Norwegian nedlægger ruterne mellem Danmark og Thailand

Norwegian vil afvikle ruterne til Bangkok og Krabi

Norwegian har de senere måneder foretaget en grundig gennemgang af det globale langdistancenetværk. Baseret på efterspørgslen i de forskellige markeder kombineret med driftsudfordringerne med Rolls Royce-motorerne på selskabets Dreamlinere er det besluttet, at ruterne til USA fra Københavns Lufthavn ikke vender tilbage efter vinterpausen. Samtidig afvikles ruterne til Bangkok og Krabi i Thailand fra 27. marts. Fra Stockholm afvikles ruterne til USA og Thailand fra 29. marts 2020.

At gå fra vækst til lønsomhed

Norwegian skal inden udgangen af 2021 finde fire milliarder norske kroner ved hjælp af spare- og strategiplanen NEXT, som det norske lavprisflyselskab er på vej til at implementere. Det bliver ifølge bestyrelsesformand Niels Smedegaard en plan med svære beslutninger, hvor Norwegian givetvis vil modtage kritik for at lukke ruter.

En af de svære beslutninger er nu taget, og det handler om, at Norwegian ikke længere vil tilbyde langdistanceruter fra København og Stockholm. Det betyder rent konkret, at USA-ruterne ikke vender tilbage til Københavns Lufthavn i den kommende sommer, og ruterne til Bangkok og Krabi i Thailand lukkes ved udgangen af vintertrafikprogrammet i slutningen af marts 2020.

23 medarbejdere i København berøres

Som følge af ændringerne i rutenetværket vil der ikke fremover være vedligehold af selskabets Dreamlinere i Københavns Lufthavn. Det vil berøre 23 medarbejdere i den tekniske organisation i København, der i alt tæller cirka 80 medarbejdere, oplyser Norwegian i pressemeddelelsen.

Forvent at flybilletterne til Thailand bliver dyrere

Planlægger du en rejse til USA eller Thailand, kan du godt forvente, at udvalget af flybilletter bliver mindre, samtidig med at priserne bliver højere.

– Når du fjerner de billigste billetter fra markedet, vil den gennemsnitlige langdistancebillet blive dyrere. Billetpriserne på ruterne kan også få et nøk opad, fordi der pludselig er færre muligheder, siger Jacob Pedersen, der er aktieanalysechef i Sydbank.

Læs nærmere på:

1 Comment

  1. Aktieanalysechefen har ret i den teoretiske afdeling, at flybilletterne bliver dyrere, men virkeligheden er en anden.Som han glemmer i sin forudsigelse.
    Så lang tid Bahten er så stærk som den er, er der rigtig mange der bliver hjemme. Det gælder hele norden, hvorfor stopper Norwegian med at flyve, det skyldes Bahten er alt alt for dyr. Folk har ikke råd eller bruger det mindre, når de er i Thailand.

Deltag med en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*