Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thai planlægger at udskifte fly
|
|
| jc |
Lagt på d. 12/03-2010 07:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Fra pressemøde 10/3: THAI also released the schedule for its fleet replacement. From 2010-14, it will retire 25 aircraft and take delivery of nine jets and acquire 15 new planes. In 2015-19, some 32 aircraft will leave the fleet with more than 38 planes to be acquired as replacements and to support growth. For 2020-24, another 20 planes will be retired to be replaced by at least 28 new jets. - - - Herudover leaser Thai tre til fem B777-300ER, som fortrinsvis skal flyve på europæiske ruter. De skal erstatte de ældste B747-400. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 13/03-2010 13:40
|
|
Det ser nu ud som om Thai leaser B777 flyene fra Jet Air og Air India og at de skal indsættes på ruterne til Paris og Japan. Det ser derfor ud til at CPH hænger på B747 noget tid endnu.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 13/03-2010 15:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
http://www.prthai...=876&lg=en Ikke fordi jeg har meget forstand på fly, men jeg læser det som om at ruten Bangkok-København efter planen får nye fly inden for de næste 3-4 år. ![]() |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 13/03-2010 16:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Ja det mener jeg også ![]() These newly acquired aircraft will be serve the following intercontinental routes: Copenhagen, Stockholm, Los Angeles, and Oslo. On regional routes, aircraft will be utilized to: Perth, Dubai, Shanghai, Taipei, Mumbai (Bombay), Kolkata (Calcutta), and Bengaluru (Bangalore). |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/03-2010 16:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det vil da helt sikkert være dejligt hvis Thai fik fly med dette årtusindes standarter på ruten cph-bkk |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 13/03-2010 16:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
som det er nu så har Thai 18 747 og de ældste af dem er dem de bla flyver til Danmark med. De ældste er fra 1990 og har dermed lige over 20 år i luften. De har 6 fly der er fra 1990-1992 og jeg formoder at det er dem de vil skifte ud og at det er de samme 6 som de ikke har opgraderet. De resterende 12 fly har de opgraderet med bla ny business og first class og de vil fortsætte med at flyve nogle år endnu. Faktisk er deres nyeste 747 fra november 2003, så 747 vil være i Thai's flåde i mange år endnu. En del af de fly de har købt er Airbus 380 og det kan Københavns lufthavn ikke klare og har mig bekendt ingen planer om at opgradere faciliteterne. dermed vil vi enten få nogle af de nye Airbus 330-300 men da det ikke lader til at være ER udgaven får vi heller ikke den af se. Da den har en rækkevide på 8600 km eller nøjagtigt det samme som man får miles mellem CPH og BKK og så ville det kræve mellemlanding hvis der var det mindste afvigelse i ruten. Så det der formentligt sker er at vi får nogle af de 747 som bliver frigivet på ruterne til London, Paris og hvor de nu vil flyve med A380 eller alternativt at de leaser andre fly med den rette rækkevide, jeg tvivler dog da der ikke er andre fly på markedet med samme kapacitet og thai kan jo faktisk fælge flyene ret godt her til københavn, så hvorfor skulle de sætte mindre fly ind på ruten. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 13/03-2010 17:02
|
|
ThomasHOL skrev: som det er nu så har Thai 18 747 og de ældste af dem er dem de bla flyver til Danmark med. De ældste er fra 1990 og har dermed lige over 20 år i luften. De har 6 fly der er fra 1990-1992 og jeg formoder at det er dem de vil skifte ud og at det er de samme 6 som de ikke har opgraderet. De resterende 12 fly har de opgraderet med bla ny business og first class og de vil fortsætte med at flyve nogle år endnu. Faktisk er deres nyeste 747 fra november 2003, så 747 vil være i Thai's flåde i mange år endnu. En del af de fly de har købt er Airbus 380 og det kan Københavns lufthavn ikke klare og har mig bekendt ingen planer om at opgradere faciliteterne. dermed vil vi enten få nogle af de nye Airbus 330-300 men da det ikke lader til at være ER udgaven får vi heller ikke den af se. Da den har en rækkevide på 8600 km eller nøjagtigt det samme som man får miles mellem CPH og BKK og så ville det kræve mellemlanding hvis der var det mindste afvigelse i ruten. Så det der formentligt sker er at vi får nogle af de 747 som bliver frigivet på ruterne til London, Paris og hvor de nu vil flyve med A380 eller alternativt at de leaser andre fly med den rette rækkevide, jeg tvivler dog da der ikke er andre fly på markedet med samme kapacitet og thai kan jo faktisk fælge flyene ret godt her til københavn, så hvorfor skulle de sætte mindre fly ind på ruten. Jeg ender med at blive flynørd. Når jeg slår op på Airbus hjemmeside http://www.airbus...fications/ , så synes jeg de skriver 10.800 km i maksimal rækkevidde. Eller jeg læser det måske forkert? ![]() |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 13/03-2010 18:03
|
Frank skrev: Jeg ender med at blive flynørd. Når jeg slår op på Airbus hjemmeside http://www.airbus...fications/ , så synes jeg de skriver 10.800 km i maksimal rækkevidde. Eller jeg læser det måske forkert? ![]() Det er klart airbus der tager fejl, jeg vil straks kontakte dem for at få dem til at rette fejlen ;-) Men jeg læste på den danske Wikipedia side og der var alm rækkevide opgivet til det jeg skrev og lonng range til det der står på Airbus's hjemmside. Men det kan jo godt være at de helt har droppet de udgaver der flyver kortere. Men jeg holder stadig ved kommentaren om at vi næppe får dem af se, for det er ikke meget overskud i rækkevide de har. Der er 8634 km fra københavns lufthavn til Bangkok lufthavn i lige linie. Det er ikke umidelbart den rute flyet tager de gange jeg har været med, så der skal lægges lidt til i faktiske km. Men jo det kan nok lade sig gøre. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 13/03-2010 19:16
|
|
ThomasHOL skrev: Frank skrev: Jeg ender med at blive flynørd. Når jeg slår op på Airbus hjemmeside http://www.airbus...fications/ , så synes jeg de skriver 10.800 km i maksimal rækkevidde. Eller jeg læser det måske forkert? ![]() Det er klart airbus der tager fejl, jeg vil straks kontakte dem for at få dem til at rette fejlen ;-) Men jeg læste på den danske Wikipedia side og der var alm rækkevide opgivet til det jeg skrev og lonng range til det der står på Airbus's hjemmside. Men det kan jo godt være at de helt har droppet de udgaver der flyver kortere. Men jeg holder stadig ved kommentaren om at vi næppe får dem af se, for det er ikke meget overskud i rækkevide de har. Der er 8634 km fra københavns lufthavn til Bangkok lufthavn i lige linie. Det er ikke umidelbart den rute flyet tager de gange jeg har været med, så der skal lægges lidt til i faktiske km. Men jo det kan nok lade sig gøre. Jeg vil nu også sætte pris på, at de har lidt ekstra brændstof. Man kender jo selv det der med at køre forkert i ny og næ. Og hvem kan egentlig sige sig fri for at have svært ved at finde rundt over Kasakhstan om natten. ![]() |
|
|
|
| kisser |
Lagt på d. 13/03-2010 19:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
bkk skrev: det vil da helt sikkert være dejligt hvis Thai fik fly med dette årtusindes standarter på ruten cph-bkk Så stiger de i forvejen tårnhøje priser hos Thai, nok også? |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 14/03-2010 11:13
|
|
ThomasHOL skrev: som det er nu så har Thai 18 747 og de ældste af dem er dem de bla flyver til Danmark med. De ældste er fra 1990 og har dermed lige over 20 år i luften. De har 6 fly der er fra 1990-1992 og jeg formoder at det er dem de vil skifte ud og at det er de samme 6 som de ikke har opgraderet. De resterende 12 fly har de opgraderet med bla ny business og first class og de vil fortsætte med at flyve nogle år endnu. Faktisk er deres nyeste 747 fra november 2003, så 747 vil være i Thai's flåde i mange år endnu. En del af de fly de har købt er Airbus 380 og det kan Københavns lufthavn ikke klare og har mig bekendt ingen planer om at opgradere faciliteterne. dermed vil vi enten få nogle af de nye Airbus 330-300 men da det ikke lader til at være ER udgaven får vi heller ikke den af se. Da den har en rækkevide på 8600 km eller nøjagtigt det samme som man får miles mellem CPH og BKK og så ville det kræve mellemlanding hvis der var det mindste afvigelse i ruten. Så det der formentligt sker er at vi får nogle af de 747 som bliver frigivet på ruterne til London, Paris og hvor de nu vil flyve med A380 eller alternativt at de leaser andre fly med den rette rækkevide, jeg tvivler dog da der ikke er andre fly på markedet med samme kapacitet og thai kan jo faktisk fælge flyene ret godt her til københavn, så hvorfor skulle de sætte mindre fly ind på ruten. Det er ikke flyene fra 1990-1992 som ikke er opgraderet, men derimod HS-TGA fra 2001 HS-TGB fra 2001 HS-TGF fra 2003 HS-TGG fra 2003 HS-TGY fra 1998 HS-TGZ fra 1999 så hvis man vælger at udfase de ældste, så er det opgraderede fly man udskifter og ikke de her nævnte, som flyver på CPH. |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 14/03-2010 12:27
|
Er du sikker på det er dem de flyver her til landet med? Jeg har lige googlet TGH og TGJ og begge fly har fået taget billeder i københavns lufthavn og jeg mindes også at have fløjet med dem, men er ikke sikker da jeg ikke lige har billeder af flyene jeg flyver med. derudover er det vel meget logisk at et fly fra 2003 ikke er opgraderet, det har sikkert haft en bedre standard fra starten af. |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 16/03-2010 08:37
|
|
ThomasHOL skrev: Er du sikker på det er dem de flyver her til landet med? Jeg har lige googlet TGH og TGJ og begge fly har fået taget billeder i københavns lufthavn og jeg mindes også at have fløjet med dem, men er ikke sikker da jeg ikke lige har billeder af flyene jeg flyver med. derudover er det vel meget logisk at et fly fra 2003 ikke er opgraderet, det har sikkert haft en bedre standard fra starten af. De 6 nævnte fly er dem der fortrinsvis flyves med med de gamle sæder. Jeg er bekendt med, at der lejlighedsvis flyves med den anden sædeversion. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/03-2010 11:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Frank skrev: [quote]Jeg ender med at blive flynørd. Når jeg........ Ingen fare for det, Gud ske lov, især men den næste udtalelse du fremfører, som viser tydeligt hvor meget eller retter sig hvor lidt du har kendskab til flykontrolen rundt om i verden ( jeg har arbejdet 36 år med det) : ![]() Jeg vil nu også sætte pris på, at de har lidt ekstra brændstof. Man kender jo selv det der med at køre forkert i ny og næ. Og hvem kan egentlig sige sig fri for at have svært ved at finde rundt over Kasakhstan om natten. ![]() Din , undskylder dig ikke. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 17/03-2010 12:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Dejligt med en "EXPERT"-vurdering....... puuuhaa prøv med mandler, de er godt til sur mave!!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 16/06-2010 12:00
|
|
Nu har Thai meldt ud at man ser på køb af A340 eller B777 til erstatning af B747'erne.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| soi khaotalo |
Lagt på d. 16/06-2010 14:38
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Mener der er mindre ben plads i de nye, Og så får prisen nok et hak op os. Og når man høre om uheld så er det for det meste med de nye, Men ser da frem til det alligevel. ![]() |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 16/06-2010 20:12
|
jc skrev:De 6 nævnte fly er dem der fortrinsvis flyves med med de gamle sæder. Jeg er bekendt med, at der lejlighedsvis flyves med den anden sædeversion. Så lige denne gamle tråd. Jeg var ude og flyve med Thai air d 27 maj og der fløj jeg med TGG altså deres nyeste 747 fra 2003. Den er ganske rigtigt med gammel indretning og der er faktisk lidt synd, da det jo får folk til at tro at det r væsentligt ældre fly end de i virkeligheden er. Faldt lidt i snak med en anden dansk passager og spurgte ham hvor gammel han troede flyet var, hans gæt var 20 år eller ældre. Så da jeg fortalte ham at det var under 7 år var han overrasket. soi khaotalo skrev: Mener der er mindre ben plads i de nye, Og så får prisen nok et hak op os. Og når man høre om uheld så er det for det meste med de nye, Men ser da frem til det alligevel. ![]() Det varrierer vidst lidt fra flytype til flytype. Men det er jo et spørgsmål om økonomi for selskabet så klart de gerne vil presse pladsen lidt. Men at det skulle være dyrere at flyve i nye fly end damle tror jeg ikke på, ofte er de nye fly mere økonomiske end de gamle så det kan faktisk være billigere at flyve i et nyt end gammmelt (selvsom selskaberne ikke lader os mærke til det) Redigeret af ThomasHOL d. 16/06-2010 20:16 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/06-2010 20:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
soi khaotalo skrev: Mener der er mindre ben plads i de nye, Og så får prisen nok et hak op os. Og når man høre om uheld så er det for det meste med de nye, Men ser da frem til det alligevel. ![]() Det håber jeg sandelig ikke, lige nu nyder jeg at flyve i deres gamle kasser. Vil bare gerne have nogle store gamle sæder, elektronik og underholdning er fløjt hamrende ligegyldigt, vil bare gerne sove. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 16/06-2010 21:01
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Sove i et fly? Til Bangkok? På Monkey Class? Umuligt... Har prøvet stort set alle flytyper og pladser i flyene, dog ikke pilot, co-pilot og alle kapitalist svindlernes pladser ude foran, og det er hamrende umuligt at placere sig, så bare en smule søvn er muligt! Nye fly = hårde sæder, og tit er sædet for højt eller for lavt så man får ondt i læggene og r*ven, selvfølgelig... Kan man ikke sejle derud? PL Redigeret af PL d. 16/06-2010 21:03 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.