at Ninna vil vælge fremfor det af Rin fremlagte tilbud. , |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 04/04-2010 19:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
rinpoche skrev: Wernerfire, Du bør nok gøre dig lidt overvejelser omkring lokaliteten og den standard du forventer. Jeg kan tilbyde et homestay ophold hos min familie i Mubaan Sarm Yaek Pitak i distriktet Amphoe Baan Muang i Sakon Nakhon provinsen. I vil komme til at sove på gulvet under et myggenet. Der forefindes ikke møbler på matriklen. Myggenettet tjener udover at holde myg på afstand også til at holde myriaderne af mus på afstand. Der er ikke rindende vand, dette skal hentes fra en brønd. Bad foregår ved at man bruger en plastikbeholder til at hælde vand over hovedet. I denne forbindelse fordrer hensyn til alm. anstændighed at man ifører sig en sarong, mens man bader, selvom det er buldermørkt. Dasset er i gården. Det er et squat toilet, skovskider-toilet om du vil. Hvis man har problemer med at sidde på hug, mens man forretter sig ærinde, har man øhh.. problemer. Op ad væggen i etablissementet står et bambusstativ, hvorpå husstanden dyrker spiselige svampe, da dette rum er såvel mørkt som fugtigt og særdeles velegnet til det ophøjede formål. Ingen i landsbyen taler mere end 4 ord på engelsk. De er endda ikke meget for at tale central thai. Det foregår altsammen på Lao og Suay. Vand ledes fra tagskægget direkte ned i store lerkrukker, dette tjener som drikkevand. Der forefindes en interessant fauna i disse lerkrukker, hvoraf det indtil nu kun er lykkedes mig at identificere myggelarver. Det lokale cuisine består af hvad man nu engang dyrker på markerne, og hvad man nu kan finde i skoven. Frøer, slanger, insekter osv. Når der skal være fest, kommer Fido på bordet. Alle disse herligheder bliver med usvigelig sikkerhed garneret med Pla Rah. En fiskesubstans der har stået og simret i månedsvis i krukker i 35 graders varme. Selvom det lugter af et toiletbesøg, smager det så meget desto værre. Forkærligheden for at spise denne substans resulterer i at mange lokale lider af lever ikter, da Pla Rah er rå fisk, nødtørftigt saltet og marineret. Heldigvis bliver der dynget så store kvanti chili på al maden, at man næppe registerer den stygge smag af Pla Rah. Du siger bare til, hvilke uger jeg skal booke til jer ![]() Og jeg troede vi var langt ude på landet. Men man kan altså komme længere. Jeg har en kollega, som i en uge sammen med sin kone var på et besøg, som passer nogenlunde med din beskrivelse. De sov i sala'en uden myggenet! Men de havde en af deres livs oplevelser. Der findes dog mere moderate muligheder - endda nogle med swimmingpool og andre minimale bekvemmeligheder. ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 05/04-2010 01:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
rinpoche skrev: Wernerfire, Du bør nok gøre dig lidt overvejelser omkring lokaliteten og den standard du forventer. Jeg kan tilbyde et homestay ophold hos min familie i Mubaan Sarm Yaek Pitak i distriktet Amphoe Baan Muang i Sakon Nakhon provinsen. I vil komme til at sove på gulvet under et myggenet. Der forefindes ikke møbler på matriklen. Myggenettet tjener udover at holde myg på afstand også til at holde myriaderne af mus på afstand. Der er ikke rindende vand, dette skal hentes fra en brønd. Bad foregår ved at man bruger en plastikbeholder til at hælde vand over hovedet. I denne forbindelse fordrer hensyn til alm. anstændighed at man ifører sig en sarong, mens man bader, selvom det er buldermørkt. Dasset er i gården. Det er et squat toilet, skovskider-toilet om du vil. Hvis man har problemer med at sidde på hug, mens man forretter sig ærinde, har man øhh.. problemer. Op ad væggen i etablissementet står et bambusstativ, hvorpå husstanden dyrker spiselige svampe, da dette rum er såvel mørkt som fugtigt og særdeles velegnet til det ophøjede formål. Ingen i landsbyen taler mere end 4 ord på engelsk. De er endda ikke meget for at tale central thai. Det foregår altsammen på Lao og Suay. Vand ledes fra tagskægget direkte ned i store lerkrukker, dette tjener som drikkevand. Der forefindes en interessant fauna i disse lerkrukker, hvoraf det indtil nu kun er lykkedes mig at identificere myggelarver. Det lokale cuisine består af hvad man nu engang dyrker på markerne, og hvad man nu kan finde i skoven. Frøer, slanger, insekter osv. Når der skal være fest, kommer Fido på bordet. Alle disse herligheder bliver med usvigelig sikkerhed garneret med Pla Rah. En fiskesubstans der har stået og simret i månedsvis i krukker i 35 graders varme. Selvom det lugter af et toiletbesøg, smager det så meget desto værre. Forkærligheden for at spise denne substans resulterer i at mange lokale lider af lever ikter, da Pla Rah er rå fisk, nødtørftigt saltet og marineret. Heldigvis bliver der dynget så store kvanti chili på al maden, at man næppe registerer den stygge smag af Pla Rah. Du siger bare til, hvilke uger jeg skal booke til jer ![]() Jeg vil ellers gerne prøve det. Men må afslå da jeg kun taler central thai
Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 05/04-2010 02:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rinpoche det lyder som en af de ture vi har op til konens landsby, med de samme sove- bade og toiletforhold, det er faktisk ikke så slemt endda, der er en dejlig ro, og alle er flinke, folk går gerne i seng kl 8 så de er friske om morgenen, op mod halvdelen af vores sommerferie i år kommer til at forgå sådan. wernerfire bør nok overveje at tage på en 2-5 dage tur i bjergene oppe i nordthailand og besøge små landsbyer med en guide. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 05/04-2010 09:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
det lyder som man er hjemme i konens landsby, i Isan ca 30km fra Ra Si Sa Lai. Har fundet et logi i nærheden hvor der er lidt mere luksus til 300 bath pr nat. |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 05/04-2010 18:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Så har jeg fame været heldig, boede hos en familie I krabi, havde et guest house for mig selv, totalt moderne, dog uden AC, men totalt lækkert hus, 2 biler, og opvartning i hoved og R.. eget toilet og bad.
|
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 05/04-2010 19:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Ps: og ja, jeg har levet under primitive forhold, hjemløs i danmark, som fattig musikker i et koldt øvelokale med mus omkring mig, det gider jeg ikke prale af, det var en kedelig oplevelse, men sådan er vi jo alle forskellige.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/04-2010 19:16
|
|
Til wernerfire, prøv at søg på google på "thai homestay". Der er masser af hits. mvh rinpoche |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 05/04-2010 20:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Wernerfire---> Prøv denne her: http://www.thaila...ation.html Det skulle ligge 90 min. kørsel fra Khon Kaen Airport....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.